kondom2k Skrevet 22. mai 2002 Del Skrevet 22. mai 2002 noen som har opplevd net send packet på cs i windows xp??? hva kommer det av? Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 22. mai 2002 Del Skrevet 22. mai 2002 jeg var admin i et nettverk en gang, hadde en dhcp server som sendte ut ip adresser...når det oppstod en konflikt mellom 2 Pc`er så fikk jeg den meldingen hver gang jeg hostet i CS og personen med ip trøbbel gikk inn for og se tilgjengelige spill Lenke til kommentar
Mr.Hassan Skrevet 22. mai 2002 Del Skrevet 22. mai 2002 Hei kondom2k! Med net send packet meiner du at du får opp ein dialog box med tekst fra ein annan brukar? Lenke til kommentar
Nissen Skrevet 22. mai 2002 Del Skrevet 22. mai 2002 Quote: Den 2002-05-22 14:24, Mr.Hassan skrev:Hei kondom2k!Med net send packet meiner du at du får opp ein dialog box med tekst fra ein annan brukar? Nei, NET_SEND PACKET er en form for error som kommer når 2 maskiner (den ene med XP) uten samme OS prøver å linke sammen på et spill. Jeg hvet og at det har noe med at maskinene ikke deler ut ip, det hjelper derfor å dele internett, men når det ikke er mulig så hvet ikke jeg hva du kan gjøre. Det går forresten an at den pc'en uten WinXP i nettverket hoster, da kommer ikke feilmeldinga. Mvh Nissen Lenke til kommentar
Mr.Hassan Skrevet 22. mai 2002 Del Skrevet 22. mai 2002 Hei! Ok.Da veit eg ikkje.. Spiller ikkje cs... Eg tenkte på at det finst ein net send kommando i windows os (2000 og nyare i alle fall) (veit ikkje om funksjonen fungerer i andre os..) Lenke til kommentar
Nissen Skrevet 22. mai 2002 Del Skrevet 22. mai 2002 Ja, det fins en net send kommand i Dos i nyere windows. Hvis du skriver "Net send (bruker) (meldinga)" får den spesifiserte brukeren den meldinga du skrev. Mvh Nissen Lenke til kommentar
Mr.Hassan Skrevet 22. mai 2002 Del Skrevet 22. mai 2002 Hei Nissen! Ja,og eg lurte i stad på om det var det du meinte med net send packet..(siden eg ikkje spiller cs).. Men,det avkrefta du i stad.. Så da håper eg andre kan hjelpe deg.. Lenke til kommentar
_Furien_ Skrevet 22. mai 2002 Del Skrevet 22. mai 2002 Hallo folkens! Det som er feilen er at Win XP krever maskiner med lik IP (uansett OS) Dette gjelder bare når en maskin med Win XP. At Win9x lager istedenfor XP går greit! Lenke til kommentar
b-real Skrevet 22. mai 2002 Del Skrevet 22. mai 2002 Quote: _Furien_ skrev (2002-05-22 14:59):Hallo folkens!Det som er feilen er at Win XP krever maskiner med lik IP (uansett OS) Dette gjelder bare når en maskin med Win XP. At Win9x lager istedenfor XP går greit! Lik IP? Da vil det bli 0 connection i nettverket og ingen vil få kontakt med de 2 som har samme IP. Feilen ligger vel kanskje for at dere ikke kjører IPX eller NETBios eller for at dere i det hele tatt kjører det Lenke til kommentar
b-real Skrevet 22. mai 2002 Del Skrevet 22. mai 2002 Net send messenger kan stoppes hvis du skriver net messenger stop noe som kan være kjekt hvis man spiller CS eller andre spill. For å starte skriver man seff b]net messenger start[/b] Lenke til kommentar
_Furien_ Skrevet 22. mai 2002 Del Skrevet 22. mai 2002 Sorry for en liten skriv. Hele IPen kan ikke være lik, bare de tre første numrene. F.eks. 10.10.10.33 og 10.10.10.12 Lenke til kommentar
talisar Skrevet 22. mai 2002 Del Skrevet 22. mai 2002 Hehe *lol* Sett win2k maskina opp som dhcp server du, og pass på at de andre maskinene får ip fra denne, da får du se noe morsomt:) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå