arildjr Skrevet 28. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2004 Må legge til litt mer.. Jeg var som tidligere sagt nede på posten med en gang jeg sendte pakka når de ringte og sa jeg måtte betale ekstra for å snakke med daglig leder i denne butikken. Jeg sa at det er for idiotisk av dere å la pakka ligge når dere har gjort en feil, vurderer å gå til avisa med hele saken sa jeg. Fikk til svar at "det er ikke mitt problem, det må du bare gjøre, Vil du noe mer så får du snakke med postens kundeservice" Postens kundeservice kan heller ingenting, ble avvist flere ganger og til slutt var jeg heldig og kom fram til en person som virkelig kunne kundeservice. Det er vel sånn at posten er så store etterhvert at de kan gjemme seg bak alle kundebehandlerene sine som bare videresender kundene til de blir leie og gir opp. Lurer egentlig på hvor mange av skadene på pakker hvert år som egentlig blir dekka og hvor mange posten slipper unna å dekke pga treige kundebehandlere og dårlig kundeservice. En ting er sikkert..jeg gir meg ALDRI Lenke til kommentar
jendor Skrevet 28. oktober 2004 Del Skrevet 28. oktober 2004 (endret) Stå på, og hold oss oppdatert. Endret 28. oktober 2004 av jendor Lenke til kommentar
Blacki Skrevet 28. oktober 2004 Del Skrevet 28. oktober 2004 (endret) Stå på! Får en smule angst jeg nå! Spesielt med tanke på at jeg nå snart skal ned på kiwi'en og hente resten av mitt nye amd64 bit system i deler. (pakke med verdi på over 7k) Tror jeg må ha digikamera på lommen og sjekke godt etter skader. (nevnte jo hvordan hu i kassa mista skjermkorte mitt i gulve i går.. ) Endret 28. oktober 2004 av Blacki Lenke til kommentar
arildjr Skrevet 28. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2004 flesteparten av tilfellene med posten går det greit, er ikke så vanlig å få sånne skader på tingene men det skjer jo selvfølgelig når du sender uvanlig dyre ting som i mitt tilfelle en compaq proliant server og et scsi raid kabinett som begge koster skjorta. Lenke til kommentar
PumpAction Skrevet 28. oktober 2004 Del Skrevet 28. oktober 2004 Tror ikke det å skrive "forsiktig" eller "OBS: Glass" på pakken er spesielt lurt, heller motsatt, om du stabler 1000 pakker for dag, hvor 980 er grå pappesker og 20 er armerte bokser med slurven rød spritusj skrift: "Forsiktig, glass" Hvilken pakke fristes de ansatte til å spille fotball med? Selvfølgelig er det tragisk at posten har ansatt slike folk. Lenke til kommentar
guttorm Skrevet 28. oktober 2004 Del Skrevet 28. oktober 2004 Hehe, du skal ivertfall være glad for at kjøper er en hyggelig og forståelsesfull type, fikk ivertfall intrykk av det. Lenke til kommentar
Onkel Kompost Skrevet 28. oktober 2004 Del Skrevet 28. oktober 2004 Urk. Posten har vært noe slem med enkelte ting ja. Mitt forrige kabinett som jeg kjøpte fra microplex hadde en stygg bulk på toppen. Dette var grunnet at microplex hadde puttet strømforsyningen oppå kabinettet, og så har sikkert posten plassert noe tungt oppe på det igjen. Lenke til kommentar
_Xorcist Skrevet 28. oktober 2004 Del Skrevet 28. oktober 2004 Kostbare og tunge ting er ofte lurt å prøve å få sendt med andre aktører med bedre kundeservice og produkter. Det trenger ikke nødvendigvis å bli så fryktelig mye dyrere enn å benytte seg av Posten. Ja, og NorgesPakke er vel kun forsikret opp til 12000,- såvidt jeg vet. Lenke til kommentar
[Atomic_Bomberman] Skrevet 28. oktober 2004 Del Skrevet 28. oktober 2004 Opptil 8000,- tror jeg faktisk.. tragisk instans det der... Lenke til kommentar
arildjr Skrevet 28. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2004 (endret) Dette har ikke gått utover kjøper i det hele tatt, jeg har kostet på meg dobbel porto og alle tap her. Han har fått bedre varer enn hva han i utgangspunktet hadde betalt for. Jeg sendte heller ikke pakken med norgespakke men bedriftspakke ekspress over natt og den pakken er høyere forsikret enn norgespakke som kun er dekket inntil 10000.- mens bedriftspakke ekspress er forsikret inntil 50000.- Edit: Leif Endret 28. oktober 2004 av arildjr Lenke til kommentar
BlondGod Skrevet 28. oktober 2004 Del Skrevet 28. oktober 2004 En liten opplysning til dere som lurer på hvordan pakkene blir behandlet: Der pakkene blir levert blir de for hånd puttet i ca. 2 m. høye stålbur, disse stålburene blir så satt på lastebil til en sorteringssentral, og det er her det begynner å gå hardt for seg. Disse stålburene blir løftet i været(2m. pluss) og snudd på hodet for å lempe pakker over på et samlebånd. Dvs. en pakke på 37 kilo som faller 2m. blir nødvendigvis rimelig skakkkjørt, for ikke å snakke om glasservicet den 37Kg store pakka lander på. Så nå vet dere hvordan pakkene blir behandlet og det er ikke mye man får gjort får å beskytte en pakke mot slik behandling. Det eneste måtte vel være å ha et hardt ytterskall av treverk eller stål og god polstring inni. Men da får man jo kjapt en 5-10kg. ekstra å betale frakt for. Posten er, som det er nevnt tidligere, ikke lenger en trygg og god arbeidsplass, de som kan kommer seg ut i en fei, og de som ikke har muligheten for ny jobb blir igjen, pluss en gjeng med midlertidige vikarer som ikke kan stort. Ledelsen i posten har tråkka så gedigent i salaten med den nye politikken sin at det knapt går en dag over at jeg ikke ergrer meg over det.(mest fordi jeg har mange eks.kollegaer som jobber der fortsatt og må slite med de beslutningene som blir tatt langt over hodene deres.) Så pakk pakkene Veeldig godt, eller bruk et budfirma, totalt sett kan jo det lønne seg, som jo historien til Trådstarter forsåvidt bekrefter. Lenke til kommentar
arildjr Skrevet 28. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2004 virker nesten som om posten tar å spiller fotball med pakkene av og til sånn mange pakker ser ut når du får dem. Lenke til kommentar
Audioslave Skrevet 28. oktober 2004 Del Skrevet 28. oktober 2004 Disse stålburene blir løftet i været(2m. pluss) og snudd på hodet for å lempe pakker over på et samlebånd. Vell... Ta dette med en klype salt. Det er helt rett at burene blir tippet. Men ikke snudd på hodet. Dørene blir åpnet og burene blir lagt over på siden, derfor blir stort sett tunge pakker lagt langt ned og foran i containeren. Denne snuoperasjonen går ikke veldig fort og det er få pakker som får skader av dette. De jeg har vært borti, har blitt ødelagt av dårlig pakking. Enten for lite emballasje eller hulrom i pakken. Lenke til kommentar
chil Skrevet 28. oktober 2004 Del Skrevet 28. oktober 2004 har vært borti noe av det samme, skulle sende en skjerm som veide over 35kg, den måtte sendes som xspress pakke(kosta det hvite uta øyet) så når den kom fram til motaker var den helt most! Posten skylte på pakkinga mi(som var mere en bra nok mener jeg) etter å ha anka 2 ganger fikk jeg penger(kjøper av skjemen) Lenke til kommentar
ØysteinI Skrevet 28. oktober 2004 Del Skrevet 28. oktober 2004 Tunge og/eller dyre ting; Ring DHL, Linjegoods, Danzaas, UPC, TNT etc... Mye billigere, mye bedre, mye tryggere, mye raskere. (men det er mulig et par av dem krever at avsender er et firma) Lenke til kommentar
arildjr Skrevet 29. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2004 (endret) så klarte posten det IGJEN! Noen som jobber i vg her? Sendte nye prolianten etter at posten ødela den andre..kom fram til mottaker i dag og da hadde kabinettet fått seg en real trøkk igjen. Heldigvis så virker den, men kabinettet er helt fucked. Hele kabinettet er blitt ca 2 cm skjeivt Se her: Endret 29. oktober 2004 av arildjr Lenke til kommentar
johanf Skrevet 29. oktober 2004 Del Skrevet 29. oktober 2004 Tja, det er vel bare å ringe VG da. _ johanf Lenke til kommentar
phax Skrevet 29. oktober 2004 Del Skrevet 29. oktober 2004 det er jo en grunn da til at posten har satt grensa på henholdsvis 25 og 35kg.. nettopp fordi sånn her ting skjer når en så tung pakke blir sendt på normalt vis! det er jo selvsagt feil av personen som tok imot pakken at han lot deg sende den ettersom den var for tung. pakkene blir nok ikke spillt fotball med nei. og det sendes utallige pc'er med posten hver eneste dag uten problemer. de fleste problemene kommer nok dessverre av dårlig embalasje og pakking. jo tyngre pakken er, bedre beskyttet må den være! i ditt tilfelle var det nok at pakken var så tung at den aldri skulle havnet på samlebåndet ettersom den ikke vil tåle "fallet" fra stålburet og ned på samlebåndet. vekta på samlebåndet takler uansett ikke pakker over 35 kg.. så pakken må behandels manuelt. Lenke til kommentar
Audioslave Skrevet 29. oktober 2004 Del Skrevet 29. oktober 2004 Det hadde vært ganske alreight å se hvordan det var pakket og da. Ikke bare hvordan skaden så ut... Har mottatt mange ting som avsender har sagt han skulle pakke godt. Når jeg har åpnet har jeg flere ganger ristet på hodet av innpakkingen. Men kun en gang har det vært skadet. Det var en forsendelse fra en av de store nettbutikkene...og den kan jeg banne på var ødelagt før den ble sendt... Lenke til kommentar
ØysteinI Skrevet 29. oktober 2004 Del Skrevet 29. oktober 2004 så klarte posten det IGJEN! Noen som jobber i vg her? Sendte nye prolianten etter at posten ødela den andre..kom fram til mottaker i dag og da hadde kabinettet fått seg en real trøkk igjen. Heldigvis så virker den, men kabinettet er helt fucked. Hele kabinettet er blitt ca 2 cm skjeivt No offense; du må jo ta en god del av "skylda" her selv. Med dette mener jeg: - Posten har kun forsikring på opptil 10.000kr. Sender du dyre Proliant servere er det jo det samme som å ikke ha forsikring på huset/bilen/båten. - Posten har akkurat smæsha en server; og så fortsetter du å sende med Posten? Unnskyld (og absolutt no offense), men er du helt tett? Posten hadde vært den siste jeg hadde overlatt noe mer verdifullt enn en ullsokk til, om noe sånt hadde skjedd meg. - DHL, Danzaas, UPC, TNT osv er MYE billigere, behandler pakkene bedre, er raskere, henter / leverer på døren, ringer før de henter på døren, ringer før de leverer på døren, har forsikret varen mye bedre. (Med unntak av Linjegoods som kun erstatter X kroner per kilo pakken veier => en forsvunnet blyklomp kan du bli rik på, en forsvunnet CPU blir du fattig av) - Aldri send ting som er verdt mer enn 10.000kr med Posten. - Aldri send ting som kan gå i stykker i Posten Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå