Gå til innhold

Erfaringer med cshop.no?


Anbefalte innlegg

Fant dette på siden deres og lurte på tilbakemeldinger på dette..

 

8. REKLAMASJON OG MANGLER

 

Dersom kjøper påberoper seg feil eller mangler ved levert vare som ikke faller inn under garanti, se pkt. 9, skal han uten ugrunnet opphold skriftlig meddele dette og påvise hvilken mangel som er grunnlag for reklamasjonen, slik at feil kan rettes før fakturaforfall. Hvis reklamasjon ikke skjer i rett tid, anses leveransen som godkjent, og betaling skal skje i henhold til pkt. 3. Ved rettidig reklamasjon er selgers ansvar for feil og mangler begrenset til å avhjelpe feilen eller mangelen i den utstrekning det fremgår av bestemmelsene i pkt 9. Consensus fraskriver seg erstatningsansvar for mulig skade eller tap som direkte eller indirekte måtte bli forvoldt på grunn av feil eller mangler ved varen, med mindre Consensus har utvist grov uaktsomhet. Ansvaret skal ikke under noen omstendighet overskride kr. 100.000.

 

9. GARANTI

 

Consensus garanterer varen mot fabrikasjonsfeil i henhold til fabrikantens bestemmelser. Garantitiden og sted for utførelse av feilretting er angitt i fabrikantens garantibestemmelser. Garanti bortfaller dersom der er gjort inngrep av ikke autorisert personell, bruk av uoriginale deler, feil tilkopling, skjødesløs behandling, store spenningsvariasjoner, vannskade o.l. Uavhengig av garantibetingelser kan kunder få utført service på stedet mot utrykningstillegg. Leie av erstatningsutstyr kan avtales. Spesiell tilpasning av erstatningsutstyr belastes etter medgått tid, hvis garanti- eller service-avtalen ikke opererer med garantert feilrettingstid som ellers ville ha bli overskredet.

 

10. RETUR AV UTSTYR

 

Retur av varer aksepteres normalt sett ikke med mindre dette ikke skyldes feil hos Consensus. Eventuelt andre returer kan aksepteres ved særskilte forhold, men krever alltid skriftlig samtykke på forhånd og skjer for kjøpers regning og risiko. Ved slike returer vil kjøper normalt måtte godta et returgebyr på minimum 20% av salgsverdi ( minimum kr. 500). Det forutsettes at original emballasje blir brukt. Programvare med brutt forsegling og spesialbestilte varer taes ikke i retur

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ok, ville bare forsikre meg. Det står et eget kapittel om angreretten som virker greit.

 

Det jeg vel stusset litt på var dette under retur.

Ved slike returer vil kjøper normalt måtte godta et returgebyr på minimum 20% av salgsverdi ( minimum kr. 500).

 

Ellers noen som har erfaring med butikken? Såvidt jeg vet kan jeg heller ikke velge leveringsmåte, men kun postens billigste måte.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...