Gå til innhold

Ny spill & skole bærbar, anbefalinger?

Anbefalte innlegg

Hei! Skal ha ny bærbar snart, har sett litt på multicom sine multinote bærbare.

Hvordan yter disse?

Hvordan batteri kapasitet har denne maskinen? På multicom sine sider står det: Driftstid på batteri ca. 4 timer! Stemmer dette bra? Mer minde?

Er denne maskinen å anbefale?

Er den stille? Det er ganske viktig for meg.

Her er noen av alternativene.

MultiNote CL56E 1.5 40GB 256MB DVD±RW

MultiNote CL56E 1.6 40GB 512MB DVD±RW

MultiNote CL56E 1.7 60GB 512MB DVD±RW

Tror at MultiNote CL56E 1.6 40GB 512MB DVD±RW er den beste for meg.

Hva syntes dere?

Skal bruke pcen til litt spilling og skole.

Endret av SuperMorten
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Av disse alternativene tror jeg at ville valgt det siste alternativet, hvis du har økonomi til det, det er ikke så veldig mye mer, men du får raskere prosessor og større harddisk, som er veldig greit å ha. Har inntrykk at den er temmelig stillegående, du kan jo også lese denne testen av dinside.no. Det er samme pc, bare at det er Whitebox som sleger den, er jo bare bedre å kjøpe den av multicom, whitebox har jo ikke akkurat det beste ryktet her på forumet..

Lenke til kommentar

Cl56 maskinene er absolutt til å anbefale.

Jeg har testet alle "bygge maskinene" dvs, cl56, 1557 og green. Det er ikke til og komme utenom at f.eks tastaturet og kvalitetsfølelsen er litt lav på 1557 maskinene. (forøvrig kommentert i div. tester)

Jeg gikk for cl56 nettop forde den er litt mer solid og fin i tastaturet og er i tillegg veldig stillegående. Jeg er kjempefornøyd.

Og til hva du velger av specs:

Hvis du ikke er optatt av å ha det absolutt beste så villle jeg gåt for en maskin med 1,5ghz dothan prosessor. Det er en del penger å spare og forskjellen er ikke merkbar. Ihvertfal til normalt bruk.

HD er jo opp til deg hvor mye plass du trenger, men husk at du betaler dyrt per gig lagring. Så jeg ville heller senere kjøpt en ekstern disk og gått for en 40 gig 5400 rpm disk til maskinen

er forresten ikke store forskjellen mellom 5400 disk og 7200 rpm ifølge tester

Minne anbefaler jeg 512.

:thumbup::thumbup::thumbup:

Lenke til kommentar

Tror jeg skal ha MultiNote CL56E 1.6 40GB 512MB DVD±RW

Den har 512 ram og grei prosessor.

Noen bedre steder å kjøpe like pcer? Veit om Whitebox, men desverre er den de har der alt for dyr.

Ser den på Multicom helt lik den på bilde av på Whitebox sin?

CL56m.jpgCL561600.jpg

_______Whitebox___________________Multicom_________

Lenke til kommentar

Bakdelen med Multinote CL56 er at den leveres med 4200rpm HD som standard, uansett hvilken av dem du kjøper... Ved bestilling så må du kontakte multicom og si fra om du vil ha raskere (5400 el 7200), noe jeg anbefaler på det sterkeste at du gjør.... Koster ca 300 kr for å få 5400 og 700 for å få 7200

Lenke til kommentar
Tror jeg skal ha MultiNote CL56E 1.6 40GB 512MB DVD±RW

Den har 512 ram og grei prosessor.

Noen bedre steder å kjøpe like pcer? Veit om Whitebox, men desverre er den de har der alt for dyr.

Ser den på Multicom helt lik den på bilde av på Whitebox sin?

CL56m.jpgCL561600.jpg

_______Whitebox___________________Multicom_________

Det er samme maskin, men ikke kjøp fra Whitebox.

Whitebox er vel ett av de verste firmaene når det kommer til kundebehandling. Med enkelte kan de være super greie, andre ufattelig sleipe.

Du tar en sjangs viss du velger å kjøpe en maskin fra det firmaet. Anbefaler deg at du hopper over den. Multicom er et mye mer seriøst og tryggere firma. Dessuten er de på samme prisnivå.

Ikke kjøp fra det firmaet (Whitebox) :no:

Har du kikket på G556E?

Har en slik selv og er veldig fornøyd. Dessuten får du mye for Pengene:

Denne til ca. 12 000,-

Denne er litt dyrere

Med DVD Brenner

Konfigurert på it24.no:

G556E

1,7GHz Dothan Prosessor

512 mb DDR RAM

80GB 5400RPM

DVD+RW

WLAN

128 Mb ATI Radeon 9700

15" 1400x1050

Pris: 13 058,-

Anbefaler deg å kjøpe fra it24.no, det er litt lengre ventetid, men ofte så får du deler med på kjøpet viss den blir for lang.. Jeg fikk den etter 3 og en halv uke, og fikk gratis tastatur sent i posten litt etterpå. Tastatur koster forøverig ca 500,- til vanlig.

En fyr i klassen bestillte også en G556E, han fikk en 80Gb harddisk billigere,pluss rabatt på RAM brikke. Verdi 500,-

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...