John Deere Skrevet 27. oktober 2004 Del Skrevet 27. oktober 2004 (endret) Hei. Har tenkt å bestille fra DangerDen i USA. Det er første gang jeg kjøper vannkjøling. Vet ikke helt hva jeg trenger i tilegg. Systemet skal sitte på PC 1 i profilen. DangerDen 6800 water block RBX vann blokk Radiator, dobbel heater core med shroud Vanntank Pumpe Hva mer trenger jeg for å få dette komplett? Aner ikke hva jeg trenger av slanger ,klemmer,væske ol. Hadde vert fint med noen linker.. Endret 27. oktober 2004 av Alcoholiday Lenke til kommentar
SkyMarshall Arts Skrevet 27. oktober 2004 Del Skrevet 27. oktober 2004 (endret) Nei det skal jeg si deg! eller Så kan Microplex fortelle deg det Endret 27. oktober 2004 av SkyMarshall Lenke til kommentar
John Deere Skrevet 27. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2004 (endret) hmmm.. ikke dumt. Det var den engelsken da.... Endret 27. oktober 2004 av Alcoholiday Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 27. oktober 2004 Del Skrevet 27. oktober 2004 (endret) Du trenger 1/2" slange, f.eks Tygon, og du kan feste denne med strips. Du kan bruke batterivann og frostvæske fra nærmeste bensinstasjon. Jeg tror jeg ville valgt TDX i stedet for RBX, for å slippe y-koblingen. Du trenger også vifter til radiatoren, Evercool-viftene i krom (type Titan alu) er jo stilige. Tror forresten jeg har en S478 RBX liggende. Endret 27. oktober 2004 av Rikky Lenke til kommentar
John Deere Skrevet 27. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2004 ok.. Tar TDX da trenger jeg skruer, klips, y-ledd andre ledd? Trenger jeg noe ledd ect til 6800 blokka? Finnes de ikke noe oppsett på et DangerDen sett det ute på www..... Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 27. oktober 2004 Del Skrevet 27. oktober 2004 (endret) Skruer følger med til blokkene, og det følger med gjengestenger til radiatoren. Jeg har ProCore selv, men jeg har festet den med strips, synes det virket tryggere (pluss at det var lettere iom at jeg har et firkantet hull som radiatoren er senket ned i). Gjengestengene skal skrus gjennom "finnene", og jeg kan tenke meg at det blir en del belastning og muligens fare for lekkasje på radiatoren ved flytting av kabinettet. Du må tenke på hvordan du skal feste pumpa, den bør ikke skrus rett fast i kabinettet pga vibrasjoner. Microplex har vibrasjonsdempende skruer til Eheimpumpene. Det kan være lurt å ta med noen 90 graders koblinger, de er billige og man kan få god bruk for dem. Jeg har 1/2" Tygon selv, og siden den er veldig tykk, er den ikke så veldig fleksibel. Hvis jeg skulle kjøpe vannkjøling i dag, ville jeg nok vurdert et 3/8" system. 3/8" Tygon skal visstnok passe på 1/2" nipler, jeg har dog ikke prøvd dette. Endret 27. oktober 2004 av Rikky Lenke til kommentar
John Deere Skrevet 27. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2004 (endret) Har et sånn Kabinett Tenkte å tilpasse et ekstra 120 mm hul i toppen for å feste radiatoren der. Er det mer utrygt å ha radiatoren i toppen enn andre plasser? Endret 27. oktober 2004 av Alcoholiday Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 28. oktober 2004 Del Skrevet 28. oktober 2004 (endret) Siden du har et sånn deksel over kabinettet, så kunne du muligens ha skjært hull til hele radiatoren, på samme måte som jeg har gjort (kan slenge ut bilder, bare vent litt) når du først skal skjære hull. Edit: Bilder Endret 28. oktober 2004 av Rikky Lenke til kommentar
John Deere Skrevet 28. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2004 Bra bilder. jeg lurer på om en sånn radiator vil holde til å kjøle både cpu og gpu. Eller burde jeg gå for den dobble? Skal jo opp mot 4 ghz i tilegg suger jo 6800 kjølern litt varme... Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 28. oktober 2004 Del Skrevet 28. oktober 2004 (endret) En sånn vil sikkert klare å kjøle systemet ditt relativt problemfritt med en god vifte (kan jo bruke viftestyring selvsagt), jeg tør ikke anslå hvor mye du vil tjene på en dobbel. Men hvis du bruker en dobbel, bør du være forberedt på at den legger beslag på et par 5.25" brønner. Dette bør du måle opp for å være sikker. Radiatoren er lang, og den blir også veldig tykk med shroud og vifter (min er 11 cm). Endret 28. oktober 2004 av Rikky Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå