Wizendraw Skrevet 28. oktober 2004 Del Skrevet 28. oktober 2004 (endret) Fant i går ut at jeg skulle overklokke skjermkortet mitt, et powercolor 9800pro, for å sjekke om jeg kunne flashe det til XT... Jeg fant fram ATITool, som jeg hadde fått sammen med omega-driverne, og satte i gang. Jeg var imidlertid så dum å teste den funksjonen som lot ATITool teste og klokke kortet for meg, og scanne etter artifacts. Etter en en liten stund fant jeg ut at det var like greit å klokke selv, så jeg slo av ,,klokke-for-deg-funksjonen" igjen. Jeg fant så den høyest mulige klokken på kortet, og sa meg fornøyd med det. Da jeg senere skulle bruke dataen, la jeg merke til en slags risting i skjermbildet. Det hopper liksom opp og ned 5-10 ganger i sekundet. (EDIT: Det er bare CRT-skjermen min som rister, jeg har en liten lcd ved siden av som sitter på dvien med overgang, og den har null feil i bildet). Jeg bærte ned den gamle dataen vår for å teste skjermen på den, bare for å være sikker på at det ikke var skjermen som hadde tenkt til å si takk for seg. Men den gang ei, det funka fint med den gamle datan. Så da lurer jeg på følgende: Er det noen andre som har opplevd noe lignende? Er det mulig å fikse det, eller er kortet ødelagt? Hvis det er ødelagt, hvordan er det med reklamasjonsretten? Iom at det er klokka, pluss at jeg har tatt av kjøleren til fordel for en vannblokk, så er det vel heller liten sjanse for at komplett tar det inn igjen (det er kjøpt i mai, hvis noen lurer). Prata med PcT om det, han mente kortet kanskje hadde blitt litt ,,slitent" etter klokk og at jeg burde gi det med spenning, men jeg vil gjerne ha noen flere meninger om det. Håper på svar EDIT: Fant ut at jeg skulle dobbeltsjekke skjermen med en annen data, samt prøve mitt nåværende skjermkort med en annen data, og jeg fant da ut at det var skjermen som var ødelagt, ikke kortet. Jeg ringte komplett, og de henviste meg til noe som heter Infocare, som visstnok var Samsungs partner i Norge. Jeg ringte Infocare og spurte om råd, og han sa jeg skulle krysse av på ditt og datt sånn at jeg fikk en ny skjerm tilsendt og kunne returnere den gamle etterpå. Hørtes jo greit ut! Så da har vi funnet ut at det ikke var kortet, og det er åpent for flash til XT igjen! EDIT2: Jeg har, etter UTROLIG mye om og men, funnet ut at det faktisk ikke var skjermen likevel, men skjermkortet. Dermed faller vi tilbake på det første spørsmålet. Endret 29. oktober 2004 av WizendraW Lenke til kommentar
PcT Skrevet 28. oktober 2004 Del Skrevet 28. oktober 2004 lol tragisk! (han fant ut at skjermen var broken) Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 30. oktober 2004 Del Skrevet 30. oktober 2004 har du prøvd å klokke ned igjen? Lenke til kommentar
Wizendraw Skrevet 30. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2004 har du prøvd å klokke ned igjen? selvfølgelig. Er samme problemet uansett, men det blir sterkere jo mer hertz man kjører på skjermen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå