suker Skrevet 22. mai 2002 Del Skrevet 22. mai 2002 Noen som veit hvordan jeg setter opp en ftp server på telenor adsl? Jeg får den til å fungere lokalt via nettet på to lokale pc`er. Problemet oppstår når noen utenifra skal logge seg på. De finner meg ikke, dvs finner ikke ftp serveren. Det gjelder andre telenor brukere, ngt bruker og andre bredbånds brukere. Må jeg åpne en port i adsl routeren min eller noe, hører at man må gjøre det i ngt routere. suker Lenke til kommentar
JarleW Skrevet 22. mai 2002 Del Skrevet 22. mai 2002 Du må åpne port 20 og 21, eller var det 21 og 22. Men du kan jo bruke mange andre ledige porter også da. Hvilken som helst. Hvordan du gjør det på routern/modemet ditt vet jeg ikke, men du kan vel logge deg inn på det med brukernavn/passord eller.no ? Du må også forwarde alle ftp-forespørsler til den ip'n som ftp-serveren har ! Lenke til kommentar
Solitaire Skrevet 22. mai 2002 Del Skrevet 22. mai 2002 Du må åpne port 22 i noen brannmurer itillegg. Denne porten styrer dataflyten (hvis jeg har skjønt det riktig) Lenke til kommentar
Methcal Skrevet 22. mai 2002 Del Skrevet 22. mai 2002 Kremt... hvor lovlig er det å sette opp en ftp med telenor abonnemang :wink: Lenke til kommentar
Vegard20 Skrevet 22. mai 2002 Del Skrevet 22. mai 2002 Ikke så lovlig mener jeg! Det er port 20 eller 21 som er dedikert ftp. Men du kan bruke hvem om helst egentlig. [ Denne Melding var redigert av: Vegard20 på 2002-05-22 15:54 ] Lenke til kommentar
argon264 Skrevet 22. mai 2002 Del Skrevet 22. mai 2002 Quote: Den 2002-05-22 15:51, Methcal skrev:Kremt... hvor lovlig er det å sette opp en ftp med telenor abonnemang :wink: Kommer litt an på. Hvis det kun er til privat bruk for å overføre filer tror jeg ikke de bryr seg. Men om det er snakk om anonym ftp tror jeg nok de finner det for godt å reagere. Slike bokser har en tendens til å bli overfalt ganske kjapt... :wink: Lenke til kommentar
ZerBox Skrevet 22. mai 2002 Del Skrevet 22. mai 2002 Ring til Telenor kundeservice. De kan sikkert hjelpe deg å sette opp FTP-servere! Du kan jo i samme slangen spørre de om tips til warez du kan legge på serveren;) Lenke til kommentar
eldorado2097 Skrevet 22. mai 2002 Del Skrevet 22. mai 2002 Hvordan finner jeg ut hva ipadressen min er? Jeg prøver ipconfig i XP, men da får jeg bare hva adressen lokalt er (bak brannmuren). Lenke til kommentar
Makky Skrevet 22. mai 2002 Del Skrevet 22. mai 2002 http://www.whatismyip.com/ dette er den letteste måten du kan finne ip-adressen din på! Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 22. mai 2002 Del Skrevet 22. mai 2002 Bare en LITEN ting kanskje...Ikke sett opp en dumpsite for ei warez-gruppe på telenor adsl-linje! De registrerer den enorme trafikken og begynner å sjekke etterhvert..og da blinker det game over. Det er det shells er til. Ikke private linjer. Lenke til kommentar
ZerBox Skrevet 22. mai 2002 Del Skrevet 22. mai 2002 Bytt til Nextgentel. De akspeterer det meste av bruken av linjen til folk. Tror faktisk det er LOVLIG å sette opp ftp-server med en linje fra de:) Lenke til kommentar
eldorado2097 Skrevet 22. mai 2002 Del Skrevet 22. mai 2002 Skal bare sette opp en server for at broren min skal kunne hente noen filer hos meg. Men jeg får det ikke til å funke. Har satt opp en server med G6, opprettet bruker og funnet ip adressen min hos myip.com Serveren er startet, men jeg får allikevel ikke koblet til. Saken er at jeg er bak en SMC barricade firewall Lenke til kommentar
nVIDIAsucks Skrevet 22. mai 2002 Del Skrevet 22. mai 2002 du må antageligvis gå inn på routeren og forwarde (eller.no) port21 til den lokale ip-adressen din. Lenke til kommentar
ZerBox Skrevet 22. mai 2002 Del Skrevet 22. mai 2002 haha! Jeg ringte til Nextgentel. De var så snille at de sendte meg en forklaring m hvordan jeg setter op en ftp-server med Nextgentel! Den sjokket meg neste litt! Lenke til kommentar
ZerBox Skrevet 22. mai 2002 Del Skrevet 22. mai 2002 Kan dessverre ikke det. De sendte et word-dokument som inneholdt masser av bilder i rekkefølge om hvordan jeg skal gjøre det Lenke til kommentar
adyton Skrevet 22. mai 2002 Del Skrevet 22. mai 2002 skjønner ikke hvorfor det skal være ulovlig å sette opp ftp server på ADSL linje, det er din båndbredde som du har betalt for. Hvis den bare er til anaonymt bruk er det hvertfall latterlig at telnor skal bry seg.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå