Gå til innhold

HJELP! Hvilken vei skal shim'n?

Anbefalte innlegg

Jeg prøvde min XPshim (Fra 3dfxcool) og jeg satte den alle veier og det gikk fint.

Målte den med multimeter og den leder absolutt ikke strøm. (Har et jalla multimeter ,men det kan måle opptil 4Mohm og jeg fikk ikke noe utslag)

Så det skal ikke være noe farlig med den modellen da.

Kanskje det er noe annet med den på mplex,men den på 3dfxcool ledet IKKE strøm)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Si fra om jeg tar feil, men på meg virker det som forskjellen på TB og XP shim ligger i at XP-shimmen dekker mindre av CPU'en (jeg har TB selv, men åpenbart har XP flere broer e.l.). Så vidt jeg kan se burde derfor XP'en funke til alle Athlons? Husker forresten at TB fantes i forskjellige farger, Dresden var vel grønn. Men XP produseres da bare i Dresden?

Lenke til kommentar

Så lenge du ikke presser på selve ribba/vifta når du monterer den, så skal det ikke gå an å knuse kjernen. Har selv tatt ut og inn ribba 100 ganger pga. overklokking (som jeg ikke fikk til, pga fokka HK), men aldri knust kjernen.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-05-22 18:06, A_N_K skrev:

Si fra om jeg tar feil, men på meg virker det som forskjellen på TB og XP shim ligger i at XP-shimmen dekker mindre av CPU'en (jeg har TB selv, men åpenbart har XP flere broer e.l.). Så vidt jeg kan se burde derfor XP'en funke til alle Athlons? Husker forresten at TB fantes i forskjellige farger, Dresden var vel grønn. Men XP produseres da bare i Dresden?

Er vel sånne hull i XP shimen så de putene rundt skal få plass? :smile:

Lenke til kommentar

Det er ikke noen spesiell grunn til at XP prossesorene har forskjellig farge, da de passerte en viss hastighet endret AMD fargen på - aner ikke hvorfor. Vel, vel, variasjon fryder :grin:

Har du snudd shimen oppned kanskje? (at undersiden er opp ned)

Jeg sier ikke at du er helt dum, men det er jo eneste muligheten som ikke er blitt foreslått eller nevnt enda.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-05-22 18:06, A_N_K skrev:

Si fra om jeg tar feil, men på meg virker det som forskjellen på TB og XP shim ligger i at XP-shimmen dekker mindre av CPU'en (jeg har TB selv, men åpenbart har XP flere broer e.l.). Så vidt jeg kan se burde derfor XP'en funke til alle Athlons?

Coren på XP er lavere enn på Athlon. Av den grunnen vil du svi CPUen dersom du legger en Athlon shims på en XP. Om du gjør omvendt som du sa så vil jo hjelpen i shimsen svekkes betraktelig.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-05-22 19:48, Anders Leipsland skrev:

Coren på XP er lavere enn på Athlon. Av den grunnen vil du svi CPUen dersom du legger en Athlon shims på en XP. Om du gjør omvendt som du sa så vil jo hjelpen i shimsen svekkes betraktelig.

Ah, det er sant. Tenkte ikke på at coren kunne være lavere, men er du sikker på at XP shimmen på microplex f.eks er mye lavere? Så vidt jeg kunne se førte de ikke TB shim.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...