Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

To naboer skal koble seg sammen.

Anbefalte innlegg

Hei!

Vi er to naboer som har tenkte å kjøpe hver sitt trådløse aksesspunkt. SLik at vi kan linke mot hverandre osv. Begge to har adsl, den ene fra telenor og den andre fra tele 2. Begge to bruker router etter adsl modemet. Vi hadde da tenkt å kobel hvert vårt aksesspunkt inn i den innebygde switchen som er på routerene våre. Men det ja da lurer på er hvordan det blir med internetten? Kommer jeg da til bruke naboens internett abonoment? Vi vil helst ha vårt eget adsl abonoment i fred :) Håper på kloke svar.....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det skulle iallefall gå bra med å få kontakt med naboen din (med mindre det er mer enn 50-150m fra ditt aksesspunkt til naboen din sitt. Ang. ADSL-tilkoblingen din så velger du bare at du skal bruke din egen og ikke naboen din sin. Har selv Telenor ADSL og alle de gangene jeg har måttet sette opp den tilkoblingen på nytt måtte jeg skrive inn brukernavn OG passord til mitt telenor adsl-abbonement. Uten ditt passord kommer ikke naboen din langt med din internettlinje. Det samme ville jeg tro gjelder naboen din sitt Tele2-system. Er ikke sikker på om han må angi brukernavn og passord eller hva han nå enn må.

Men uansett, Lykke til. Dere får nokk dette til å gå helt fint. Kan ikke se noen problemer med dette.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...