Gå til innhold

A64 vs intel pris

A!1

Anbefalte innlegg

Er det ikke litt ironisk at for 1 år siden måtte AMD konkurere på pris mot intel for å kunne selge CPU'ene sine mens nå er AMD cpuer nesten dobbelt så dyre som intel sine?

AMD Athlon64 FX-55 koster ~8000 kr

Intel Pentium 4 560 3.6GHz LGA775 med 1MB cache koster ~ 3600kr

Altså Intel koster under halvparten for en cpu som yter nesten det samme som AMD sin toppmodell.

Hvem konkurerer på pris nå?

Jeg vet iallefall at jeg kjøper Intel neste gang jeg skal ha prosessor viss dette fortsetter... Men heldigvis så er det nok minst ett år til neste gang jeg kjøper CPU...

Noen tanker?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er det ikke litt ironisk at for 1 år siden måtte AMD konkurere på pris mot intel for å kunne selge CPU'ene sine mens nå er AMD cpuer nesten dobbelt så dyre som intel sine?

AMD Athlon64 FX-55 koster ~8000 kr

Intel Pentium 4 560 3.6GHz LGA775 med 1MB cache koster ~ 3600kr

Altså Intel koster under halvparten for en cpu som yter nesten det samme som AMD sin toppmodell.

Hvem konkurerer på pris nå?

Jeg vet iallefall at jeg kjøper Intel neste gang jeg skal ha prosessor viss dette fortsetter... Men heldigvis så er det nok minst ett år til neste gang jeg kjøper CPU...

Noen tanker?

Les hva Rikky skriver, så kan du jo også se på denne testen hos Anandtech, der det kommer ganske klart fram at P4E 3,6 ikke helt kan sammenlignes med fx-55

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...