Skinney Skrevet 28. oktober 2004 Del Skrevet 28. oktober 2004 Hei! Har tenkt å koble pc'n til tv'n... Jeg vil bruke DVD-anlegget(5.1 surround) til lyd og lurer på hva slags kabel det er anbefalt at jeg kjøper... Jeg har et innebygd lydkort som støtter 5.1 lyd(EpoX 8KDAJ+)... Lenke til kommentar
Peterman Skrevet 29. oktober 2004 Del Skrevet 29. oktober 2004 Coaxial eller optisk digitalkabel. Kommer ann på hva slags utgang og inngang du har på lydkort og DVD-anlegg. Lenke til kommentar
Skinney Skrevet 29. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2004 (endret) og dette kan jeg skaffe på komplett sant? Edit: hvordan finner jeg ut om jeg skal skaffe Coaxial eller Optisk lydkabel? Endret 29. oktober 2004 av Skinney Lenke til kommentar
Peterman Skrevet 29. oktober 2004 Del Skrevet 29. oktober 2004 Les manualen, søk på nettet. Lenke til kommentar
Skinney Skrevet 2. november 2004 Forfatter Del Skrevet 2. november 2004 Her sjekket litt mer... På baksiden av DVD spillern finner jeg tre kabelinnganger over noen bokstaver som leser Component Video Out... Uansett, under disse tre kabelinngangene står det Y, Pb\Cb og Pr\Cr... Er det mulig å koble en kabel(en kabel med tre kabelutganger i begge ender) fra pc'n til disse tre kabelinngangene i dvd'n? Jeg lette litt i manualen på dvd'n og fant at den hadde en Coaxial inngang, denne så derimot ut til å være reservert en FM antenne... DVD'n har en "Optical Digital In" som jeg regner med er inngang for Fiberoptisk kabel... Problemet er at jeg ikke har Fiberoptisk utgang på kortet mitt og at jeg må kjøpe dette som tillegsutstyr(noe jeg ikke finner på komplett eller andre steder)... HJELP! Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 2. november 2004 Del Skrevet 2. november 2004 Her sjekket litt mer...På baksiden av DVD spillern finner jeg tre kabelinnganger over noen bokstaver som leser Component Video Out... Uansett, under disse tre kabelinngangene står det Y, Pb\Cb og Pr\Cr... Dette er komponentvideo, og har ingenting med lyd å gjøre. Lenke til kommentar
OBServer Skrevet 2. november 2004 Del Skrevet 2. november 2004 (endret) Her sjekket litt mer...På baksiden av DVD spillern finner jeg tre kabelinnganger over noen bokstaver som leser Component Video Out... Uansett, under disse tre kabelinngangene står det Y, Pb\Cb og Pr\Cr... Er det mulig å koble en kabel(en kabel med tre kabelutganger i begge ender) fra pc'n til disse tre kabelinngangene i dvd'n? Hvis det står Component Video Out, så er det utganger, og ikke innganger. At det er utganger er ganske logisk siden det er en DVD spiller. Hvis du ikke har en DVD-opptaker/brenner, så fungerer den som en kilde, og sender derfor kun signaler ut. Ser ingen grunn til at du trenger å se på DVD spilleren når du skal koble PC'en til TV'en. En VHS spiller er i tilfellet et mer egnet mellomledd dersom du ikke kan koble rett til TV'en. Men, jeg ikke har spesielt peiling på DVD spillere, og vet lite om hva de dyre modellene har av muligheter. Edit: For å presisere, så snakker jeg om bildet, ikke lyden, men DVD spilleren kan du nok uansett bare glemme i denne sammenheng... Endret 2. november 2004 av OBServer Lenke til kommentar
Skinney Skrevet 2. november 2004 Forfatter Del Skrevet 2. november 2004 nei da så... håpet på at dette var innganger... har veldig lyst å få 5.1 lyd mens jeg spiller eller ser en dvd film på pc'n... Problemet er jo at jeg har ingen innganger på dvd'n å benytte meg av... Fant ut at jeg kan bruke (Fiber)Optisk kabel... men har hverken utgang fra pc'n eller mulighet til å skaffe en 15m lang kabel Nei nei... blir vel "bare" 2ch lyd på meg da Lenke til kommentar
OBServer Skrevet 2. november 2004 Del Skrevet 2. november 2004 Jeg vil bruke DVD-anlegget(5.1 surround) Har du en DVD-spiller med forsterker? Sånn typisk alt-i-ett-pakke med høyttalere? Hvis ja, da kan du kanskje glemme det jeg skrev over. Et godt tips er å beskrive nøyaktig hva hele anlegget ditt består av, så blir det lettere for andre å hjelpe deg. Personlig melder jeg pass nå, siden "hjemmekino" ikke er helt min greie. Lenke til kommentar
Skinney Skrevet 2. november 2004 Forfatter Del Skrevet 2. november 2004 (endret) Jeg vil bruke DVD-anlegget(5.1 surround) Har du en DVD-spiller med forsterker? Sånn typisk alt-i-ett-pakke med høyttalere? Hvis ja, da kan du kanskje glemme det jeg skrev over. Et godt tips er å beskrive nøyaktig hva hele anlegget ditt består av, så blir det lettere for andre å hjelpe deg. Personlig melder jeg pass nå, siden "hjemmekino" ikke er helt min greie. Vel... ja, kjøpte hjemmekino anlegg... DVD, 5 høytalere, subwoofer, hele pakka... Grunnen til at jeg spurte om Component Out var fordi det er gjort en kobling til Video 1 Out som jeg regner med er fra tv'n til dvd'n så lyden på anlegget brukes istedenfor(2ch da)... jeg syntes det var merkelig at det var kobla til Video 1 Audio Out og ikke Audio Inn, hakke sjekka ennå om det er de kablene som gir lyd TIL dvd anlegget... skal sjekke nå... hvis det er det så kan det jo hende at jeg kan bruke Y, Pb\Cb og Pr\Cr til og koble pc'n til anlegget og få 5.1 lyd eller? Edit: faan... var feilkobling ja... blir vist god gammeldags stereo lyd på meg da... takk for hjelpen uansett Endret 2. november 2004 av Skinney Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå