jallamamba Skrevet 28. oktober 2004 Del Skrevet 28. oktober 2004 Får blåskjerm med feilmelding som sier noe i denne duren: Starter dumping av minne... pc'n restarter etter noen sekunder Dette skjer uten noen form for mønster Har lest meg frem på nettet at dette kan skyldes feil på HD. Er det kun system ( c: ) disk, eller kan dette gjelde alle/flere disker? Selv har jeg 6 HD i pc'n. Hvordan finne ut om det er disken og evt hvilken? Hvordan kan dette fixes? På forhånd takk :-) Har nettopp nyformatert og installert xp sp2, alle oppdaterte drivere er på plass. Hadde samme problem før jeg gjorde dette og... Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 28. oktober 2004 Del Skrevet 28. oktober 2004 Det kan være system disk, og det kan være noe helt annet, f.eks for lite power. Hvis du vil sjekke disker så finner du diagnostic her: http://www.ultimatebootcd.com/ Lenke til kommentar
jallamamba Skrevet 28. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2004 Takk Hårek :-) Tror ikke det er power, har en 500w strømforsyning, men skal prøve litt diagnose og se om jeg blir klokere Lenke til kommentar
OlaTK Skrevet 28. oktober 2004 Del Skrevet 28. oktober 2004 det kan være en BIOS feil. Prøvd å oppdatert til nyeste BIOS? RAM'en kan også være gåen. Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 28. oktober 2004 Del Skrevet 28. oktober 2004 Kan også være virusprogram som dumper minne. Pcene på skolen måtte restartes 3 ganger med minnedumping hver gang før de startet på nytt. Lenke til kommentar
jallamamba Skrevet 28. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2004 Har lest at det kunne være ram ja, men er klokkesikker på at det ikke er det i dette tilfelle. BIOS? ok, får sjekke det når jeg kommer hjem. Antivirus? Det var nytt... Har Norton 2004pro -har ikke laget krøll tidligere, men en gang må det vel begynne -hehe Takk for tips Zephyros og Luske_Ludvig :-) Lenke til kommentar
Martin A. Skrevet 29. oktober 2004 Del Skrevet 29. oktober 2004 Skjermkortdrivere er feilen. Har selv hatt samme feilen når jeg brukte drivere på cd'en som fulgte med kortet (ATI Radeon 9600). Prøv det du Lenke til kommentar
jallamamba Skrevet 29. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2004 Det var en HD som flippa ut! Sjekka med forskjellige diagnoseverktøy, men alle kunne fortelle meg at diskene var helt fine... I dag tok jeg ut en og en, etter pc'n nekta å starte i det hele tatt. Da fant jeg ut det var en WD100gb som var synderen. Håper nå at det bare var den... Tusen takk til alle for tips Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå