Theo343 Skrevet 28. oktober 2004 Del Skrevet 28. oktober 2004 Fant dette på siden deres og lurte på tilbakemeldinger på dette.. 8. REKLAMASJON OG MANGLER Dersom kjøper påberoper seg feil eller mangler ved levert vare som ikke faller inn under garanti, se pkt. 9, skal han uten ugrunnet opphold skriftlig meddele dette og påvise hvilken mangel som er grunnlag for reklamasjonen, slik at feil kan rettes før fakturaforfall. Hvis reklamasjon ikke skjer i rett tid, anses leveransen som godkjent, og betaling skal skje i henhold til pkt. 3. Ved rettidig reklamasjon er selgers ansvar for feil og mangler begrenset til å avhjelpe feilen eller mangelen i den utstrekning det fremgår av bestemmelsene i pkt 9. Consensus fraskriver seg erstatningsansvar for mulig skade eller tap som direkte eller indirekte måtte bli forvoldt på grunn av feil eller mangler ved varen, med mindre Consensus har utvist grov uaktsomhet. Ansvaret skal ikke under noen omstendighet overskride kr. 100.000. 9. GARANTI Consensus garanterer varen mot fabrikasjonsfeil i henhold til fabrikantens bestemmelser. Garantitiden og sted for utførelse av feilretting er angitt i fabrikantens garantibestemmelser. Garanti bortfaller dersom der er gjort inngrep av ikke autorisert personell, bruk av uoriginale deler, feil tilkopling, skjødesløs behandling, store spenningsvariasjoner, vannskade o.l. Uavhengig av garantibetingelser kan kunder få utført service på stedet mot utrykningstillegg. Leie av erstatningsutstyr kan avtales. Spesiell tilpasning av erstatningsutstyr belastes etter medgått tid, hvis garanti- eller service-avtalen ikke opererer med garantert feilrettingstid som ellers ville ha bli overskredet. 10. RETUR AV UTSTYR Retur av varer aksepteres normalt sett ikke med mindre dette ikke skyldes feil hos Consensus. Eventuelt andre returer kan aksepteres ved særskilte forhold, men krever alltid skriftlig samtykke på forhånd og skjer for kjøpers regning og risiko. Ved slike returer vil kjøper normalt måtte godta et returgebyr på minimum 20% av salgsverdi ( minimum kr. 500). Det forutsettes at original emballasje blir brukt. Programvare med brutt forsegling og spesialbestilte varer taes ikke i retur Lenke til kommentar
kjetilkl Skrevet 28. oktober 2004 Del Skrevet 28. oktober 2004 Kan ikke se noe galt med dette? - Regner med at de har en seksjon som beskriver en forbrukers rettigheter etter forbrukerkjøpsloven også? Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 28. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2004 (endret) Ok, ville bare forsikre meg. Det står et eget kapittel om angreretten som virker greit. Det jeg vel stusset litt på var dette under retur. Ved slike returer vil kjøper normalt måtte godta et returgebyr på minimum 20% av salgsverdi ( minimum kr. 500). Ellers noen som har erfaring med butikken? Såvidt jeg vet kan jeg heller ikke velge leveringsmåte, men kun postens billigste måte. Endret 28. oktober 2004 av Theo343 Lenke til kommentar
Karibi-Kåre Skrevet 28. oktober 2004 Del Skrevet 28. oktober 2004 Det har de i allefall ikke lov til hvis det står under 'angrerett'. Kontakt de for å få oppklart saken -> post her. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 28. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2004 Jeg har bestilt en vare i dag som ikke var å få tak i andre steder. Regner med at alt går greit, gir tilbakemelding Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå