MysticoN Skrevet 27. oktober 2004 Del Skrevet 27. oktober 2004 (endret) har kjøpt meg vannkjølings sytem for en stund tilbake. tenkte at no skal jeg virkelig slå på stor tromma og få en kald og go pc:) men det ser ut som jeg har vert litt for ivrig her. Her kan dere se hva jeg sliter med. jeg har dette kabinettet. og inni det kabinettet har jeg pressa følgende vannkjølings deler: pumpe, 2x vannblokk til HD, CPU kjøler (seff), radiator, og til slutt tank. Radiatoren har jeg plasert nederst på kabinettet (1mm klaring fra skjermkort), pumpa står under HD og tanken er plasert i toppen av kabinettet. men det er så forferdelig trangt, og så utrooolig tungt. og no har pumpa begynt å kødde litt oxo. slutter plutselig å virke. mp innrømme at det ser fint ut, men til vilken pris? tror jeg har rundt 8 antiknekk fjær i systemet mitt og enda er det litt knekk her og der. jeg har ikke plass til flere HD (har 2 stk fra før, den ene må stå på høykant). Siden pumpa fjusker litt så sitter jeg her å vurderer å bare ta ut hele vannkjølings settet og sette inn http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=KHCV81]en slik[/url] kan no ikke si at det blir noe mer bråk av den grunn, får no fjerna 2x120mm til radiatoren. også får jeg et mer tryggere system vill jeg tørre å påstå. slipper å vere redd for lekasjer (har selv hatt en liten lekasje), bytting av vann, og at det er så forbanna tungt å flytte kabinettet fra A til B. Har en del bilder av kabinettet, men har ikke hjemme side, vist noen vil se eller vite litt mer så kan jeg no alltids sende de en mail med et par bilder. Endret 27. oktober 2004 av MysticoN Lenke til kommentar
SkyMarshall Arts Skrevet 27. oktober 2004 Del Skrevet 27. oktober 2004 Vannkjøing har alltid virket interessant. Men nå - gir jeg faen i det. Så mye plunder og tull bare for å droppe et par grader. Bytt til ribbe du - den du viste er jo bare najs uansett. Lenke til kommentar
MysticoN Skrevet 27. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2004 ja vurderer det.. i dag var min overklokket cpu uten kjøling i nesten 20min. det er et under at den enda funker. hehe noen som vil kjøpe et vannkjølings sett:p Lenke til kommentar
SkyMarshall Arts Skrevet 27. oktober 2004 Del Skrevet 27. oktober 2004 Jeg skal spamme den linken her til et par venner. Kjenner et par som gjerne vil ha. Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 27. oktober 2004 Del Skrevet 27. oktober 2004 Så mye plunder og tull bare for å droppe et par grader. *Host!* støy *kremt!* Hvis man ikke har plass i kabinettet, er ikke vannkjøling noen god løsning. Vannkjølingen min fungerer utmerket, og jeg har god plass (CM Stacker), men jeg skal innrømme at jeg har hatt ganske lyst å kaste hele driten ut av vinduet under montering/demontering av maskinen. Om det er verdt det får bli opp til hver enkelt å vurdere. Nå har jeg ikke overklokket maskinen for tiden, så for min del er det egentlig ikke verdt det akkurat nå. Lenke til kommentar
MysticoN Skrevet 27. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2004 takker og bukker... skal selge alt jeg har av vannkjøling. utenom pumpa da. for den er ikke i sine beste dager. skal vel snart sette meg ned å finne ut pris.. men vi må ikke føre denne posten ut av sporet. vil ikke at den skal bli stengt:) Får håpe noen andre har noe den ville ha sakt angående dette:) er ikke helt sikkert selv ka i skal gjøre enda. Lenke til kommentar
MysticoN Skrevet 27. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2004 Rikky: ja jeg skal ikke si noe negativt om vannkjøling for de som har maxi/mega tower. men for et lite miditower blir det litt for vanskelig å få alt som det skal vere vill no tro at jeg kan klokke litt selv om jeg har luft kjøling oxo da:) Lenke til kommentar
meanbean Skrevet 28. oktober 2004 Del Skrevet 28. oktober 2004 Det er ikkje vanskelig å montere vannkjøling i små miditower. Gor fint det, men det er et tiltak å bytte hardware.... Kjørere vannkjøling på cpu,gpu og chipset. Har EVO240 raddis i bunn av kabinettet som forresten er et Suntek (Apple kopu) En trenger bare litt pågangs mot Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå