Gå til innhold

EOS 20D - Microdrive - problemer

Anbefalte innlegg

Er det fler enn meg som opplever problemer med lagring på Hitachi 4 gig microdrive i 20D? Funka helt greit i 300D. Har oppgradert firmwaren og formatert kortet flere ganger i kameraet. Ganske nøyaktig halvparten av 210 bilder tatt i helga gir feilmeldingen "ødelagte data".

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Etter litt mer testing viser det seg at det ikke bare var microdriven som ga 50% feilrate. Alle minnekort gjorde det. Hvis jeg browset bildene rett etter at jeg hadde tatt dem vistes de uten feilmeldinger på kameraet. Hvis jeg slo av kameraet, eller ventet til det slo seg av selv - og så slo det på gav rundt 50% feilmeldingen "ødelagte data", noen bilder ble også gjengitt med fargeforvrengning og/eller striper. Kameraet er nå sendt til ServiceProffen, så får vi se hva de kommer til.

Lenke til kommentar

Jeg tror 20D funker som 300D når det gjelder åpning av lokket over bildebrikken. I det du åpner så slår kameraet seg av, og avbryter dermed all lagring. Hvis du derimot holder deg unna dette lokket så er det ingenting som skal forvrenge eller ødelegge bildene dine.

Enten så har du en ukompatibel minnebrikke eller så fungerer ikke kameraet slik det skal.

Lenke til kommentar

Nei, har ikke åpnet lokket over kortet, og alle de til sammen fem kortene jeg har prøvd gav samme feil... Og, ja - kameraet søåes automatisk av dersom luka over kortet blir åpnet, akkurat som på 300D og 10D.

Huset er sendt inn til Serviceproffen. Håper det komer tilbake med beskrivelse på hva som var galt og hva som er gjort samt at det kommer før helga.... :-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...