Gå til innhold

Kortsluttning etter oppgradering

bj0rnar

Anbefalte innlegg

Hei. Etter mye problemer med EPoX 8KHDA+, bestemte jeg meg for å kjøpe nytt hovedkort, og samtidlig ny prosessor.

Jeg kjøpte meg Abit KD7A og en AMD Athlon XP 2400+. Alt fungerer, og har kjørt fint i flere uker. Men så for litt siden, mens jeg satt å surfet/lastet ned, så kortslutter hele maskinen (altså skrur seg av med en gang), og begynner å lage en bæbulyd, som står av to forskjellige toner konstant etterhverandre. Må dra ut strømkontakten for at den skal stoppe.

Så funker det helt greit å skru den på igjen, og alt kjører som før.

Helt til nå idag, når det samme skjedde. Jeg var inn i et spill (FIFA 2005), da nøyaktig det samme skjedde. jeg ble like skremt som forige gang, men skrudde likevel pcn på etter en fem-ti minutters tid, jeg måtte få unnagjort noe. Så, skjer det samme igjen bare 30 min senere..

Irriterende, skummelt, og farlig!

Jeg har vurdert cpu-, harddisk- og systemtemperatur, overbelastning, for mange programmer kjørende etc. Men dette problemet oppstå aldri under det gamle hk, med dårligere cpukapasitet.

Er sikker på at det er flere som har erfart dette, det kan hende det er en veldig logisk forklaring bak det, men jeg vet ikke om det pr. dags dato. Står ingenting i manualen heller.

Føler meg svært dum når jeg skriver denne posten, men det får så være.

Noen idéer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den bæbulyden på Abit sine kort er så vidt jeg vet et temperaturvarsel. Sjekk hvilke temperaturer du har i bios og i windows når maskina jobber. Jeg hadde samme problem med mitt AN7 pga at jeg hadde vannkjøling og PWM ikke fikk nok kjøling. Satte en liten vifte som blåste mot PWM (er de små brikkene i nærheten av CPU socketen.) som reduserte temperaturen fra ca 100 grader til rundt 50.

Lenke til kommentar

Kan nå legge til følgende:

Prøvde å legge til OS på nytt (måtte formatere uansett, greit pga. nytt hovedkort). Legger inn WinXP Pro, og alt går fint under installeringen, helt til etter "saving settings", det kommer "removing selected files and folders" eller noe sånt, og da slår den seg av. Trodde bare pcn ble varm igjen, men når jeg prøvde i dag igjen, skjedde det på nøyaktig det samme stedet! Dette virker veldig rart i forhold til varmeteorien..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...