A!1 Skrevet 28. oktober 2004 Del Skrevet 28. oktober 2004 Er det ikke litt ironisk at for 1 år siden måtte AMD konkurere på pris mot intel for å kunne selge CPU'ene sine mens nå er AMD cpuer nesten dobbelt så dyre som intel sine? AMD Athlon64 FX-55 koster ~8000 kr Intel Pentium 4 560 3.6GHz LGA775 med 1MB cache koster ~ 3600kr Altså Intel koster under halvparten for en cpu som yter nesten det samme som AMD sin toppmodell. Hvem konkurerer på pris nå? Jeg vet iallefall at jeg kjøper Intel neste gang jeg skal ha prosessor viss dette fortsetter... Men heldigvis så er det nok minst ett år til neste gang jeg kjøper CPU... Noen tanker? Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 28. oktober 2004 Del Skrevet 28. oktober 2004 For det første er P4EE konkurrenten til FX, og når du skal sammenligne priser bør du velge de prosessorene folk flest faktisk kjøper. De som kjøper FX/EE kjøper ikke disse for at de gir så mye ytelse pr krone. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 28. oktober 2004 Del Skrevet 28. oktober 2004 Riktig , i dag ligger prisene temmelig likt . Noen av A64 cpuène er billigere enn tilsvarende P4 andre dyrere . Lenke til kommentar
C4STOR Skrevet 28. oktober 2004 Del Skrevet 28. oktober 2004 Er det ikke litt ironisk at for 1 år siden måtte AMD konkurere på pris mot intel for å kunne selge CPU'ene sine mens nå er AMD cpuer nesten dobbelt så dyre som intel sine? AMD Athlon64 FX-55 koster ~8000 kr Intel Pentium 4 560 3.6GHz LGA775 med 1MB cache koster ~ 3600kr Altså Intel koster under halvparten for en cpu som yter nesten det samme som AMD sin toppmodell. Hvem konkurerer på pris nå? Jeg vet iallefall at jeg kjøper Intel neste gang jeg skal ha prosessor viss dette fortsetter... Men heldigvis så er det nok minst ett år til neste gang jeg kjøper CPU... Noen tanker? Les hva Rikky skriver, så kan du jo også se på denne testen hos Anandtech, der det kommer ganske klart fram at P4E 3,6 ikke helt kan sammenlignes med fx-55 Lenke til kommentar
XtrubioR Skrevet 28. oktober 2004 Del Skrevet 28. oktober 2004 Hmm.. Bare egentlig å vente å se hvordan konkuransen mellom de to blir i 2005 når dobbel kjernene kommer ut. Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 28. oktober 2004 Del Skrevet 28. oktober 2004 Det er riktig at prisforskjellene begynner å flyte ut, men de to eksemplene du nevnte øverst blir helt feil. FX er high-end, samme som P4EE. Sammenlign heller prisene mellom de to, og så lavere prosessorer. Lenke til kommentar
wim Skrevet 28. oktober 2004 Del Skrevet 28. oktober 2004 Får en tåpelig tråd. Trådstarter hadde rett med sitt navn da..... hehe Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå