ballemann Skrevet 28. oktober 2004 Del Skrevet 28. oktober 2004 (endret) Har tenkt å "lage" meg vannkjøling.. Ooga Booga på forumet kanskje bistår med kjøleblokker, så tank, pumpe og radiator må jeg skaffe.. Men da er det dette med pris, og jeg vet så og si ingenting om vannkjøling.. Så derfor lurte jeg på, om det er noen som har noen tips, om hva og hvilket osv jeg skal/kan kjøpe, gjerne brukt om noen har.. mvh ballemann skal kjøle. cpu og gpu med det første.. geforce4 mx440 og amd duron 1100mhz.. edit: kabinettet er et aOpen Hq45 pro Endret 6. november 2004 av ballemann Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 28. oktober 2004 Del Skrevet 28. oktober 2004 Skaff deg et varmeregister fra ein bil som radiator, tank lager du lett sjølv, så da trenger du egentleig berre ei pumpe. =) Lenke til kommentar
ballemann Skrevet 28. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2004 Skaff deg et varmeregister fra ein bil som radiator, tank lager du lett sjølv, så da trenger du egentleig berre ei pumpe. =) hvor ligger varmeregisteret på en bil? har litt plexi liggende, så tanken kan jeg jo forsåvidt lage selv da Lenke til kommentar
kverna Skrevet 28. oktober 2004 Del Skrevet 28. oktober 2004 enten foran ved motoren eller innved torpedoveggen vil jeg tro.. den som kjøler ned vannet som kjøler ned motoren Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 28. oktober 2004 Del Skrevet 28. oktober 2004 tjener ikke stort på å klokke et mx440 kort, faktisk nesten ingenting Lenke til kommentar
Cloud Skrevet 28. oktober 2004 Del Skrevet 28. oktober 2004 tjener ikke stort på å klokke et mx440 kort, faktisk nesten ingenting Tror ikke jeg tjener så mye på å klokke min 1800MHz barton til 2411MHz, men fy det er gøy Lenke til kommentar
Cloud Skrevet 28. oktober 2004 Del Skrevet 28. oktober 2004 Skaff deg et varmeregister fra ein bil som radiator, tank lager du lett sjølv, så da trenger du egentleig berre ei pumpe. =) hvor ligger varmeregisteret på en bil? har litt plexi liggende, så tanken kan jeg jo forsåvidt lage selv da Hvis du er flink med plexi og du vil at det skal se bra ut så er nok plexi supert, men hvis du bare skal ha noe ha vann i så er en 0,5l flaske supert Lenke til kommentar
ballemann Skrevet 29. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2004 hehe, er ikke noe mester når det kommer til plexi, men jeg kan jo se om jeg finner en liten tøff flaske av noe slag.. Har ikke mamma noe på lager så blir løsningen plexi men takk for tipset, hadde ikke tenkt på at jeg kunne lage av ei flaske =) mvh ballemann Lenke til kommentar
ballemann Skrevet 30. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2004 Han karen som lager vannblokker til meg, hadde en radiator på lur som jeg kunne bruke så da er det egentlig bare pumpe, slanger og nippler jeg trenger å kjøpe sånn med det første.. Skal prøve å lage dette så billig som mulig. Har en snill onkel som jobber med slanger og nippler, kjøper sikkert noe i fra han (seth service) og tanken finner jeg i boks skapet til a mor Har tenkt å sende to sånne til han som takk.. =) Lenke til kommentar
ballemann Skrevet 3. november 2004 Forfatter Del Skrevet 3. november 2004 cpu blokk nesten ferdig.. Oooga Booga skal ha all æra for disse blokkene.. Lenke til kommentar
ballemann Skrevet 3. november 2004 Forfatter Del Skrevet 3. november 2004 (endret) 1 til.. Endret 3. november 2004 av ballemann Lenke til kommentar
OogaBooga Skrevet 3. november 2004 Del Skrevet 3. november 2004 Ære og ære fru Blom Den vannkanalen ser ikke akkurat maskinfrest ut. Men den noe vinglete fasongen skaper turbulenser i vannstrømmen og det skal gi bedre kjøling... Lenke til kommentar
ballemann Skrevet 3. november 2004 Forfatter Del Skrevet 3. november 2004 Ære og ære fru Blom Den vannkanalen ser ikke akkurat maskinfrest ut. Men den noe vinglete fasongen skaper turbulenser i vannstrømmen og det skal gi bedre kjøling... hehe, akkurat det jeg tenkte når jeg så den, dette skaper bare "raskere" vann tenkte jeg.. Men synes den så fin ut jeg da:D Lenke til kommentar
PioUs-JiN Skrevet 3. november 2004 Del Skrevet 3. november 2004 hehe... pettersolberg hadde likt seg der men fra spøk til alvor.... den ble fin den.. hvor har du fått aluen fra? Lenke til kommentar
OogaBooga Skrevet 4. november 2004 Del Skrevet 4. november 2004 Denne aluen fikk jeg på en skiltfabrikk. 20x50mm stang. Har også funnet noe kapp på min egen arbeidsplass. En motorfabrikk. Det er 20mm plate. Har hatt en god porsjon flaks i forbindelse med vannkjøling. Fant jo tre radiatorer i ulike størrelser på jobben også Skulle kastes alle sammen Men noen må jo vise ansvar. Lenke til kommentar
PioUs-JiN Skrevet 4. november 2004 Del Skrevet 4. november 2004 du har så rett så rett.. folk vet ikke hva slags "juveler" man kaster ut av vinduet. men hvordan funker blokka da? hvis du har fått testa den Lenke til kommentar
OogaBooga Skrevet 4. november 2004 Del Skrevet 4. november 2004 (endret) Det overlater jeg til ballemann Endret 4. november 2004 av OogaBooga Lenke til kommentar
ballemann Skrevet 5. november 2004 Forfatter Del Skrevet 5. november 2004 Sjekk dette da så sinnsykt kul denne blokka her Lenke til kommentar
ballemann Skrevet 5. november 2004 Forfatter Del Skrevet 5. november 2004 Når jeg har alt som trengs for å kjøle maskina mi.. Kommer det worklogg som inneholder ombygging og casemodding av kabinettet =) Det blir enten en ekstra seksjon under kabinettet eller på toppen (regner jeg med). Skal rette ut fronten, masse sparkling. og stealthe alt som kan stealthes Regner med å begynne om en liten måned.. trenger litt penger for å begynne på dette også Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå