Yazfat Skrevet 27. oktober 2004 Del Skrevet 27. oktober 2004 Kan noe forklare meg hvordan jeg deler en stor fil i mange rar filer? Så det blir .rar, 001, 002 osv. Filer på 50mb per rar fil. Lenke til kommentar
Kirikiri Skrevet 28. oktober 2004 Del Skrevet 28. oktober 2004 Høyreklikk på fil eller folder du vil zippe og velg "Add to Archive". I nytt vindu har nå "Split to volumes, bytes" nederst til venstre. Velg den størrelsen du vil ha på små-filene. Ser ut til at du kun har noen få valg, men det er mulig du kan skrive inn "50m" og så vil den lage det. (Prøv ut selv.) I tillegg kan du gå for Compression Method Best. Kirikiri Lenke til kommentar
Lch Skrevet 28. oktober 2004 Del Skrevet 28. oktober 2004 Skriv inn 50 000 000 i Split to volumes-feltet. Hvis du vil har rar-rxx-filer, må du hake av for 'Old style volume names' under Advanced-tabben. Vil du ha .001-.xxx-filer, må du skrive inn filendelsen manuelt, Mine.filer.001 Gjør du ingenting med filendelsen, får du .partXX.rar-filer. Hvis det er en grisestor fil, må du regne med at WinRAR bruker timesvis for å pakke den hvis du følger Kirikiris råd. Jeg pakker ting med -m0 som er ingen kompresjon, for jeg gidder ikke vente et halvt døgn på at WinRAR skal gjøre seg ferdig. Enkelte ting får du omtrent ikke komprimert uansett, f.eks videofiler. Lenke til kommentar
Yazfat Skrevet 28. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2004 Tusen takk for svar. Det er videofiler det er snakk om ja. Skal prøve så fort jeg kommer hjem fra jobb. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 28. oktober 2004 Del Skrevet 28. oktober 2004 jeg pakka en 700 mbit fil i 10mb filer med best compression, tok meg ca 30 min med mitt oppsett (se specs i profil)...så ja...tar TID... Lenke til kommentar
Lch Skrevet 28. oktober 2004 Del Skrevet 28. oktober 2004 Ikke -m0, det er omtrent kun begrenset av diskhastighet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå