BlueBird Skrevet 28. oktober 2004 Del Skrevet 28. oktober 2004 Er vifta som følger med AMD Sempron BOXED noe tess? Jeg tenker først og fremst på støynivå, da jeg regner med at den ikke er noe bra til overklokking uansett. Grunnen til at jeg spør er at jeg lurer på om jeg skal kjøpe meg en ny kjøler med CPUen med en gang, så er det gjort. Takker for alle svar! Mvh. Erlend Lenke til kommentar
eecyak Skrevet 28. oktober 2004 Del Skrevet 28. oktober 2004 Erfaringen min med vifter som følger med (BOXED) ikke er noe særlig hvis du skal klokke, noe du nevner. Støymessig er de ikke av verstingene synes nå jeg. Støynivået er rett og slett helt greit Lenke til kommentar
Polmen Skrevet 28. oktober 2004 Del Skrevet 28. oktober 2004 Hvis du skal ha ny CPU så ikke sats sempron, dette er billig versjonen av AMD xp CPU'ene. Hvor mye penger har du til disp? Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 28. oktober 2004 Del Skrevet 28. oktober 2004 Boxed-kjøleren til AMD64 er faktisk ganske god, og kjøleren til Sempron er til forveksling helt lik, så jeg regner med at de kommer fra samme produksjon. Jeg klokker helt fint med min Boxed-kjøler på Athlon 64 3200+. Det er altfor mange som bare slenger ut at Boxed-kjølere suger, siden de har hørt det for to år siden. Men jeg regner med at Sempron-kjøleren er en god kjøler som holder CPU relativt kald og har rom for å klokke litt. Lenke til kommentar
nyland Skrevet 28. oktober 2004 Del Skrevet 28. oktober 2004 Jeg har faktisk en Sempron 2400+ m/Boxed kjøler og det fungerer utmerket. Max temp er målt til 47grader i et m-ATX kabinett m/1 stk 90mm vifte i bakkant. Støy er helt ok ! M.a.o. Boxed er "godt nok". Skal du overklokke så er det jo noe annet........ Lenke til kommentar
Andreasfe Skrevet 28. oktober 2004 Del Skrevet 28. oktober 2004 (endret) Hvis du skal ha ny CPU så ikke sats sempron, dette er billig versjonen av AMD xp CPU'ene. Hvor mye penger har du til disp? AMD Sempron skal konkurere med Intel Celeron D. (Sempron 2400+ skal yte nokså likt med Celeron D 2,4 GHz) AMD Athlon XP konkurerte med Intel Pentium 4 (Busshastighet 533 MHz) Denne fases ut da Intel Pentium 4 (533 MHz) også har faset ut... (XP 2600+ sin ytelse var så og si likt med Pentium 4 2,6 GHz (Busshastighet 533 MHz)) Athlon 64 skal konkurere med Pentium 4 med 800 MHz Busshastighet hovedsaklig på Socket 775.... Athlon 64 3000+ skal yte nokså likt med Pentium 4 3,0 GHz (800 MHz Busshastighet) At du sitter der å sier "ikke sats på Sempron" blir jo bare teit. Kanskje trådstarter vil ha noe rimelig? Har ikke den tanken falt deg inn? Sempron er et ypperlig alternativ for folk som vil ha en grei PC til en veldig rimelig penge. Dessuten så var det ikke dette som var temaet her helelr.. Back to topic: Vifta på Sempronene er greie.. Bra nok til å kjøle ned prosessoren til en normal temperatur (40-50 grader IDLE)... Vifta skal ikke bråke så altfor mye heller.. Litt under 30 dB vil jeg tro.. Endret 28. oktober 2004 av Andreasfe Lenke til kommentar
BlueBird Skrevet 28. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2004 (endret) Tusen takk for alle svar! Da venter jeg med å investere i en ny kjøler. Prøver ut den BOXED vifta skikkelig først Og Offtopic: "Sempron er et ypperlig alternativ for folk som vil ha en grei PC til en veldig rimelig penge." - Ja, det var det jeg også hadde tenkt Endret 28. oktober 2004 av BlueBird Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå