Ildflue Skrevet 27. oktober 2004 Del Skrevet 27. oktober 2004 Når man går inn på Meldinger>Venner så er det noe som jeg tror er DMS er ikke helt sikker. Men virker dette i norge i det hele tatt? Man må jo skrive inn server, passord, domene osv. hvor får man denne infoen fra. Finnes det noe program så jeg kan sette oppe en slik server selv? Jeg vet egentlig ikke hva det er og på SonyEricsson sine sider stod det ikke mye Noe som vet? Lenke til kommentar
jevel Skrevet 27. oktober 2004 Del Skrevet 27. oktober 2004 Nei det virker ikke i Norge. Tenk deg så mye penger teleoperatørene ville ha gått glipp av hvis de ikke kunne måle antall meldinger og måtte ta betalt per trafikk over GPRS? Bruker selv Agile Messenger på min P900. Ypperlig måte å sende "SMS" på. 10 meldinger over Agile koster det samme som en SMS. -KJ Lenke til kommentar
Ildflue Skrevet 28. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2004 Er det mulig. De må jo lanserer denne tjenesten. Det blir lettere for dem uannsett. SMS er vannskelig å holdestyr på for dem + at det kræsjer servern demmes Det er jo bare de som har telefon som støtter det som kan bruke det da. Og det er jo ikke akkurat SMS det er jo en form for MSN eller noe. Man kan jo også bare snakke med de som er på logget og det å være på GPRS og hele tiden motta og sende info for å se om andre er på koster nok en del det og. Merkelig at de ikke har fiksa det. Lenke til kommentar
jevel Skrevet 28. oktober 2004 Del Skrevet 28. oktober 2004 (endret) Saken er at de ikke har noen mulighet til å ta betalt per melding med dette systemet. Dermed kommer de til å tape 40+ øre per melding som sendes. Tror du de kommer til å lansere det? -KJ Endret 28. oktober 2004 av jevel Lenke til kommentar
Ildflue Skrevet 28. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2004 Men hvis man har en MSN lignende sak som man brker GPRS'en sin med. Så når det ikke koster mye å sende meldinger ville man sendt mye mere meldinger. Ville ihvertfall jeg og GPRS koster jo 10Øre per Kb hvis ikke jeg tar feil. Men jeg prata med en fra Netcom Support i dag og han var enig med meg om at det ikke hadde kommet og han trodde at det helt sikkert kom om ikke så lang tid. Lenke til kommentar
bidz Skrevet 28. oktober 2004 Del Skrevet 28. oktober 2004 Hvis du registrerer deg på www.yamigo.com kan du bruke Mine venner funksjonen. Men da må andre som du vil ha på listen også bruke Yamigo sin server. Det er gratis, og fungerer som det skal! Lenke til kommentar
Ildflue Skrevet 28. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2004 Takker så meget Bruker man vanlig GPRS? Lenke til kommentar
bidz Skrevet 28. oktober 2004 Del Skrevet 28. oktober 2004 Takker så meget Bruker man vanlig GPRS? Jepp. Eneste man betaler for er GPRS forbruket. Lenke til kommentar
Ildflue Skrevet 28. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2004 "sendes" det mye informasjon når man bare er pålogget? Lenke til kommentar
bidz Skrevet 28. oktober 2004 Del Skrevet 28. oktober 2004 "sendes" det mye informasjon når man bare er pålogget? Nei.. ytterst lite. Du vil heller ikke være koblet opp mot GPRS hele tiden. Du blir koblet opp mot GPRS automatisk dersom du får melding, eller noen på listen din forandrer statusen sin, eller hvis du forandrer statusen din. Etter en liten periode med inaktivitet blir du frakoblet fra GPRS, men du er fortsatt innlogget på serverne, og mottar selvsagt nye meldinger de evt. kommer.. Sånn sett så sparer en endel batteri også.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå