A!1 Skrevet 28. oktober 2004 Del Skrevet 28. oktober 2004 Jeg satt lykkelig å surfet i windows da maskinen plutselig rebootet. Når jeg slår den på igjen så mister jeg skjermbildet når windows laster skjermkortdriverne. Windows fungerer i safe mode og viss jeg avinstallerer skjerkortdriverne slik at jeg kjører uten skjermkortdriverer. Er det noen som har hatt lignende problem? Maskinvare: AMD Barton 2.2GHz Epox 8RDA+ 2xOCZ 512MB POV GeForce6800 Ultra Enermax 430W strømforsyning. 5xHarddisker 2xCD-rommer Kan det hende at PSU er for liten eller ødelagt? Kan det være skjermkortet som er ødelagt? Hva kan det ellers være? Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 28. oktober 2004 Del Skrevet 28. oktober 2004 Med 5 disker og et 6800Ultra kan det være PSU ja, men det er alltid usikkert når PSU befinner seg i grenseland for hva som burde gå. Det kan ikke være pga. klokket CPU, ustabilt minne eller for liten spennign til minnet. PS! Er ikke Epox 8RDA+ et Socket 754-hovedkort? Isåfall tviler jeg på at du har en Barton... Lenke til kommentar
Qaracuck Skrevet 28. oktober 2004 Del Skrevet 28. oktober 2004 hei jeg har akkrurat samme prob, jeg brukte de 66.17 driverene, da ble det svart når jeg loadet windows, jeg måtte gå tilbake igjen til 61.?? , da funket det bra har ikke peiling hva det er, sorry Lenke til kommentar
A!1 Skrevet 28. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2004 (endret) Epox 8RDA+ er et Socket-A kort. Jeg har en Mobile-Barton som i øyeblikket kjører på 2.2GHz:[email protected] Men kan kjøre den på 2.64GHz:[email protected] Det som skjer når windows laster 6800-driverne er at kjernespenningen økes fra 1.1V til 1.3V evt. 1.4V /1.5V og da trekker skjermkortet nåkså mye mer strøm. Synes uansett at det er rart om en Enermax 430W ikke skulle være kraftig nok. Uansett... skal en tur på Datakjeden å kjøpe en Hiper 525W ganske strax så får vi se... Edit: hei jeg har akkrurat samme prob, jeg brukte de 66.17 driverene, da ble det svart når jeg loadet windows, jeg måtte gå tilbake igjen til 61.?? , da funket det brahar ikke peiling hva det er, sorry Kanskje jeg skal teste 61.77 før jeg kjøper ny PSU da? Edit: Nope, 61.77 gjorde ikke susen. Endret 28. oktober 2004 av Mental Lenke til kommentar
Qaracuck Skrevet 28. oktober 2004 Del Skrevet 28. oktober 2004 hei du, det kan ikke være powersupplien din, jeg har da bare 340w og den funker som en drøm. Men høres logiskt ut det med spenningsøkningen inn i windows. Uansett driverene gir da de samme spenningene i oppstart vel? jeg tror feilen ligger et annet sted! Håper vi finner en løsning ! Lenke til kommentar
A!1 Skrevet 28. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2004 (endret) Har bytta til en Hiper 525W strømforsyning nå. Det var ikke PSU Da gjenstår bare skjermkortet... er ganske merkelig dette... før driverne til windows lastes så kjører kortet på 1.10V Core spenning. Når Driverne lastes så kjøres kortet på 1.30V i 2D og 1.40V i 3D viss du har 6800GT så kjører det på 1.10V uten drivere og 1.30V med drivere både i 2D og 3D... Viss det har blitt en feil på kjernen etter at jeg har hatt kortet i en drøy uke så blir jeg ikke blid... Har fått 1 stk GT kort og 1stk ultra kort nå fra POV som ikke funker som de skal. Ultra kortet hadde ikke VIVO som det står på hjemmesiden til POV heller.... tror det blir en angrefrist her gitt... Ser ut som det blir Radeon på meg neste gang... Hatt nok problemer med 6800 nå. Edit: Får samme feilen når jeg skifter oppløsning i windows rett etter å ha instellert nye drivere. Nå er jeg totalt forvirret... noen som har flere innvendinger? Endret 28. oktober 2004 av Mental Lenke til kommentar
A!1 Skrevet 28. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2004 (endret) Det ser ikke ut som det er driverne heller. Har reinstallert windows, men problemet er der fortsatt... Edit: Får samme problem viss jeg flasher biosen med en 1.1V 2D 1.1VTrhl og 1.3V 3D bios... Ingen som har opplevd noe lignende? Ser ut som det har vært god kontakt mellom GPU/minne og kjøler... Dette er altså bilder av GPU-vannblokk Aquatrix 6800 fra AquaComputer øverst og GeForce6800 Ultra nederst Endret 28. oktober 2004 av Mental Lenke til kommentar
St33l Skrevet 28. oktober 2004 Del Skrevet 28. oktober 2004 Har ikke du alt for mye pasta på ?? Lenke til kommentar
Stor Oddnoga Skrevet 28. oktober 2004 Del Skrevet 28. oktober 2004 Uæh! Det der var fryktelig mye! Lenke til kommentar
A!1 Skrevet 28. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2004 (endret) Kunne ikke ha på mindre... da ble det ikke kontakt... tror ikke den AquaComputer-blokka er helt bra... Det ser dessuten ut som det er mer enn det er på bildene p.g.a. blitsen på kamera... Hadde uansett greie temperaturer mens det virka... Har montert standardkjøleren nå, men det funker fortsatt ikke Endret 28. oktober 2004 av Mental Lenke til kommentar
Stor Oddnoga Skrevet 29. oktober 2004 Del Skrevet 29. oktober 2004 Ser også ut som at du har sølt litt goop her og der. Pleier som regel å gå greit, men det så ikke akkurat bra ut det der. Mulig at det er bildet som gir meg det inntrykket. Men, å bruke goop for å få kontakt kan umulig være noen optimal løsning. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå