rasputin_g Skrevet 28. oktober 2004 Del Skrevet 28. oktober 2004 Når jeg prøver å oppgradere dette kortet med ny BIOS (1008-D.bin) får jeg følgende feilmelding i ASUSUpdate: "The model of BIOS image doesn't match the one of BIOS ROM". Det gjør den såklart ikke, det er jo snakk om en oppgradering fra 1.0 til 2.0. jeg får tilsvarende feilmelding i awdflash, hva skal jeg gjøre? det er ingen override-funksjon i programmet, naturlig nok. jeg har blitt fortalt at kortet kan, og må opp på v2.0 for å kunne kjøre 400Mhz FSB. ser heller ingen info på asus.com.tw om at det er noen hw-forskjell på disse to kortene. Lenke til kommentar
xhilerate Skrevet 28. oktober 2004 Del Skrevet 28. oktober 2004 2.0 er ikke BIOS-versjonen. Kortet ditt er en eldre type som ikke er 2.0. Man kan ikke bare oppgradere BIOS og så få versjon 2.0 av kortet. Du må nok erstatte kortet med et nytt hovedkort med versjon 2.0. -xhilerate- Lenke til kommentar
Killer-B Skrevet 28. oktober 2004 Del Skrevet 28. oktober 2004 (endret) Last ned riktig bios fra Asus sine sider. Det står spesifisert hvilken biosoppdateringer som hører til hvilke kort (sammenlign pcb-tallet med din egen revisjon) - da vil du kunne skru opp FSB til 200 selv om du ikke har 2.0-versjonen. Funker bra her iallfall. Endret 28. oktober 2004 av Killer-B Lenke til kommentar
rasputin_g Skrevet 29. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2004 hva er da forskjellen mellom versjon 1 og 2? fikk vite at det bare var snakk om FSB.. Lenke til kommentar
ghost7 Skrevet 29. oktober 2004 Del Skrevet 29. oktober 2004 rev 1 har fsb på 333 og rev 2 har 400.. einaste forskjell. har hatt det kortet sjølv og det går ikkje na å force flashe til 2.0... Lenke til kommentar
rasputin_g Skrevet 29. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2004 kortet mitt støtter fsb på 400 i hardware, men ikke i (den nåværende) bios, så det er ikke det som er forskjellen. greit at det ikke går å flashe det til 2.0, men jeg kan få 400 mhz fsb. mao; det er ingen forskjell i fsb mellom de to revisjonene. hva er så forskjellen, bortsett fra versjonsnavnet? Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 29. oktober 2004 Del Skrevet 29. oktober 2004 samme som mitt a7v333 barton 2500+ virker, men asus kan ikke garantere at den virker med rev1 og sier derfor at den bare virker med rev2 for å slippe eventuelle saker Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå