Gå til innhold

Net send packet!!!!!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

jeg var admin i et nettverk en gang, hadde en dhcp server som sendte ut ip adresser...når det oppstod en konflikt mellom 2 Pc`er så fikk jeg den meldingen hver gang jeg hostet i CS og personen med ip trøbbel gikk inn for og se tilgjengelige spill :mad:

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-05-22 14:24, Mr.Hassan skrev:

Hei kondom2k!

Med net send packet meiner du at du får opp ein dialog box med tekst fra ein annan brukar?

Nei, NET_SEND PACKET er en form for error som kommer når 2 maskiner (den ene med XP) uten samme OS prøver å linke sammen på et spill.

Jeg hvet og at det har noe med at maskinene ikke deler ut ip, det hjelper derfor å dele internett, men når det ikke er mulig så hvet ikke jeg hva du kan gjøre. Det går forresten an at den pc'en uten WinXP i nettverket hoster, da kommer ikke feilmeldinga.

Mvh Nissen

Lenke til kommentar

Quote:

_Furien_ skrev (2002-05-22 14:59):

Hallo folkens!

Det som er feilen er at Win XP krever maskiner med lik IP (uansett OS) Dette gjelder bare når en maskin med Win XP.

At Win9x lager istedenfor XP går greit!

Lik IP?

Da vil det bli 0 connection i nettverket og ingen vil få kontakt med de 2 som har samme IP.

Feilen ligger vel kanskje for at dere ikke kjører IPX eller NETBios eller for at dere i det hele tatt kjører det :grin:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...