enurweb Skrevet 28. oktober 2004 Del Skrevet 28. oktober 2004 Heisann! Jeg har planer om å erstatte en veldig veldig elendig Eltax forsterker og DVD spiller i ett. Det jeg har planer om er å kjøpe en Xbox til DVD avspilling men så trenger jeg visst nok en forsterker med noe optiske lyd greier inn til forsterker (?) Noen som har peiling på hva man trenger for å få surround lyd fra Xbox med tanke på DVD filmer? Videre så har jeg 2 front, 2 bak og 1 center høytaller fra Eltax som skal brukes til forsterkeren. Forsterkeren bør ikke koste noe særlig mer enn 2000 kr. Setter pris på bra forslag eller aller helst noen som er i samme båt eller har testet ut en eller annen løsning i den forbindelsen. Lenke til kommentar
Jalla Skrevet 28. oktober 2004 Del Skrevet 28. oktober 2004 Medmindre du bruker balltre og /eller pistol eller finner tidenes røverkjøp i bruktmarkedet finner du desverre ikke noe annet enn veldig elendige receivere/surroundforsterkere til 2 laken. Skal du ha en receiver, dvs forsterker med radiodel, eller en ren forsterker? Det du trenger er en forsterker/receiver med optisk inngang for lyd. Dette er noe de fleste har i dag. Personlig ville jeg spart en måneds tid, bedt om "julegratiale" fra slekta på forhånd og kjøpt meg en Yamaha eller H/K til rundt 6000. Personlig mener jeg at det er minimum hva en må regne med for en noenlunde ok forsterker. -Ny vel å merke, brukte kan du sikkert få noe billigere. Så noen punkter du kan legge deg på minnet *Ikke se på MAX Watt, og ikke la deg lure av sleipe selgere som oier og har seg over deres "10000 W forsterker" som er sååå bra. Skal du se på noe så se på RMS, THD, hvor stor effekt strømforsyninga trekker og amperestyrken på denne. Håper mitt noe nedtrykkende svar kunne være litt til hjelp Lenke til kommentar
enurweb Skrevet 28. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2004 Heisann! Svaret ditt hjelper meg helt klart godt på vei Jeg er ikke opptatt av radio egentlig men 6000 kr er da voldsomt mye penger (jeg er i siviltjeneste). Den jeg har nå er det radio, forsterker og DVD spiller i ett og kosta 1400 kr. Eneste den mangler er da denne optiske lyd inn tingen du snakket om. Er du sikker på at jeg vil få surround lyd fra Xbox med optisk lyd inn? Selvsagt noen kabler fra Xbox-en åsså da Lenke til kommentar
Jalla Skrevet 28. oktober 2004 Del Skrevet 28. oktober 2004 Skal jeg foreslå noe må det bli å se på disse med unntak av paraboltuneren, Sony og Technics'en. NAD'en er jeg usikker på om har optisk inn siden det ikke står noe om det, men det ville overraske meg stort om den ikke hadde det. Ville absolutt kjøpt brukt/demobrukt om du er i pengeknipe. Surf på alle bruktmarkedene etter kjente gode merker som H/K, NAD, Marantx, Onkyo, Yamaha og Denon. Teac har også surroundprodukter, men jeg er usikker på hvordan disse lyder. Dårlig er det antageligvis ikke, og for øyeblikket har HiFi Centeret salg på TEAC AG-10D som virker som en meget potent forsterker for pengene. Løp og kjøp sier nå jeg Lenke til kommentar
enurweb Skrevet 28. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2004 Håper den fungerer med mine 5 høytallere da? Tror jeg bestiller en sånn en som de har på tilbud. Da funker vel surround fra xbox og Lenke til kommentar
Jalla Skrevet 28. oktober 2004 Del Skrevet 28. oktober 2004 Tror nok den er mer en kraftig nok for Eltaxen dine, og den har optiske innganger nok til ditt bruk. Spør på HiFi Centeret etter kabel, eller sjekk om det følger med Xboxen Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 28. oktober 2004 Del Skrevet 28. oktober 2004 Er du sikker på at jeg vil få surround lyd fra Xbox med optisk lyd inn? Ja. Det er ikke optisk utgang på Xboxen, så du trenger en kabel med optisk utgang. Anbefaler Microsofts originale RGB-scart med optisk utgang. Videre trenger du en vanlig optisk kabel. Lenke til kommentar
enurweb Skrevet 29. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2004 Takker så masse folkens for svar, forsterkeren til 2900 kr er bestillt og de sender den visst i dag Kan dette være et alternativ til kabel? Kabel ting Lenke til kommentar
enurweb Skrevet 29. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2004 I tillegg til at jeg setter pris på at noen kan svare på mitt innlegg over så lurer jeg på en veldig enkel ting til som jeg ikke føler jeg fikk helt svar på... tror i det minste det er enkelt Jeg har handlet den forsterkeren som Jalla foreslo...TEAC AG-10D. Den har sånn 6.1 system som kan takle 2 center høytallere etter hva jeg har forstått. Jeg har bare 2 front, 2 bak og 1 center, altså 5 til sammen... vil surround fungere på denne forsterkeren med bare mine 5 eller må jeg altså kjøpe enda en høytaller for å få surround? Lenke til kommentar
Jalla Skrevet 29. oktober 2004 Del Skrevet 29. oktober 2004 Det er nok 5.1 modus på den ja. Den takler opp til 6.1 kanaler. Signalet bestemmes av signalkilden, dvs DVD spilleren og om DVD'en som er i har 2.1, 5.1 eller 6.1 lyd osv... Du har somregel en meny i fimer og spill der du velger lydoppsett, og du velger da det som er forenlig med spesifikasjonene på forsterkeren Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 29. oktober 2004 Del Skrevet 29. oktober 2004 (endret) Takker så masse folkens for svar, forsterkeren til 2900 kr er bestillt og de sender den visst i dag Kan dette være et alternativ til kabel? Kabel ting Den Monster kabelen er ikke verdt den prisen.Kjøp heller denne.Du har sikkert en Expert butikk i nærheten,de selger den kabelen. Endret 29. oktober 2004 av Morten K Lenke til kommentar
enurweb Skrevet 29. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2004 Takker så masse folkens for svar, forsterkeren til 2900 kr er bestillt og de sender den visst i dag Kan dette være et alternativ til kabel? Kabel ting Den Monster kabelen er ikke verdt den prisen.Kjøp heller denne.Du har sikkert en Expert butikk i nærheten,de selger den kabelen. Den som du anbefaler den skal da gi optisk lyd? Altså surround lyd på DVD filmer....jeg MÅ ha rett kael slik at jeg får surround....har jo kjøpt meg ny forsterker kun pga dette nå Så om jeg forstår rett så er det slik at Monster kabelen bare gir bedre surround lyd, mens den du anbefaler gir surround bare bitte litt dårligere? Lenke til kommentar
enurweb Skrevet 29. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2004 Det er nok 5.1 modus på den ja. Den takler opp til 6.1 kanaler. Signalet bestemmes av signalkilden, dvs DVD spilleren og om DVD'en som er i har 2.1, 5.1 eller 6.1 lyd osv... Du har somregel en meny i fimer og spill der du velger lydoppsett, og du velger da det som er forenlig med spesifikasjonene på forsterkeren Tusen takk! Du har vært til kjempe stor hjelp Kanskje jeg spør deg angående høytallere du vil anbefale en gang....men akkurat nå har jeg ikke penger til det...alt gikk til forsterker Takk nok en gang Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 29. oktober 2004 Del Skrevet 29. oktober 2004 Du vil få Dolby Digital/DTS lyd med den kabelen jeg anbefalte ja.Jeg kan garantere at du IKKE ville hørt forskjell fra Monster til den kabelen jeg har anbefalt.Når du overfører lyd via en digital kabel har det mye mindre å si på lyden i forhold til analog overføring. Lenke til kommentar
enurweb Skrevet 29. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2004 Ok kult, da sparte du meg for 500 kroner da Men den kabel bunten du anbefalte hadde jo mange kabler og greier....skal alle brukes..eller bare den som er for lyd? Lenke til kommentar
enurweb Skrevet 29. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2004 Ok kult, da sparte du meg for 500 kroner da Men den kabel bunten du anbefalte hadde jo mange kabler og greier....skal alle brukes..eller bare den som er for lyd? Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 29. oktober 2004 Del Skrevet 29. oktober 2004 Du bruker kun optisk og scart eller s-video. Jeg vet ikke om den støtter RGB, så det bør du forsikre deg om før du evt kjøper den. Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 29. oktober 2004 Del Skrevet 29. oktober 2004 Du bruker kun optisk og scart eller s-video. Jeg vet ikke om den støtter RGB, så det bør du forsikre deg om før du evt kjøper den. Scarten støtter RGB (har selv hatt den kabelen). enurweb:Du putter scarten i tven din og plugger den optiske kabelen i reciveren. Lenke til kommentar
enurweb Skrevet 29. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2004 Du bruker kun optisk og scart eller s-video. Jeg vet ikke om den støtter RGB, så det bør du forsikre deg om før du evt kjøper den. Scarten støtter RGB (har selv hatt den kabelen). enurweb:Du putter scarten i tven din og plugger den optiske kabelen i reciveren. Ok takk så mye for hjelpa! Jeg bare stussa siden det var så mange kabler med der...var jo mange fler enn bare scart og optisk? Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 29. oktober 2004 Del Skrevet 29. oktober 2004 De andre er S-video og vanlige RCA.De trenger du ikke bruke. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå