tsaint77 Skrevet 28. oktober 2004 Del Skrevet 28. oktober 2004 Jeg har kjøpt datautstyr fra en mengde nettbutikker i mange år, men Whitebox er helt klart det mest elendige jeg noen gang har vært borti. Jeg bestilte en 1557 bærbar PC hos Whitebox 7. september. I dag er det 28 oktober. Har fortsatt ikke mottatt noen verdens ting, selv om de har sag at pakken er sendt / skal sendes neste uke flere ganger. Det er dessuten nesten umulig å få kontakt med kundeservice, og når du gjør det juger de deg opp i trynet. 29 september fikk jeg denne mailen fra "kundeservice": "Hei, Denne er absolutt på vei. Har du ikke fått denne ennå skal absolutt alle bestillinger være effektuert innen slutten av denne uken begynnelsen av neste. Har du ikke fått denne ennå. Vet det er store oppgraderinger gitt til kunder som har ventet og vet at dere kommer uansett til å bli fornøyd når dere mottar denne om dere ennå ikke har det." Whitebox er dessuten et enkeltmannsforetak (sjekk org.nr!), dvs. at det er det samme som å bestille fra en person. Hvorfor har de ikke opprettet et AS? Fordi de er useriøse og kortsiktige. Jeg skal nå kjøpe fra Netshop.no, som jeg ikke har prøvd, men har sett mye positiv omtale. De har en tilsvarende maskin med omtrent samme pris!! Og det virker seriøst.. Ikke kjøp hos whitebox, slike aktører vil vi ikke ha på markedet!!!! Lenke til kommentar
oslo72 Skrevet 28. oktober 2004 Del Skrevet 28. oktober 2004 (endret) Les igjennom forumet, og du vil finne drøssevis av andre identiske tråder. Der står det også om HVORFOR de sliter. Du sier selv at det er et enkeltmannsforetak, og da er det vel også ganske lett å skjønne hvorfor ting tar tid. De har fått utrolig mange nye bestillinger på veldig kort tid. EDIT: Er forøvrig ikke enig i din uthengelse av firmaet, og jeg er uansett glad for at slike aktører finnes på markedet. Selvfølgelig for dårlig at det skal ta så lang tid, men det betyr jo bare at de er på vei til å bli større... og burde vel ha ansatt noen flere... Endret 28. oktober 2004 av oslo72 Lenke til kommentar
Shadow_iX Skrevet 28. oktober 2004 Del Skrevet 28. oktober 2004 Du kan jo be om å få pakkenummeret på pakken hvis han har sendt den, da kan kan du følge med selv hvor pakken din er. Men det blir vel no annet om den er på vei til selger da.. Men man må regne med at ting tar litt lenger tid når det er kun en person som driver ett helt firma da. Lenke til kommentar
fighting69th Skrevet 28. oktober 2004 Del Skrevet 28. oktober 2004 ...nå betyr jo ikke enkeltmannsforetak at det ikke kan jobbe flere der. Vil tro det er flere ansatte der , men organisasjonsformen er enkeltmannsforetak. Lenke til kommentar
Mezzy Skrevet 28. oktober 2004 Del Skrevet 28. oktober 2004 Jeg synes det var en bemerkelsesverdig dårlig norsk whitebox's kundeservice presterer å bruke... Er det "norske" folk som driver denne bua? Ikke det at jeg er norsklærer, men jeg synes nettbutikkenes generelle uttrykksform, samt den skriftlige responsen man mottar danner et solid førsteinntrykk om et foretak.. Eksempelvis mailer som man får svar på etter lang tid, i mitt tilfelle tok det 3-4 uker hos en leverandør... (Resultatet var naturlig nok at jeg allerede hadde handlet utstyret mitt en annen plass.) Andre ting kan være som at de "quoter" hele innholdet til en to sider lang mail, ikke signerer til slutt og muligens skriver alt i ETT avsnitt osv... Ansiktet utad betyr, i mitt tilfelle, veldig mye for hvor trygg jeg er på en butikk. I vanlige butikker er det naturlig nok butikkens standard, betjeningen og den type faktorer - i nettbutikker er det utelukkende design, språk og erfaringer fra andre brukere. ...bare en diggresjon tidlig en torsdag Lenke til kommentar
freefaller Skrevet 28. oktober 2004 Del Skrevet 28. oktober 2004 Jeg handlet en kraftig bærbar av de i våres, og fikk maskinen levert relativt raskt. (10-12dager) Var svært godt fornøyd med det. Det som trakk intrykket noe ned var at ekstrabatteriet jeg besillte ikke kom før det var gått 11 uker (Og en masse mas). Men alt i alt er jeg fornøyd. Neste gang jeg skal handle bærbar vil jeg i hvertfall sjekke hva de kan tilby, selv om det ikke er sikkert at jeg kommer til å handle der. Lenke til kommentar
rscue Skrevet 28. oktober 2004 Del Skrevet 28. oktober 2004 Uansett så er det ikke negativt at det er et enkeltperson foretak, for da ligger alt økonomisk ansvar på eieren og ikke på selskapet.. Det betyr at de ikke kan stikke av fra regningene slik som et Aksjeselskap kan gjøre.. Har handlet selv fra Whitebox, men i en tid da Whitebox kunne levere pc som var nesten 4-5000 kr billigere enn nærmeste konkurent.. Nå derimot er de ikke så billige i forhold til konkurentene med tilsvarende Maskin.. Ventet selv i 2-3 mnd på min maskin, men er svært fornøyd med maskinen. Hadde derimot ikke bestilt ny maskin med dem nå, hadde vel gått for en av de andre levrandørene som kan levere i løpet av noen dager... Prisene skiller ikke så mye og levering til avtalt tid er nesten en selvfølge i dag.. Så send en email til en annen netsjappe og så avbestiller du fra Whitebox. Du får uansett hva du gjør, raskere maskinen fra andre RScue Lenke til kommentar
kjeklulf Skrevet 3. november 2004 Del Skrevet 3. november 2004 Det er flere enn én som er ansatt der men det er sannsynligvis bare en som jobber. Det er ihvertfall mitt inntrykk etter 290 forsøk på å nå frem på telefonen og pr. mail. Hvis du handler derfra får du greie produkter til en ok pris (hvis du er så heldig at de faktisk gidder å levere den varen du har bestilt). Bare husk å be til gud om at ikke noe blir ødelagt for da vil helvete fryse til is før du får noe svar fra dem. Lenke til kommentar
Cobos Skrevet 4. november 2004 Del Skrevet 4. november 2004 (endret) Det at det er et enkeltmannsforetak er faktisk i mange tilfeller mye BEDRE enn et aksjeselskap, iogmed at et stort enkeltmanssforetak kan ha samme mengde ansatte og alle de samme plikter som et aksjesselskap (med noen få unntak). Derimot i et aksjeselskap så er de nå pliktig til å ha en aksjekapital på 100k kr når det dannes (før var det 30k hvis jeg husker riktig). Dvs at hvis selskapet går konkurs så er det bare aksjekapitalen man som kreditor kan kreve. Dvs hvis du har forhåndsbetalt en maskin eller venter på en serviceretur på en maskin el. så har du liten sjanse for å få noe. Mesns i tilfellet med enkeltmannsforetak så kan det ende med at eieren må selge huset sitt f. eks. for å betjene kreditorer og dermed er det lettere å få det selskapet skylder deg... Dette betyr naturligvis ikke at jeg prøver å forsvare Whitebox sin service (som jeg ikke har prøvd, men hørt litt av hvert om , men heller avlive mytene om at et enkeltmanssforetak er så veldig useriøst... Cobos Endret 4. november 2004 av Cobos Lenke til kommentar
lavizh Skrevet 4. november 2004 Del Skrevet 4. november 2004 WhiteBox.no har allerede et _ELENDIG_ rykte her på forumet Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 4. november 2004 Del Skrevet 4. november 2004 Eneste grunn som tilsier at jeg kjøper fra Whitebox er hvis prisene er 20% lavere eller mer enn konkurrentene! Lenke til kommentar
rscue Skrevet 4. november 2004 Del Skrevet 4. november 2004 Vel da har du grunn nok for 1557 som de selger lavere enn konkurentene.. Vet ikke om jeg selv kommer til å handle der igjen.. RScue Lenke til kommentar
BA1 Skrevet 4. november 2004 Del Skrevet 4. november 2004 Det er ihvertfall mitt inntrykk etter 290 forsøk på å nå frem på telefonen og pr. mail. Synes dette virke rart. Har kjøpt PC frå Whitebox sjølv. E-postane fekk eg svært raskt svar på før eg bestilte PCen, men dabba litt av etter at bestillinga var sendt :!: Men telefon går stort sett alltid greit. Må kanskje vente 1 min eller 2. Tar dei han ikkje då ringe eg opp igjen 15 min seinare og alt er greit. Ikkje ring til kundeservice nr, ring alltid til salsavdelinga (helst ikkje mellom 12.00 og 14.00). Ring evnt. til service viss det gjelder retur av noko du har fått (eg har ringt eit par gongar til dei mellom 9.00 og 10.00. Fekk svar etter 2 s, og rask service. Nye rambrikker i posten dagen etter). Får jo veldig fin (i alle fall dyr) sekk med PCen viss du kjøper hjå Whitebox då. Det einaste er at du stort sett aldri får noko av dei utan at du ringjer ein del gongar og purrar litt.... imo. er det litt kjipt... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå