Nobrains Skrevet 27. oktober 2004 Del Skrevet 27. oktober 2004 Jeg leser om det av og til, har ikke peiling på hva det er...kan noen opplyse meg? Når jeg googler på det finner jeg bare forskjellige usenet og faq om usenet....men ikke hva det er (Om dette ikke er riktig kategori så ikke skyt meg...jeg vet ikke hva det er) Lenke til kommentar
TrAI Skrevet 27. oktober 2004 Del Skrevet 27. oktober 2004 Jeg er ingen ekspert på temaet, men jeg kan jo prøve å svare... Usenet er som et stort diskusjonsforum. En gang i tiden var det nok blant de mest brukte tjenestene på internett, men i dag er det nok mange som ikke kjenner til det en gang. Usenet begynte vel litt før 1980 og består av mange nyhetsgrupper med forskjellige tema, alle slags tenklige og utenklige tema, finnes det er det sannsynligvis en gruppe for det. Det finnes mange programmer for abonnering på usenet nyhetsgrupper, feks har en del epost programmer dette, og ISPer vil ofte tilby sine brukere tilgang til usenet igjennom en såkalt news-server, men ISPer vil ofte ikke føre alle grupper. Google Groups speiler og arkiverer usenet, så du kan ta en titt der hvis du har lyst til å se på det, men det er ganske mange undergrupper til hver toppgruppe så det kan være vanskelig å finne det man leter etter... Lenke til kommentar
Nobrains Skrevet 27. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2004 første versjon av "forum" ? Hvordan får jeg tilgang og får lest dette lett ? Bruker jeg google ? et news program ellerno ? Lenke til kommentar
abcd423417984 Skrevet 27. oktober 2004 Del Skrevet 27. oktober 2004 mange browsere og epostprogrammer har støtte for nntp. vanligvis får du tilgang til det fra ISP'en din. usenet brukes også til å distribuere filer. usenet er jo en av de største warezkildene Lenke til kommentar
TrAI Skrevet 27. oktober 2004 Del Skrevet 27. oktober 2004 Vel, enkelt kommer vel helt an på... Man kan registrere seg en konto på google groups og poste der via nettleseren, da slipper du å ha program for dette og abonnere på grupper, så det er kanskje ikke så vanskelig. Men husk at det kan ta en god stund før det du poster kommer opp, så ikke bli overrasket om det du skrev ikke er i gruppen rett etterpå, men hvis du sjekker favoritt gruppene en gang om dagen eller noe slikt er dette neppe ett problem... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå