Gå til innhold

Lydløs download PC fra bunnen av


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

UPDATE og AVSLUTNING

 

Å jeg går skuffet til sengs... Ses i morgen!

Jeg beklager på det aller sterkeste at jeg ikke fikk oppdatert, men jeg skulle bare sette inn noen dempeplater mens jeg installerte OS på DownloadPc'en. Jeg har bare en skjerm(+TV, men det er bare brukbart til film) og dermed måtte jeg uansettt kople fra Lian-Li'et mitt. Og så ble jeg ikke ferdig siden jeg loddet og kuttet ++. Derfor ble det ikke update. Nok unnskyldninger :blush: !

 

alternativet vill vert å brukt amd cool & quiet.

Når denne er aktivert på min maskin setter den CPU tim 1000Mhz og tempen havner på 35 grader uten vifta på.

kabinett vifter kan slås av og viftene til PSU står helt i bånn og er lydløse med.

 

men prosjekter er alltids spennende

Takk. Men dette må du forklare mer om. Det hørtes meget spennende ut. Det hadde vært genialt og kunne gjøre det siden denne PC ikke gjør annet enn å laste fra net og er remotet fra denne pc, min "hoved"-pc. Det hadde kanskje hjulpet på PSU som ble ralativt varm

 

Tror dere at jeg kan la PCen stå som den gjør nå, uten vifte på PSU, ribbene er varme, men jeg kan holde på dem med litt viljestyrke. Litt varmere enn jeg liker CPU-ribba. Kan jeg drite i å sette inn ei 80mm til på 5V?

 

hvor mye kosta det for stripsa og hvor kjøpte du dem??

 

 

Edit: Jævli mye skrivefeil

De koster 80-90 ? spenn for alle de 850 ? stripsa i forskjellige former farge og lengder! GENIALT . Clasern! :thumbup:

 

Sasuke-kun: Tusen takk!

 

Alle sammen takk for tilbakemeldinger og pushing! Det er gøy å modde (les:leke) da :yes:

 

Altså:

Det som har skjedd siden forrige gang er at jeg har satt på litt mere av dempeplatene der hardiskstøy potensielt kunne snike seg ut. Jeg har lagt inn OS som dere kanskje ikke har den store interessen for. Og så gjorde jeg en helvending som dere skal se nedover:

Her er det første kuttet til hvordan "coveret" skulle bli:

mod037thumb.jpg

 

Her har jeg kuttet til nesten alt:

mod038thumb.jpg

 

Som dere ser så har jeg valgt å kutte den av skrått foran siden den ble mindre da :p .

Her er den tapet sammen, dere ser ikke det men jeg har veldig lite tape så det ble litt halvveis:

mod039thumb.jpg

Dette var hullet "bak" som var det eneste stedet luft skulle komme inn.

 

Her sees de ved siden av hverandre:

mod041thumb.jpg

 

Men så etter å ha sett hvor stygt det ble fant jeg ut at det ble for dunt. Jeg dreit i hele coveret og lar PCen stå som den er!

De skal stå bak ei hylle slik at den blir anda stillere av den grunn.

 

Her er kalbelmodemet og padde stripsa bak til hylla:

mod082thumb.jpg

 

Slik blir den stående bak hylla:

mod083thumb.jpg

 

Igjen:

mod089thumb.jpg

 

Her er den ovenfra:

mod095thumb.jpg

 

Og her kan dere se at den ikke blir synlig :D :

mod096thumb.jpg

 

Jeg ble veldig så fornøyd jeg! Den er usynlig så godt som uhørbar, men har ikke testet enda med BARE den på. Men den er stillere enn den vanlig PCen min. :thumbup:

Det eneste som er ut fra PCen er en TP til routeren og en strømkabel. JEg har fått gjemt alle kabler og router og modem bak hylla. Det som kommer ut er en TP som jeg remoter den med!

 

Jeg beklager at den ikke ble "ferdig" i forstand at den får et cover, men den virker som den skal for meg nå..! Håper det er noen som liker ideen og alt.

Noe jeg lurer på er om jeg skal sette på ei ekstra vifte på PSUen. den er varm men ikke farlig varm... tror jeg... det eneste som er i PCen er jo HK, CPU, to vifter og en HD...

 

Takk for all følge! :yes: Og kom gjerne med tips til forbedringer ;)

Lenke til kommentar

Snerten liten sak! :w00t:

 

Når det gjelder PSU vil jeg tippe at det går greit så lenge temperaturen ikke er over 70-80 grader. Husk at strømforsyninger har en nokså høy arbeidstemperatur til vanlig også, selv med vifte.

 

Videre tror jeg du vil kunne tjene ganske mye støymessig på å bytte ut harddisken med for eksempel en 5400 rpm Seagate. Din er kanskje relativt stille, men jeg husker godt min IBM Deskstar. Den hørtes ut som et middels propellfly.. :nei:

Lenke til kommentar
hehe :p du har deg en liten stillhet der :p

 

men hvordan blir det med varmen på den? siden den står bak ei hylle osv.

Jeg tror ikke varmen blir det store problemet.. når jeg hadde latt maskinen stå på i noen timer og tok på CPU ribba. Den var mer kald enn varm å ta på!! :D Jeg tror ikke varmen blir noe problem. skal installere speedfan og se om jeg får noen temps!

 

Ang. HD så lager den en ekkel hvine lyd... du kan ikke egentlig høre den men den er liksom bare der.... forklare.... dere vet når dere kan høra at TV en er på uten at dere kan se skjermen eller at det er lyd på! Sånn høres det ut.... En ny HD hadd gjordt seg, men jeg tar det på sikt siden det koster penger.... :p

 

BaX: TAKK :D Ble veldig så fornøyd jeg...

 

Kjøleribba går forresten an å ta på uten å brenne meg, men den er varm!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...