eirikJO Skrevet 28. oktober 2004 Del Skrevet 28. oktober 2004 En stund siden jeg har hatt tid til å bruke dvd brenneren min, og mistet helt oversik over hvem som selger billig dvd plater. Noen som har noen tips? Lenke til kommentar
w2k Skrevet 28. oktober 2004 Del Skrevet 28. oktober 2004 http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=118898&cks=PRL Lenke til kommentar
Hetland Skrevet 28. oktober 2004 Del Skrevet 28. oktober 2004 clas ohlson selger dvd plater Lenke til kommentar
mantra17 Skrevet 28. oktober 2004 Del Skrevet 28. oktober 2004 (endret) http://www.datakjeden.no Thats write DVD+R 25-pack kakeboks pris: 164.- Det går an å bestille Thats write 4x DVD+R 4.7 GB 25 stk kakeboks til 98.- NOK.(innkommende) Det_er_billig! Endret 28. oktober 2004 av mantra17 Lenke til kommentar
sub1343 Skrevet 28. oktober 2004 Del Skrevet 28. oktober 2004 http://www.norwaydisc.no Disse er topp Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 28. oktober 2004 Del Skrevet 28. oktober 2004 www.norwaydisc.no www.pxp.no www.brenner.no Lenke til kommentar
Eriond Skrevet 28. oktober 2004 Del Skrevet 28. oktober 2004 Vil absolutt anbefale www.norwaydisc.no Bedre service skal man lete lenge etter, og de platene de selger er godt testet oppmot mange forskjellige brennere slik at du kan være sikker på at de går godt i den brenneren du har. Prisen er også meget hyggelig hos dem Lenke til kommentar
eirikJO Skrevet 28. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2004 eProformance 8x, DVD-R, 25stk i CB. kr.129.00 Ganske billig det. Men er disse platene noe bra til video/film? Lenke til kommentar
Eriond Skrevet 28. oktober 2004 Del Skrevet 28. oktober 2004 Har brukt de til film, og det er ikke problem med dem. Veldig gode plater! Lenke til kommentar
skol Skrevet 28. oktober 2004 Del Skrevet 28. oktober 2004 Hei, eProformance 8x DVD+R, 25stk i Cakebox kr 95,- hos digitalimpuls Lenke til kommentar
eirikJO Skrevet 28. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2004 For å ikke snakke om dette: www.pxp.no: Ritek DVD-R 4x Print 50pk 269,00kr Er disse også bra til video/film? Hvordan finner man/ser man egentlig forskjell på kvaliteten på dvd plater? Lenke til kommentar
Eriond Skrevet 28. oktober 2004 Del Skrevet 28. oktober 2004 De platene kan være gode, men det er ikke alle som har like god kvalitet. Man kan finne ut av kvaliteten ved å brenne noen plater for så å sjekke feilnivået på dem etterpå. For å kunne gjøre dette må du ha en brenner som støtter feilrapportering, samt programvare som er tilpasset brenneren. Plextor Px-712 kan gjøre dette sammen med Plextools, eller Lite-on sammen med K-probe. BenQ dw1620 kan også brukes sammen med Cdspeed for å sjekke platen. Det vanligste er vel rett og slett bare å sjekke lesbarheten i dvd-rom eller brenner etterpå. Les også denne tråden for mer informasjon om de forskjellige platene og kvalitet på de. Lenke til kommentar
oslo72 Skrevet 28. oktober 2004 Del Skrevet 28. oktober 2004 Disse er helt greie. Har brent rundt 60 plater og aldri hatt feil. Hvorfor foreslår du selv alt annet enn det som blir tipset av andre? Og alltid dyrere plater? Dårlige plater kan gi feil ved brenning - gode plater fungerer alltid. Lenke til kommentar
Eriond Skrevet 28. oktober 2004 Del Skrevet 28. oktober 2004 Disse er helt greie. Har brent rundt 60 plater og aldri hatt feil. Hvorfor foreslår du selv alt annet enn det som blir tipset av andre? Og alltid dyrere plater? Dårlige plater kan gi feil ved brenning - gode plater fungerer alltid. Hmm... Er ikke de platene der optodisc nå? Lenke til kommentar
eirikJO Skrevet 28. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2004 Disse er helt greie. Har brent rundt 60 plater og aldri hatt feil. Hvorfor foreslår du selv alt annet enn det som blir tipset av andre? Og alltid dyrere plater? Dårlige plater kan gi feil ved brenning - gode plater fungerer alltid. Jeg bare spør om plater, fordi jeg har null peiling i forhold til mange andre her. Derfor jeg hører om noen gode tilbud jeg finner. Selvfølglig leser jeg hva folk foreslår og tar dette til etterretning. Lenke til kommentar
Bruun Skrevet 28. oktober 2004 Del Skrevet 28. oktober 2004 Skal du ha billige 4x dvd+r er Samsung Pleomax 4x DVD+R 4,7GB 25-pack Cake Box tingen. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 28. oktober 2004 Del Skrevet 28. oktober 2004 (endret) Elkjøp selger spindler med 25 plater til 139kr. Det er samme pris for både + og - versjonene. Det blir 5kr og 56øre per stk. Jeg vet desverre ikke hvilket merke platene er. Fordelen er at man slipper porto og treg postgang hvis man har elkjøp i nærheten. Endret 28. oktober 2004 av Simen1 Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 28. oktober 2004 Del Skrevet 28. oktober 2004 Elkjøp selger spindler med 25 plater til 139kr. Det er samme pris for både + og - versjonene. Det blir 5kr og 56øre per stk. Jeg vet desverre ikke hvilket merke platene er. Fordelen er at man slipper porto og treg postgang hvis man har elkjøp i nærheten. PC-Line. OPTODISC. Samsung(alle versjoner) og That's write 4x +R er også optodisc Sjekk gjerne hva mine meninger er ved å lese tråden øverst her på forumet. Lenke til kommentar
Xantix Skrevet 28. oktober 2004 Del Skrevet 28. oktober 2004 eProformance 8x DVD+R, 25stk i Cakebox kr 95,- virker hyggelig pris. Hvor bra er disse platene? Har to brennere, plextor 708a som for tiden sliter noe voldsomt med billig media (en av de første 708a som kom) og en nec 2510a som tar det som er. Opplever at plextor brenner thats write 8x platene på 14 min noe som egentlig tilsvarer 4x til tross for at nero sier "burning at 8x) uansett så klarer den å brenne dem, for på 4x thats write platene streiker den etter 1 min. Verbatim, Memorex og Samsung er de merkene jeg har hatt liten trøbbel med, men som dere vet så er det ikke de samme platene som til en hver tid gies ut under det samme merket....... Så dagens gode plater er ikke nødvendigvis morgendagens gode plater. Hvilke er derfor de aller rimeligste 4x og 8x platene som virkelig anbefales? Og går det fint å brenne dvd filmer på 8x? fordi på 4x platene som tåler 8x var ikke det så lurt da man høyst sannsynlig risikerte at de fleste stuedvd spillere ville fryse bildet eller hakke /skippe fremover. X. Lenke til kommentar
Lch Skrevet 28. oktober 2004 Del Skrevet 28. oktober 2004 De eProformance-platene jeg kjøpte her forleden er Prodisc R03. Greie plater, samme kvalitetsprosent som Ricoh-platene That's Write var tidligere. Min Nec 1100a vil ikke brenne disse på 4x, men det er grunnet dårlig mediestøtte i styringsprogramvaren. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå