Gå til innhold

Lydløs download PC fra bunnen av


Anbefalte innlegg

Nydelig. Hva med å lage et kabinett senere bare i det netting materialet? Tror det kunne blitt nokså bra.

Det hadde vært komgelig å lage et kab bare av de fete platene! :thumbup: Men det er jo mega upraktisk.... resonans, strømførenede (greia er i hvertfall jorda...) og det skal så lite til å stikke noe inni til all HW... Hadde vært kult å lage det men jeg tror ikke jeg hadde brukt det lenge, men det er prossessen som er morsomst!

Det kunne funket med plexi på baksiden av platene, da hadde det ikke vært noe problem med at platene leder strøm eller at du kunne stukket noe inn til hw :cool:, jeg skal slutte å mase om dette nå ;) .

 

Nydelig update :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bra jobba! men, jeg har et spørsmål:

 

Har tenkt å kaste ut innmaten til et gammelt compaq kabinett og erstatte det med brukte deler jeg har liggende å slenge. Problemet er at dette kabinettet ikke har noen av og på knapp. Før startet jeg den maskinen ved å trykke på knappen bakpå strømforsyningen, men med dagens Hk så vil vel dette ikke starte maskinen av seg selv. Lurer derfor på hvordan du løste dette problemet med av/på knapp.

Lenke til kommentar
Bra jobba! men, jeg har et spørsmål:

 

Har tenkt å kaste ut innmaten til et gammelt compaq kabinett og erstatte det med brukte deler jeg har liggende å slenge. Problemet er at dette kabinettet ikke har noen av og på knapp. Før startet jeg den maskinen ved å trykke på knappen bakpå strømforsyningen, men med dagens Hk så vil vel dette ikke starte maskinen av seg selv. Lurer derfor på hvordan du løste dette problemet med av/på knapp.

du kan jo lage en

Lenke til kommentar
Du (aeinstein) skrev "Dette er bakfra inn i hullet som luft skal gå inn, dette er det ENESTE stedet luft skal inn også:" har du oversett perforeringen eller?

Vel... jeg skal jo som jeg _også_ ;) har sagt sette en "kasse" av dempeplater over hele sulamittet, slik at det ikke kommer inn luft der det er perforert... :p

 

vel: UPDATE

 

Jeg har nå lagt inn dempmatter overalt der det skal være (les: der det er plass;)).

Jeg valgte å støydempe HDen fra selve stålkabinettet:

siste%20002thumb.jpg

 

Litt gummi-foringer her oxo:

siste%20003thumb.jpg

¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨:love:

Så tilsetter vi MASSE strips fra Clas Ohlson

siste%20004thumb.jpg

 

Jeg valgte å stripse den fast siden det er reversibelt og det lager ikke vibrasjoner slik det er gjordt nå. MEN kan noen si meg om det gå an å la HD henge i (ca.) 90 graders vinkel slik. Jeg vet det går greit så lenge den er i vinkel, men vet ikke helt om dette ser bra ut for HDen.... Vil den overleve noen år slik?

siste%20005thumb.jpg

 

siste%20007thumb.jpg

 

Jeg tenkte at den kontakten som hang og slang bak på kab ble litt teit så jeg 'tryllet' litt :p

Jeg glemte å snu disse to bildene riktig vei men begge er på hodet...

siste%20009thumb.jpg

 

siste%20010thumb.jpg

 

Slik ble det seende ut(jeg kapper den lange ledningen);

siste%20011thumb.jpg

 

Her er den ekstra strømdingsen festet pent med strips.

Ser litt rotete ut... men det skal bare virke og være stille:

siste%20016thumb.jpg

 

Her sees det utenfra med strømforsyningen montert (opp ned :blush: ):

siste%20017thumb.jpg

 

Innover forbi strømforsyningen(trenger ikke si mer enn :blush::blush::hrm: ):

siste%20018thumb.jpg

 

For de som har fulgt med helt nøye så har jeg satt på ei ny lita plate til her midt på siden der HD er festet:

siste%20019thumb.jpg

 

Her ser dere vifta, men den blir ikke synlig i det hele tatt herfra:

siste%20020thumb.jpg

 

Her er hullet der luften skal inn, bildet er altså tatt fra motsatt side av det forrige:

siste%20021thumb.jpg

 

Kabinettet skal ikke ha noe lys eller reset knapp (og plutselig husker jeg at jeg glemte å sette inn PÅ-knappen før jeg satt alt sammen :hrm::mad: . Men det gå bra. De eneste ledningene som skal være er den modifiserte strømkontakten og en TP som går til routeren. PCen skal remotes ved hjelp av XP sin flotte greier. Da trengs ikke verken skjerm, tastatur, mus eller høttalere ++

Jeg er førnøyd med akkurat dette : TO KABLER.... thats it!

 

Her er hvordan det kommer til å se ut. Fargen er også ganske lik hvis jeg ikke finner på noe lurt:

tegning2.jpg

 

Velbekomme ;)

Lenke til kommentar
Ser sikkelig bra ut!

Skal du hat støy mattene på innsiden eller utsiden?

Vis du skal ha det på innsiden, skal du gjør noe med utsiden da?

Som det står så har jeg montert støymatter på innsiden så langt det går an. Jeg skal bygge et 'skall' eller en kasse som skal kunne trés over hele barebonet. Kommer til det... til uka kanskje... ;)

 

FatFuck: Lykke til med kjøpet.. :p

 

er det meg eller ble den strømmkontakten teipet fast?

den er loddet ettter alle (noen :roll: ) kunstens regler. Tapen er bar isolering. Som du ser på bildet er den skrudd ordentlig fast til kabinettet. :yes:

Lenke til kommentar
Hvor kjøpte du den tapen?

Pappa er snekker så jeg trengte ikke å kjøpe den :p

Men den kan kjøpes på en byggevareforretning. Den heter 'byggtape' tror jeg. Bare spår etter en tape som skal brukes til å tape sammen plast på vegene før panel eller spon eller gips skrus på veggen.... det er en helt gjennomsiktig tape som er flere ganger tykkere enn sånn kontortape. Du kan ikke lage et lite hakk i den og så er den nærmest kappet av, den er Meget seig. :yes: ..

tror dette skulle være beskrivelse nok... en ting til: den er den dyreste (ca.) tapen som fins på en vanlig byggevareforretning. :roll:

Lenke til kommentar

tro det eller ei, det blir en "Nå er jeg så godt som ferdig"- update i kveld. Jeg sitter faktisk på den aktuelle PC nå og skriver :p . Den er VELDIG stille når den bare er sånn som bildene over viser, uten støymatter rundt. Jeg har en 120mm på 7V , ikke hørbar, og en [21dB@12V ]-80mm vifte på 7 V, jeg måtte kjenne på begg viftene for å være sikker på at de gikk i det hele tatt. Den gamle 80GB IBM deskstar som durer :( . men men.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...