Howard Skrevet 28. oktober 2004 Del Skrevet 28. oktober 2004 Råtass-disk fra Hitachi Hitachi starter levering av Ultrastar 15K147, som kommer med 15000 RPM og 16 MB databuffer. Harddisken rettes mot miljøer med ekstremt høye krav til ytelse. Les artikkelen her Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 28. oktober 2004 Del Skrevet 28. oktober 2004 Endelig skjer det ting på SCSI-fronten også. Men jeg lurer på hva prisen på denne disken vil være... Lenke til kommentar
Dafe Skrevet 28. oktober 2004 Del Skrevet 28. oktober 2004 Skulle hatt en slik Men hva er prisen? Lenke til kommentar
AMD-King Skrevet 28. oktober 2004 Del Skrevet 28. oktober 2004 FC-AL 2 Gb? Hvor kan jeg lese mer om dette? Lenke til kommentar
Howard Skrevet 28. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2004 FC-AL 2 Gb? Hvor kan jeg lese mer om dette? Her f.eks.: http://www.usbyte.com/common/FC_AL%20Interface.htm Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 28. oktober 2004 Del Skrevet 28. oktober 2004 Støyen og varmeutviklingen på slike 15K rpm disker sjenerer mer enn prisen. Lenke til kommentar
Aleksander Eide Skrevet 28. oktober 2004 Del Skrevet 28. oktober 2004 Men hvorfor, HVORFOR er ikke denne disken S-ATA?? ..så teit.. Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 28. oktober 2004 Del Skrevet 28. oktober 2004 Men hvorfor, HVORFOR er ikke denne disken S-ATA?? ..så teit.. Fordi den sannsynligvis er for dyr for den vanlige forbruker. Men hadde den kommet hadde den iallefall grust raptoren. Lenke til kommentar
Thombr86 Skrevet 28. oktober 2004 Del Skrevet 28. oktober 2004 Hmm, lurer på hvordan den kommer ut i forhold til Seagate's SCSI disker.... Lenke til kommentar
Aleksander Eide Skrevet 28. oktober 2004 Del Skrevet 28. oktober 2004 Men hvorfor, HVORFOR er ikke denne disken S-ATA?? ..så teit.. Fordi den sannsynligvis er for dyr for den vanlige forbruker. Men hadde den kommet hadde den iallefall grust raptoren. Akkurat.. jeg tror nok det hadde vært et marked for slike også.. det er nok av folk som har mye penger.. Med alle disse nye grensesnittene som har kommet, S-ATA2 og alt det der, burde det da snart komme noen kjappere disker.. Jeg synes det hadde passet bra, og vært på sin plass, at denne disken hadde vært S-ATA.. ..det er lite sammenheng og logikk i harddisk-industrien for tia ..superkjappe forbindelser og 'treige' harddisker.. Lenke til kommentar
Mr_Sunde Skrevet 28. oktober 2004 Del Skrevet 28. oktober 2004 Men hvorfor, HVORFOR er ikke denne disken S-ATA?? ..så teit.. Har du penger nok og trenger ytelsen så er det jo ikke noe i veien for å få seg en scsi kontroller og denne disken og putte i pc'en din. Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 28. oktober 2004 Del Skrevet 28. oktober 2004 (endret) Men hvorfor, HVORFOR er ikke denne disken S-ATA?? ..så teit.. Fordi SATA rett og slett er for tregt for sånne disker. Edit: og dessuten, SAS er på vei, så SATA-II vil ikke være det raskeste grensesnittet uansett. Endret 28. oktober 2004 av stigfjel Lenke til kommentar
Dafe Skrevet 28. oktober 2004 Del Skrevet 28. oktober 2004 Edit: og dessuten, SAS er på vei, så SATA-II vil ikke være det raskeste grensesnittet uansett. Det finnes flere typer SAS: SAS1 og SAS2 ... å så festlig jeg er Lenke til kommentar
Cutler Skrevet 28. oktober 2004 Del Skrevet 28. oktober 2004 Edit: og dessuten, SAS er på vei, så SATA-II vil ikke være det raskeste grensesnittet uansett. Det finnes flere typer SAS: SAS1 og SAS2 ... å så festlig jeg er Den ene er litt raskere en den andre. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 28. oktober 2004 Del Skrevet 28. oktober 2004 Men hvorfor, HVORFOR er ikke denne disken S-ATA?? ..så teit.. Fordi den sannsynligvis er for dyr for den vanlige forbruker. Men hadde den kommet hadde den iallefall grust raptoren. Akkurat.. jeg tror nok det hadde vært et marked for slike også.. det er nok av folk som har mye penger.. Det tror jeg også. Folk betaler jo 4-5000 kr for skjermkort, planlegger å sette to slike i SLI, kjøper seg CPU til 7-8000kr, kjøper 2 stk Raptrorer til 2000kr stykket og setter de i Raid0 osv. Så jeg ser ikke bort i fra at noen ville kjøpt en slik disk også. Jeg tror nok de kunne solgt både med SCSI og SATA-grensesnitt. Men om de lager en SATA-versjon så måtte de nok omprogrammert firmwaren en del for å optimalisere for single-user. SCSI-disker er alltid optimalsiert for multi-user. Men litt mer realistisk sett så tror jeg nok at 10.000 rpm blir mer vanlig i forbrukermarkedet lenge før 15.000rpm dukker opp i dette markedet. Kunne f.eks gjerne ønsket meg en SATA-versjon av Seagate Savvio (2,5" disk med 10.000 rpm.) Lenke til kommentar
panzerwolf Skrevet 28. oktober 2004 Del Skrevet 28. oktober 2004 Endelig! Jeg har venta på en 15K disk med 16MB hurtigminne. Håper å se tester snart Stigfjel, en hver? Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 28. oktober 2004 Del Skrevet 28. oktober 2004 (endret) Endelig! Jeg har venta på en 15K disk med 16MB hurtigminne. Håper å se tester snart Stigfjel, en hver? Ja takk. Jeg kan godt tenke meg to. Har en Adaptec 2100S SCSI RAID-kontroller liggende, og det hadde vært heftig med to sånne i RAID 0. Edit: Pluss 3-4 300 GB 10k SCSI-disker til lagring Endret 28. oktober 2004 av stigfjel Lenke til kommentar
JBlack Skrevet 28. oktober 2004 Del Skrevet 28. oktober 2004 Ahhh.... gode gamle 15kHZ, hvor har du blitt av? Jeg savner deg! Skal du atter vende tilbake til mit liv? Noen som husker pipingen fra gamle TV'er? Den skikkelig høyfrekvente og ubehagelige pipingen som bare en skikkelig TV kunne produsere. Linjefrekvensen: 15625 Hz. Skal vi nå få tilbake denne pipingen i fremtidens harddisker? Sitte foran PC'en og bare nyte hylet bak der i hjernene et sted. Alt går i sykler påstås det. 15KHz-hvinet har lenge vært borte, men nå kommer den endelig tilbake. Ahh.... Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 28. oktober 2004 Del Skrevet 28. oktober 2004 Nåja. 15k disker bråker langt mindre enn de gjorde før. F.eks. hadde jeg ikke blitt overrasket m Seagate Cheetah 15K.3 var mer lydløs enn WD Raptor. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 28. oktober 2004 Del Skrevet 28. oktober 2004 JBlack: 15.000 rpm er runder per minutt, altså 250 runder per sekund (250 Hz) Forresten så tror jeg at hørselen min ikke klarer å høre så høye frekvenser som 15,6kHz lengre. Jeg gjorde det frem til tenårsalderen, men nå hører jeg aldri TV'er som piper lengre. Kanskje det er grunnen til at ikke du hører det heller? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå