ballemann Skrevet 28. oktober 2004 Del Skrevet 28. oktober 2004 huff, nå er jeg lei.. Når jeg skjekker cpu temp i bios er den 60c. Er litt usikker på om det kan være for varmt til cpu, eller er det andre grunner til at den skrur seg av.. Noen som har ide'er, eller erfaringer? mvh ballemann Lenke til kommentar
zyrex Skrevet 28. oktober 2004 Del Skrevet 28. oktober 2004 jasså ja, du har et sånt rart problem du og ja? Beskriver noe lignende i en post her jeg og.. irriterende.. og cpuen min er ikke mer enn 42 grader en gang.. Lenke til kommentar
ultranerd Skrevet 28. oktober 2004 Del Skrevet 28. oktober 2004 Hvis cpu er på 60 grader tenker jeg det er at den slår seg av for å berge cpuen, sikkert en grense som er satt i bios. Hvilken cpu/hovedkort har du? Tenker litt bedre kjøling fikser dette, er du sikker på at du har festet cpu skikkelig og har brukt passe med kjølepaste? 1.Skaff deg kabinett vifter 2.Bedre cpu vifte/heatsink Lenke til kommentar
oslo72 Skrevet 28. oktober 2004 Del Skrevet 28. oktober 2004 Litt lite info fra din side til å si hva som kan være galt, men 60'C høres varmt ut uansett. Dårlig CPU-vifte eller for mye kjølepasta (har du brukt pasta?)? Gå inn i BIOS og sjekk etter Shutdown eller noe og øk evt grensen til 70'C - men du bør uansett sjekke opp i hvorfor det blir så varmt. Lenke til kommentar
8483838383 Skrevet 28. oktober 2004 Del Skrevet 28. oktober 2004 Sjekk om kjøleren står plant. Hvilken kjøler har du? Gå også inn i bios og sett opp tempen på når den skal skru seg av. Lenke til kommentar
White_Tiger Skrevet 28. oktober 2004 Del Skrevet 28. oktober 2004 (endret) Med min P4 2,4Ghz så lå jeg på 65c med boxed(under max belastning), så det er ikke unormal temepratur, men som jeg sier til folk, hvis CPU-temp er over 60c bør man vurdere annen kjøling, er den 70+ så slå for all del av pc'n å fikse bedre kjøling. Jeg bruker nå vannkjøling så jeg har ikke det problemet lengre, men boxed som sagt kan være sånn akkurat bra nok. Tror ikke det er temperaturen som gjøt til at maskina di slår seg av Edit: Standard i BIOS til meg er 70c warning og 75c shutdown, rart om det skulle være noe lavere Endret 28. oktober 2004 av White_Tiger Lenke til kommentar
ultranerd Skrevet 29. oktober 2004 Del Skrevet 29. oktober 2004 (endret) 65 grader under load er IKKE en normal tempratur , med boxed vifte på en northwood 3.0 i et lydisolert kabinett (som øker temp) og med en eneste kabinett vifte gikk jeg sjelden over 40 grader med full load. Nå som jeg investerte i en bedre vifte/heatsink samt en ekstra kabinettvifte, er jeg sjelden over 35 på full load og ligger på ca 29-32 idle Endret 29. oktober 2004 av ultranerd Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå