Gå til innhold

Grøsser, skrekk film


Mp5

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9817234daf
Se7en er verken en grøsser eller skrekkfilm.

Vel, linjen mellom thriller og grøsser er ganske umarkert.

Vel, egentlig ikke.

Og hvorfor ikke min gode mann?

På grunn av alle sub-sjangrene til skrekk. Ta en splatter for eks., og sammenligne den med Se7en.

Lenke til kommentar

The Exorcist og The Omen må vel uten tvil være tidenes mest hårreisende filmer! (?)

 

The Exorsict pga både skummel historie og effekter i filmen (mest effekter i den nye).

 

The Omen egentlig nesten bare på grunnlag av historien i filmen. Setter man seg inn i hva som faktisk skjer og blir snakket om i denne filmen er denne nummer 1 gjennom tidene i mine øyne. Er man bare opptatt av et støkk pga skummle effekter er denne filmen ikke noe for deg. Men nå skal det være sagt at jeg tror de som er litt grøsser entusiaster ikke legger så mye vekt på effektene egentlig, mer den historien som ligger bak.

 

 

PS. litt info om innspillingen av The Omen jeg har hørt og lest om... Hørte at under innspilling var nesten ingen i film crewet kristne, etter filmene var ferdig og etter en del "merkelige" hendelser under innspilling var 9 av 10 blitt kristne.

 

En av de "merkelige" tingene som skjedde under innspilling var at film crewet hadde et eget privat fly til disposisjon som de lånte ut når det ikke ble brukt til crew medlemmer. Det er blitt sagt at en av de som lånte dette flyet krasjet flyet. Dette i seg selv er ikke kanskje den store bomben MEN dere vil ikke gjette hvor flyet krasjet. Flyet krasjet i en bil, i bilen satt familien til han som var pilot.

DET er litt nasty, hvert fall ETTER du har sett selve filmene (finnes 4 filmer, men er bare de 3 første som blir regna som de virkelige Omen filmene.)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...