arildjr Skrevet 29. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2004 (endret) - Posten har akkurat smæsha en server; og så fortsetter du å sende med Posten? Unnskyld (og absolutt no offense), men er du helt tett? Posten hadde vært den siste jeg hadde overlatt noe mer verdifullt enn en ullsokk til, om noe sånt hadde skjedd meg. Jeg var nødt å sende den med posten. Posten skulle dekke porto på andre pakka og det var viktig på erstatnings saken at jeg sendte ham nytt produkt og posten fikk nummeret på nye produktet men nå skal jeg heller sykle den til oslo neste gang. Jeg har sendt datautstyr riktig pakka i 10 år jeg, i tillegg så har jeg jobba med å sende annet elektronikk utstyr.. Aldri hatt noen som helst problemer egentlig, og nå skjer det 2 ganger på ei uke Endret 29. oktober 2004 av arildjr Lenke til kommentar
PeGG.oslo Skrevet 30. oktober 2004 Del Skrevet 30. oktober 2004 kan man få bedriftspakke express til privatpersoner? dvs fra et firma til en privatperson. bestillte akkurat et digitalkamera til ~15k hos mpx.no, angrer kraftig hvis den kunne gått med express Lenke til kommentar
Audioslave Skrevet 30. oktober 2004 Del Skrevet 30. oktober 2004 Ja, det er ikke noe problem. Men det er ikke alle som har avtale om bedriftspakke ekspress med posten. Mange har kun avtale om å sende vanlige bedriftspakker eller servicepakke... Lenke til kommentar
Audioslave Skrevet 30. oktober 2004 Del Skrevet 30. oktober 2004 Bare for å rette opp noen misforståelser her: For bedriftspakker og servicepakker: Disse er forsikret for opptil 17 SDR pr kilo. 1 SDR = 10,-. Så hvis en sender en pakke som veier 20 kilo, så får man igjen maks 3400,- (17*20*10) i erstatning ved skade. Dette er lovpålagt (lov om vegfraktavtaler) fra staten fra 1. januar 2004. Dette er likt hos alle transportører. Uansett hvem man velger. I posten kan man tegne ekstraforsikring. Dette koster 0,3% av varens verdi. Med en minstepris på 30,-. Vareverdien kan maks settes til 25.000,-. Så hvis man sender en vare av en verdi 12.000,-. Så koster denne 36,- (12000*0,003) å forsikre. For ekspresspakker: Disse erstattes inntil 50.000,-. Lenke til kommentar
arildjr Skrevet 30. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2004 alle kan sende bedriftspakke ekspress over natt, men det koster endel. Det betyr allikevel ikke noe, da pakken bare er forsikra opptil 10000 fant jeg ut, men at posten dekker følgeskader inntil 50000, dvs utgiftene du har med at pakken din blir ødelagt, nytt oppsett osv som i mitt tilfelle, bygging av ny server, tapt arbeidstid osv. Lenke til kommentar
Audioslave Skrevet 30. oktober 2004 Del Skrevet 30. oktober 2004 (endret) AnsvarPosten erstatter pakkens verdi inntil kr. 50 000 ved skade eller bortkomst. Følgeskadeerstatning inntil kr. 50 000. Dette tolker jeg da vitterlig dit hen at innholdet erstattes med 50.000,- og at man kan kreve erstatning av følgene med inntil nye 50.000,-. Dette er hentet fra postens egne nettsider... Endret 30. oktober 2004 av Audioslave Lenke til kommentar
Samcki Skrevet 30. oktober 2004 Del Skrevet 30. oktober 2004 Norge burde har konkurranse innenfor Postmarkedet... Da får vi se hvor fort og billig pakkene kommer frem! Lenke til kommentar
arildjr Skrevet 30. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2004 audioslave: nå har det seg sånn at jeg har fått beskjed av posten at de bare dekker verdi inntil 10000 på skader på pakker og følgeskader inntil 50000.- Mr. Holme på posten som jeg snakket med ville prøve å sørge for at jeg skulle få full erstatning på min første pakke som var 10000 + endel i følgeskader. Lenke til kommentar
Audioslave Skrevet 30. oktober 2004 Del Skrevet 30. oktober 2004 (endret) audioslave: nå har det seg sånn at jeg har fått beskjed av posten at de bare dekker verdi inntil 10000 på skader på pakker og følgeskader inntil 50000.- Mr. Holme på posten som jeg snakket med ville prøve å sørge for at jeg skulle få full erstatning på min første pakke som var 10000 + endel i følgeskader. Jobbet denne Holme på et vanlig postkontor eller en PIB? Jeg er ikke helt sikker at han behandler denne saken rett. Men jeg kan ta feil, bare prøver å hjelpe til... Sjekk her. Gå til ansvar et stykke ned på siden... Endret 30. oktober 2004 av Audioslave Lenke til kommentar
arildjr Skrevet 30. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2004 han sitter faktisk på kundesenteret til posten, ser hva som står og det er ikke det jeg har blitt fortalt hvertfall. Lenke til kommentar
Entity extraction Skrevet 30. oktober 2004 Del Skrevet 30. oktober 2004 Posten ja, det er ikke noe særlig. Flere brukere her som har erfaringer fra USA kan nok fortelle om andre tilstander. Hvorfor har ikke posten konkuranse. (Det blir vel egentlig å si : hvorfor har ikke NSB konkuranse) Posten`s medarbeidere, og spesielt de som jobber med pakker, er ikke helt gode. Jeg kjenner en som jobber på en stor pakkeavdeling i posten, han har fortalt meg skrekk histortier om hvordan de behandler pakker. De bryr seg midt bak om pakkene og hvordan de håndteres. "pakkene er jo forsikret" er en vanlig måte å tenke på. Så vidt meg bekjent er det mulig å sende store ting som f.eks server, skjermer mm med norcargo. Jeg solgte en 21" på qxl, og sendte den med norcargo. Ble enig med kjøper om å gjøre det slik. Den pakken ble levert på døren. Frakt utgifter var rundt 250 kroner. V Lenke til kommentar
Audioslave Skrevet 30. oktober 2004 Del Skrevet 30. oktober 2004 Hvorfor har ikke posten konkuranse. Posten har konkurranse, de opererer på samme betingelser som resten av transportbransjen. Men ingen av de andre leverer pakker til alle avkroker rundt om i landet, det gjør kun posten. Alle de andre leverer der de kan tjene penger på å levere sendinger... Lenke til kommentar
solar_panel+ Skrevet 30. oktober 2004 Del Skrevet 30. oktober 2004 (endret) Norge burde har konkurranse innenfor Postmarkedet... Da får vi se hvor fort og billig pakkene kommer frem! Fra 1. Januar 2007 skal det være full konkurranse på posttjenester i Norge. Edit: http://www.posten.no/Portal/NyheterPresse/...elding05052.htm http://www.dagbladet.no/kultur/2004/08/13/405336.html Sp+ Endret 30. oktober 2004 av solar_panel+ Lenke til kommentar
arildjr Skrevet 31. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2004 håper at det danske postvesen kan etablere seg i norge. Der er prisen under 1/3 av det norske og posten er mye raskere. Lenke til kommentar
Audioslave Skrevet 31. oktober 2004 Del Skrevet 31. oktober 2004 håper at det danske postvesen kan etablere seg i norge. Der er prisen under 1/3 av det norske og posten er mye raskere. Hvis du ser logistikkmessig på det har Danmark helt andre forutsetninger til å ha andre priser og leveringstider. Landet er jo mye mindre, korte distanser uansett hvor man skal levere... Lenke til kommentar
arildjr Skrevet 1. november 2004 Forfatter Del Skrevet 1. november 2004 Liten gladmelding her. Posten tar ansvaret og dekker skadene som ble påført utstyret. Lenke til kommentar
[ReXoR] Skrevet 1. november 2004 Del Skrevet 1. november 2004 Kjempeflott! Der hadde du nok griseflaks Neida, men det er bare rett&riktig at Posten erstatter. Fint at alt årna seg Lenke til kommentar
Samcki Skrevet 1. november 2004 Del Skrevet 1. november 2004 Flott! Hvis posten vil tjene på bedriften de har så bør de ha et kurs til annsatte om hvordan behandle pakkene Lenke til kommentar
arildjr Skrevet 1. november 2004 Forfatter Del Skrevet 1. november 2004 sendte et kraftig brev og kontakta vg..så klagen min ble førsteprioritert. Har hvertfall fått bekreftet at posten tar ansvar for alt. Blir spennende å se om jeg får det som er verdien på utstyret. Lenke til kommentar
Lock-Aze Skrevet 1. november 2004 Del Skrevet 1. november 2004 Er glad jeg får sendt større pakker med andre instanser enn posten (DHL f.eks) Posten suger Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå