THEengine Skrevet 27. oktober 2004 Del Skrevet 27. oktober 2004 Bygget nettop en ny pc, alt fungerte som det skulle helt til eg skulle instalere win. Da slo pc en seg bare av mitt i instalasjonen. Etterpå gikk eg i BIOS og sjekket cpu temp, den sto på 55 C :\. Hva stemmer ikkje ? hovudkortet er et slot A MSI kort og cpuen er sempron 2500+ plis hjelp meg Lenke til kommentar
A!1 Skrevet 28. oktober 2004 Del Skrevet 28. oktober 2004 (endret) Hvilken CPU-kjøler bruker du? Og hva slags varmeleder bruker du mellom CPU og kjøler? Må nesten vite dette for å kunne hjelpe deg. Det kan nesten høres ut som om du ikke bruker kjølepasta eller at du har smurt på for lite eller ikke har dekket hele cpu med kjølepasta.... Endret 28. oktober 2004 av Mental Lenke til kommentar
Fixer'n Skrevet 28. oktober 2004 Del Skrevet 28. oktober 2004 Sjekk om du har montert kjøleribba feil. Det at pc'n slo seg av er sikkert pågrund av at cpu ble for varm. Det blir ikke så veldig mye forskjell om du kjører uten kjølepasta eller ikke. Men om kjøleribba sitter feil / skjevt. Du har sikkert sjekket at vifta på ribba går. Hvis ikke sjekk det. Lenke til kommentar
THEengine Skrevet 28. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2004 kjøpte prosessoren boxed så vifta burde passe med cpuen ja vifta sviver. skal sjekke om det sitter sjevt asap. Lenke til kommentar
brazir Skrevet 28. oktober 2004 Del Skrevet 28. oktober 2004 Skal ikke ha så mye å si om du ikke bruker kjølepasta. Jeg kjøpte nylig et MSI A8N Neo Platinum + AMD Athlon 64 3200+. Bruker ikke kjølepasta og ligger på rundt 45 C. Er ikke ille for AMD uten værsting kjøling. Langt under faresonen I alle fall. Lenke til kommentar
Christahh Skrevet 28. oktober 2004 Del Skrevet 28. oktober 2004 Bygget nettop en ny pc, alt fungerte som det skulle helt til eg skulle instalere win.Da slo pc en seg bare av mitt i instalasjonen. Etterpå gikk eg i BIOS og sjekket cpu temp, den sto på 55 C :\. Hva stemmer ikkje ? hovudkortet er et slot A MSI kort og cpuen er sempron 2500+ plis hjelp meg Hvorfor bygge socket A maskin nå? hvis hovedkortet ryker kan det jo hende du sitter uten både Hovedkort og cpu. men det er enda en lite stund til da:) Lenke til kommentar
jocke Skrevet 28. oktober 2004 Del Skrevet 28. oktober 2004 Er det noe galt å ha 55 grader på CPU da? Min ligger rundt 60-70 etter noen døgn... Ikke at servern trenger å ha 20 grader på CPU til enhver tid, men.. Lenke til kommentar
THEengine Skrevet 28. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2004 når pc en slår seg av midt i xp instalasjonen er det et problem ja. kjøpte socket A pga dårlig råd.. har aldri brukt kjølepasta på noen andre pcer Lenke til kommentar
Dewil Skrevet 28. oktober 2004 Del Skrevet 28. oktober 2004 det er ikke sikkert det har noe med cpu'en å gjøre i det heletatt... prøv og bytte ram. prøv harddisken i en annen maskin og formatter den der før du prøver og installere på den. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå