Mp5 Skrevet 28. oktober 2004 Del Skrevet 28. oktober 2004 Hva heter den beste grøsser, skrekk filmen du har sett??? Lenke til kommentar
jh_ Skrevet 28. oktober 2004 Del Skrevet 28. oktober 2004 Er ikke noen sjanger jeg ser så mye av, men jeg husker jeg så "Wrong turn" når den var ny, var litt skummelt Eller blir det en annen sjanger kanskje? Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 28. oktober 2004 Del Skrevet 28. oktober 2004 se7en er jo alltids en klassiker, så har vi jo Takashi Miikes filmer. Jeg må også si meg mektig imponert over Hollywood-versjonen av Ringu. Sam Raimi, Lucio Fulci og George A. Romero har alle laget en rekke herlige grøssere. Lenke til kommentar
XtrubioR Skrevet 28. oktober 2004 Del Skrevet 28. oktober 2004 se7en er jo alltids en klassiker, så har vi jo Takashi Miikes filmer. Jeg må også si meg mektig imponert over Hollywood-versjonen av Ringu. Sam Raimi, Lucio Fulci og George A. Romero har alle laget en rekke herlige grøssere. Lucio Fulci og George A. Romero er dyktige ja. Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 28. oktober 2004 Del Skrevet 28. oktober 2004 (endret) The Ring, Se7en, Nattsvermeren, One Hour Photo (creepy ) Og The Shining, selvfølgelig. Endret 28. oktober 2004 av SteffyBoy Lenke til kommentar
Gjest Slettet-IBL5Pam9QB Skrevet 28. oktober 2004 Del Skrevet 28. oktober 2004 Synes at A Nighmare On Elm Street-filmene er tøffe jeg da. The Others er også en knallbra film. Lenke til kommentar
Chainsaw Charlie Skrevet 28. oktober 2004 Del Skrevet 28. oktober 2004 Ringu (den orginale jp) Lenke til kommentar
moray Skrevet 28. oktober 2004 Del Skrevet 28. oktober 2004 (endret) Mye gamle 70 & 80-tallsgrøssere som har en gyselig stemning og som flørter med det okkulte osv. -Onskapens hotell (The shining) -It -Pet semetery -Children of the corn filmene -Omen" filmene -Poltergeist filmene -Hellraiser filmene -Helloween filmene -Nightmare on Elm Street (de første, resten er crap) -The Langoleers -Cujo -Carrie -The people under the stairs -Psycho -Fredag den 13'ende -the frightners -Childs Play -The Fog (+ andre Steven King filmer) Nyere: The Ring Taking Lives The Others Sleepy Hollow Nattsvermeren, og Hannibal seven The House on Haunted Hill Den sjette sansen Unbreakable Jeepers Creepers The Blair Witch Det var de jeg kom på nå. (vil ikke kategorisere alle , spesielt de nyere, som grøssere, Men,men. De ble nå med.) Ellers kan du sjekke her, noe for enhver smak: http://www.wayney.pwp.blueyonder.co.uk/ Edit: Så ikke at det var snakk om Den beste.. Tror det må være Ondkapens hotell. Endret 28. oktober 2004 av morcan Lenke til kommentar
akira7 Skrevet 28. oktober 2004 Del Skrevet 28. oktober 2004 The Grudge 1 The Grudge 2 Japansk tittel er Ju-On Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 28. oktober 2004 Del Skrevet 28. oktober 2004 Ringu Stephen King's IT Texas Chainsaw Massacre Villmark Zombie Flesh Eaters Se7en er verken en grøsser eller skrekkfilm. Lenke til kommentar
Hisoka Skrevet 28. oktober 2004 Del Skrevet 28. oktober 2004 (endret) Finnes vel en tråd om dette fra før av, men jo fler jo bedre! Eller? http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=291861 Edit: Skriveleif Endret 28. oktober 2004 av Hisoka Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 28. oktober 2004 Del Skrevet 28. oktober 2004 Se7en er verken en grøsser eller skrekkfilm. Vel, linjen mellom thriller og grøsser er ganske umarkert. Lenke til kommentar
XtrubioR Skrevet 28. oktober 2004 Del Skrevet 28. oktober 2004 Alle styr unna the texas chainsaw massacre og sånne "Skrik" greier.. Det er jo ett + at det er de første filmene som begynte under den type sjanger.. MEN! de suger:P the texas chainsaw massacre (orginale) må man ha hvis man er en samler.. den nye er latterlig.. begge er vel latterlig.. hehe Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 28. oktober 2004 Del Skrevet 28. oktober 2004 Se7en er verken en grøsser eller skrekkfilm. Vel, linjen mellom thriller og grøsser er ganske umarkert. Vel, egentlig ikke. Lenke til kommentar
Döden Skrevet 28. oktober 2004 Del Skrevet 28. oktober 2004 Alle styr unna the texas chainsaw massacre og sånne "Skrik" greier.. Det er jo ett + at det er de første filmene som begynte under den type sjanger.. MEN! de suger:P the texas chainsaw massacre (orginale) må man ha hvis man er en samler.. den nye er latterlig.. begge er vel latterlig.. hehe På ingen måte. Den orginale er kanskje den filmen, foruten se7en, jeg har sett som best viser ondskapen og det mest makabre og perverse menneskesinnet kan produsere. Remake er grei og faktisk mer skummel enn den orginale. Liker best den orginale. Ettersom filmer som The Shining, se7en, Silence of the lambs, the Fog og Hannibal ikke skremmer meg ville jeg ikke anbefale de som grøssere. (Selv om de ofte "rangseres" slik da.) De tre første er uansett knallgode thrillere. Ellers vil jeg som tideligere sagt si: Pet Semetary Poltergeist (Hva jeg så var skummelt.) De dødes tjern. ( Eller også Villmark som er som snytt ut av neseskaftet til denne.) IT Rosemary's Baby Den sjette sansen Evil Dead 1 & 2. (Selvom de har mye humor) (The Birds) Kommer sikkert på mer senere. Zombie Flesh Eaters, skummel wh1te? Fra de klippene jeg så en gang så det mer ut som en artig splatter. Mon tro om jeg kanskje så klipp fra Zombie Flesh Eaters 2. Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 28. oktober 2004 Del Skrevet 28. oktober 2004 Se7en er verken en grøsser eller skrekkfilm. Vel, linjen mellom thriller og grøsser er ganske umarkert. Vel, egentlig ikke. Og hvorfor ikke min gode mann? A horror film is a film dominated by elements of horror. wow, imho så er se7en en crossover mellom thriller og grøsser. Lenke til kommentar
Acrid Skrevet 28. oktober 2004 Del Skrevet 28. oktober 2004 Dario Argentos' Trauma folkens...? Lenke til kommentar
Döden Skrevet 28. oktober 2004 Del Skrevet 28. oktober 2004 (endret) Se7en er verken en grøsser eller skrekkfilm. Vel, linjen mellom thriller og grøsser er ganske umarkert. Vel, egentlig ikke. Og hvorfor ikke min gode mann? A horror film is a film dominated by elements of horror. wow, imho så er se7en en crossover mellom thriller og grøsser. Ingen regel uten untak. Dessuten bør en grøsser ha den egenskapen å skremme deg gjennom mestparten av filmen og ikke "kun" være spennende, slik som med se7en. Kun èn virkelig skvette scene i den filmen. IMO. Endret 28. oktober 2004 av Beistet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå