Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

ftp server med adsl telenor

Anbefalte innlegg

Noen som veit hvordan jeg setter opp en ftp server på telenor adsl? Jeg får den til å fungere lokalt via nettet på to lokale pc`er. Problemet oppstår når noen utenifra skal logge seg på. De finner meg ikke, dvs finner ikke ftp serveren. Det gjelder andre telenor brukere, ngt bruker og andre bredbånds brukere. Må jeg åpne en port i adsl routeren min eller noe, hører at man må gjøre det i ngt routere.

suker

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du må åpne port 20 og 21, eller var det 21 og 22. Men du kan jo bruke mange andre ledige porter også da. Hvilken som helst.

Hvordan du gjør det på routern/modemet ditt vet jeg ikke, men du kan vel logge deg inn på det med brukernavn/passord eller.no ?

Du må også forwarde alle ftp-forespørsler til den ip'n som ftp-serveren har !

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-05-22 15:51, Methcal skrev:

Kremt... hvor lovlig er det å sette opp en ftp med telenor abonnemang :wink:

Kommer litt an på. Hvis det kun er til privat bruk for å overføre filer tror jeg ikke de bryr seg.

Men om det er snakk om anonym ftp tror jeg nok de finner det for godt å reagere. Slike bokser har en tendens til å bli overfalt ganske kjapt... :wink:

Lenke til kommentar

Bare en LITEN ting kanskje...Ikke sett opp en dumpsite for ei warez-gruppe på telenor adsl-linje!

De registrerer den enorme trafikken og begynner å sjekke etterhvert..og da blinker det game over.

Det er det shells er til. Ikke private linjer.

Lenke til kommentar

Skal bare sette opp en server for at broren min skal kunne hente noen filer hos meg.

Men jeg får det ikke til å funke.

Har satt opp en server med G6, opprettet bruker og funnet ip adressen min hos myip.com

Serveren er startet, men jeg får allikevel ikke koblet til.

Saken er at jeg er bak en SMC barricade firewall

Lenke til kommentar

skjønner ikke hvorfor det skal være ulovlig å sette opp ftp server på ADSL linje, det er din båndbredde som du har betalt for. Hvis den bare er til anaonymt bruk er det hvertfall latterlig at telnor skal bry seg..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...