pong Skrevet 28. oktober 2004 Del Skrevet 28. oktober 2004 Jeg har gjort et veddemål, jeg må finne ut hva følgende forkortelser er så får jeg en ny pc. Hva står modem for? For å koble et eksternt modem til datamaskinen brukes ofte serieporten som standard inn/ut Hva heter kabelen for slik tilkobling. Ofte er det lysdioder i et modem som viser statusen på modem og kommunikasjon, hva betyr forkortelsene. CTS RTS CD OH RD SD TR MR AA Hva er AT kommando Lenke til kommentar
bitcowboy Skrevet 28. oktober 2004 Del Skrevet 28. oktober 2004 Jeg tror jeg fikk alle med ... hvis du får ny pc - skulle jeg egentlig fått en flaske vin av deg. Hva står modem for? Modulator / Demodulator For å koble et eksternt modem til datamaskinen brukes ofte serieporten som standard inn/ut Hva heter kabelen for slik tilkobling. Null-Modemkabel? CTS - Clear To Send RTS - Request To Send CD - Carrier Detect OH - Off Hook RD - Receive Data SD - Send Data TR - Terminal Ready MR - Modem Ready AA - Auto Answer Hva er AT kommando AT (som står for de reelle kommandoene du kan gi til modemet) forteller modemet at det følger en kommando - hver kommando du skal gi til modemet må starte med det. AT-kommandoer referer til kommandoer som kan gis "Hayes" kompatible modemer. Lenke til kommentar
sofTest Skrevet 29. oktober 2004 Del Skrevet 29. oktober 2004 For å koble et eksternt modem til datamaskinen brukes ofte serieporten som standard inn/ut Hva heter kabelen for slik tilkobling.Null-Modemkabel? Nope, du er nok dømt til å være edru. Kabelen mellom serieporten og eksternt modem kalles helt enkelt en serielkabel eller modemkabel. Nullmodemkabel, også kalt krysset serielkabel, brukes når du ønsker å koble sammen to maskiner uten modem. Veddemål? Neppe. Spørsmålene høres ut som noe fra en skoleprøve. Lenke til kommentar
pong Skrevet 1. november 2004 Forfatter Del Skrevet 1. november 2004 For å koble et eksternt modem til datamaskinen brukes ofte serieporten som standard inn/ut Hva heter kabelen for slik tilkobling.Null-Modemkabel? Nope, du er nok dømt til å være edru. Kabelen mellom serieporten og eksternt modem kalles helt enkelt en serielkabel eller modemkabel. Nullmodemkabel, også kalt krysset serielkabel, brukes når du ønsker å koble sammen to maskiner uten modem. Veddemål? Neppe. Spørsmålene høres ut som noe fra en skoleprøve. Du er god, det var ikke en prøve, jeg fikk dessvere svaret av læreren rett etter at bitchcowboy sendte inn sitt svar. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå