dagatle Skrevet 27. oktober 2004 Del Skrevet 27. oktober 2004 (endret) Har noen erfaring i hvor vidt man bør merke om det er noe galt med turboen på en A4 1,9TDI ? Prøvekjørte en 1,9TDI (quatro) men syntes turboen ikke hadde serlig innvirkning. Virket relativt død. Har tidligere liten erfaring fra TDI men har så vidt kjørt 2,5TDI i en transporter der var det veldig merkbart når turboen begynte å jobbe. Her var det dårlig. Kan turboen være gåen og hvordan finne ut av det ? Endret 28. oktober 2004 av dagatle Lenke til kommentar
Espenevo Skrevet 4. november 2004 Del Skrevet 4. november 2004 Dette er jo ikke noen racerbil, men hvis den går dårligere enn den skal så er vel første kandidat på listen MAF (muftmassemåler) - den gir opp med noen års mellmrom. Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 4. november 2004 Del Skrevet 4. november 2004 Det hender jo at durboer dør så det er ikke noe umulighet. Hører du noe til den da? Den eneste turbodieselen jeg vet om der du ikke merker at det er turbo er Ford transit. Lenke til kommentar
drkaos Skrevet 5. november 2004 Del Skrevet 5. november 2004 Svært sjelden det er noe feil med turboene på disse motorene. Lekkasjer i slanger er langt mere vanlig. Du skriver ikke noe om hvor mange hk der i motor, eller årsmodell, men start med å sjekke slanger og evt magnetventilen. Den styrer nemlig trykket.. Lenke til kommentar
bcorny Skrevet 5. november 2004 Del Skrevet 5. november 2004 (endret) Som sagt tidligere... sjekk luftmengdemåleren. Jeg byttet min på ca 100.000 km. Årsak til mistanke var at bilen gikk dårligere og dårligere, både med tanke på akselerasjon og 'bånndrag'. Endret 5. november 2004 av bcorny Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå