Gå til innhold

Nå klarer jeg ikke mer av twinmos!

The Walking Dead

Anbefalte innlegg

hei.

hovedkortet mitt er: MSI K8T Neo-FIS2R pc3200 400 mzh

og twinmos brikkene er satt ned til 333 mhz.

men maskinen krasjer med en gang jeg setter på f.eks farcry(har prøvd å sette ned til low specs men det krasjer likevel., krasjet også i total club manager. svart skjerm, må skru av hovedstrømmen for å få maskinen i gang igjen. (winxp sp2 fersk installering).

Skal jeg kjøpe disse isteden?:

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=300700

disse brikkene ser ut til å være kompatibel med det meste + at de er 2-2-2-5

eller hva med disse billigere også corsair http://komplett.no/k/ki.asp?sku=118737&cks=PRL

hmm, krasjene har skjedd oftere og oftere har jo spilt et stykke i farcry, går det ant at minne blir "slitent"?

hjelp!

Endret av audi_a8
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har også hatt en del problemer med TwinMos.

Mitt gamle hovedkort (asus a7v8x-x) takla ikke 2x512 twinmos @ 333MHz engang uten at det ble ustabilt, men klarte derimot 1 brikke om gangen.

Mitt nye (abit AV8) kjører disse brikkene dønn stabilt på 333MHz, men setter jeg opp til 400 går alt i dass (blåskjerm i hytt og pine, osvosv.).

edit: begge brikkene var såklart PC3200.

Endret av ZiggWarth
Lenke til kommentar
Hm... har aldri hatt problemer med twinmos.

Sikker på at brikkene ikke er "zappa"?

zappa?

Jeg har disse brikkene i over et år nå og problemene har økt etterhvert

at en brikke blir "zappa" = utsatt for statisk elektrisitet.

Hva skjer hvis du tester minnet med memtest86 ?

Lenke til kommentar

testa nettopp demoen av nfsu2(forresten et tragisk spill)

og det går jo meget bra med alt på fullt.

det er mulig at farcry er litt mer krevende og det kan faktisk være GPU'en som blir for varm? men jeg har jo også satt ned grafikken på lavmål i farcry men det krasjer likevel, bruker offisielle drivere fra nvidia.

bestiller nå uansett corsair xlpro 3200.

det er jo greit å kjøre ram'en på 400mhz, hehe

twinmos til salgs!

audi_a8 :cool:

Lenke til kommentar

Kjøpte selv 2x512 TwinMos PC3200 til mitt MSI K7N2Delta hovedkort, dette fungerte svært dårlig. Ringte til selger og da han hørte att jeg hadde ett hovedkort med NVIDIA nForce 2 brikkesett kunne han opplyse att dette minnet fungerer svært dårlig sammen med dette brikkesettet.

Byttet til Corsair Value Select 2x512 og det var som å få en helt ny PC.

Lenke til kommentar

Har satt Twinmos brikker i sikkert 50 pc'r, og det har kun vært 1 som har blitt levert tilbake tilbake pga feil. Hvis man ser tilbake til Twinmos sine WB brikkene som ble solgt tidligere i år/fjor, så var de noe av det bedre.

På en annen side så er vel Twinmos en av de billige merkene, så en burde jo fått litt mer igjen hvis man kjøpte noen OCZ, Corsair eller Geil brikker som koster dobbelt så mye, hvertfall mye penere embalasje :p

Endret av slimboy
Lenke til kommentar
Ringte til selger og da han hørte att jeg hadde ett hovedkort med NVIDIA nForce 2 brikkesett kunne han opplyse att dette minnet fungerer svært dårlig sammen med dette brikkesettet.

hm.. må være den største vitsen jeg har hørt på lenge! Har bygd mange pc'er det siste året basert på Epox 8rda3+ / xp2500+ og twinmos minne, og har ikke hatt et ENESTE problem (i allefall ikke relatert til minne!..var en PSU som eksploderte en gang, men...). Tester alltid pcer jeg bygger med forskjellig benchmark og burn-in software (inkl memtest86) før jeg leverer dem fra meg, og har ikke fått minnefeil på noen av de, selv om det er snakk om twinmos og nforce2

Må være du som har vært VELDIG uheldig, eller "zappa" brikkene. Har klart å zappa brikker selv, så jeg vet det er fort gjort. Har forsåvidt ikke hatt noe problem med zapping av komponenter siden jeg invisterte i antistatisk field kit.

Endret av DJ-JK
Lenke til kommentar
Har satt Twinmos brikker i sikkert 50 pc'r, og det har kun vært 1 som har blitt levert tilbake tilbake pga feil. Hvis man ser tilbake til Twinmos sine WB brikkene som ble solgt tidligere i år/fjor, så var de noe av det bedre.

På en annen side så er vel Twinmos en av de billige merkene, så en burde jo fått litt mer igjen hvis man kjøpte noen OCZ, Corsair eller Geil brikker som koster dobbelt så mye, hvertfall mye penere embalasje :p

ja, det er vel ingenting iveien med brikkene men de passer skikkelig dårlig til hovedkortet mitt. :(

Lenke til kommentar

Mange som ikke har skjønt at disse har brukt mye forskjellige dram chips og bank organisering opp gjennom tiden og på modeller .

Så at en sier sine "twinmos" fungerer okay betyr ingenting.

Kommer helt an på bank konfigurasjon of chips på de aktuelle modulene.

Endret av syar2003
Lenke til kommentar
Mange som ikke har skjønt at disse har brukt mye forskjellige dram chips og bank organisering opp gjennom tiden og på modeller .

Så at en sier sine "twinmos" fungerer okay betyr ingenting.

Kommer helt an på bank konfigurasjon of chips på de aktuelle modulene.

Forsåvidt et veldig godt poeng...

Slet noe jævlig med å finne minnebrikker som hadde en såpass sær konfigurasjon på det punktet for mitt Abit BE6-II v2.0 en gang. Måtte ha meget sære brikker for at det skulle bli stabilt med mer enn 2 brikker.

Endret av DJ-JK
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...