TJ Skrevet 27. oktober 2004 Del Skrevet 27. oktober 2004 (endret) Skal bare se han må vente til jul før det kommer på lager Magefølelsen min sier at han kan komme til å vente lenger enn som så. Mitt tips vil være å vente med å investere til det dukker opp XT-kort med bekreftet leveringsdato. Litt kjedelig å bestille et XT-kort fra komplett i dag, så dukker det opp en skokk med XT-kort hos netshop neste uke EDIT: La til quote Endret 27. oktober 2004 av TJ Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 27. oktober 2004 Del Skrevet 27. oktober 2004 Tror jeg prøver å vente litt jeg Spare opp litt ekstra penger så det kanskje ikke svir like mye! trur nok det er et bra valg ja! Lenke til kommentar
R-apiD Skrevet 27. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2004 (endret) sant nok. hvis du velger det kortet jeg satt som forslag må du nok vente en måned. det er nok mange før deg i køen som har bestilt det samme også. om det er værdt det må du nok finne ut selv. jeg hadde ikke klart å vente *prøver å sjekke HW's prisliste jeg nå Edit: Har heller ikke så stor lyst til å vente :D Endret 27. oktober 2004 av R-apiD Lenke til kommentar
jihn Skrevet 27. oktober 2004 Del Skrevet 27. oktober 2004 sant nok, men han får mer for pengene hvis han smører seg med litt tolmodighet Men er jo ikke videre garantert at kortene kommer inn på den datoen da, disse "ubekreftede" tidene har en tendens til å bli utsatt endel... Lenke til kommentar
bonebraker Skrevet 27. oktober 2004 Del Skrevet 27. oktober 2004 når x800pe kjem på komplett er det sikkert komt x880xt Lenke til kommentar
R-apiD Skrevet 27. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2004 huff og huff... Altfor lenge å vente, sitter her og spiller Doom3 og Cs: source med dritt skjermkort! Lenke til kommentar
R-apiD Skrevet 27. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2004 hmm.... om jeg ikke orker å vente.... mister jeg mye ytelse ved å ta denne istedenfor en X800XT PE?? Lenke til kommentar
tbend Skrevet 27. oktober 2004 Del Skrevet 27. oktober 2004 Mister en del penger MEn det går til noe godt, kjøp det største, så vet du at du har kortet blandt de 2 beste@ the earth! Lenke til kommentar
tag1 Skrevet 27. oktober 2004 Del Skrevet 27. oktober 2004 (endret) Skal bare se han må vente til jul før det kommer på lager Magefølelsen min sier at han kan komme til å vente lenger enn som så. Mitt tips vil være å vente med å investere til det dukker opp XT-kort med bekreftet leveringsdato. Litt kjedelig å bestille et XT-kort fra komplett i dag, så dukker det opp en skokk med XT-kort hos netshop neste uke EDIT: La til quote Det ser ut til at de har kort inne på netshop. http://www.netshop.no/aspx/produkter.aspx?...g0=25&g1=3&g2=4 Endret 27. oktober 2004 av tag1 Lenke til kommentar
Carnifex Skrevet 27. oktober 2004 Del Skrevet 27. oktober 2004 Det ser ut til at de har kort inne på netshop. http://www.netshop.no/aspx/produkter.aspx?...g0=25&g1=3&g2=4 Hvor? Linken funket dårlig.. Ser bare XT kort på lager jeg, ikke XT PE.. Lenke til kommentar
R-apiD Skrevet 27. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2004 hmm.... ja.... får se imorgen... har ikke sovet på noen dager, har tenkt for mye på skjermkort Lenke til kommentar
1955 Skrevet 27. oktober 2004 Del Skrevet 27. oktober 2004 Kjøper ikke skjermkort over 2500 , de koster vesentlig mindre i morra .(bytt heller oftere) Bestiller ikke varer som ikke er på lager , de kan koste mindre i morra . (kanskje hos andre) Data hardware er ferskvare! Lenke til kommentar
Arnt555 Skrevet 27. oktober 2004 Del Skrevet 27. oktober 2004 du kan jo prøve å ringe til PS Østereng i kr.sand, de har Connect3d VGA-Card Radeon X800XT PE 256MB AGP DVI TV-Out V-In Retail det står ikke noe pris eller om det er inne på webshoppen, (http://www.psostereng.no) men det går jo an å ringe og høre.. i følge gule sider er det tlf 452 59 000 Lenke til kommentar
jihn Skrevet 27. oktober 2004 Del Skrevet 27. oktober 2004 Kjøper ikke skjermkort over 2500 , de koster vesentlig mindre i morra .(bytt heller oftere)Bestiller ikke varer som ikke er på lager , de kan koste mindre i morra . (kanskje hos andre) Data hardware er ferskvare! Hmmm, kan ikke se at kortet jeg kjøpte for, hmm la meg tenke 4-5måneder siden har suket noe i pris i det hele tatt. Klart var jo trist jeg ikke fikk meg vivo(som ikke var kommet da uansett). Og jeg mener også at det ikke blier noe spesielt dyrere å kjøpe det nyeste på markedet. Du kjøper et kort fra forrige genrasjon til have prisen av det jeg kjøper mitt for, når neste genrasjons skjermkort kommer kan jeg selge mitt kort. Og helt sikker på en brukbar pris for det. Men hvor mange vil kjøpe ditt kort som rett og slett har blitt utdatert? Jeg ser bare ikke at vi som kjøper det nyeste skal tape så mye mere penger enn deg som kjøper d som har begynnt å bli gammelt. Vel min mening ihvertfall Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 27. oktober 2004 Del Skrevet 27. oktober 2004 (endret) Helt enig med karen over, har selv solgt kortene rett før de nye kommer til tett oppunder 2000kr slik at den totale prisen blir ca 2500. Haddet jeg feks sittet med et 9700pro kort nå er det jo nesten umulig å få solgt det til en bra pris, om du ikke ønsker å lure noen. Er super fornøyd med dette kortet som er inne (komplett haddet mye over 100 stk til å begynne med), klokker det til ultra hastigheter + med garantien i behold. 10 stk igjen. Eneste bakdel er at det bråker mye(selv om du kan stille på viftene med expert tool som følger med) http://komplett.no/k/ki.asp?sku=300440&cks=SER Aner ikke om du er intresert i dette, er du bare intresert i å kjøpe high end Ati kort? Endret 27. oktober 2004 av simalarion Lenke til kommentar
HKS Skrevet 27. oktober 2004 Del Skrevet 27. oktober 2004 Helt enig med deg simalarion! Jeg hadde også mye heller tatt et 6800GT kort, de er iallefall på lager, og Gainward sine Golden Sample har "fabrikkgaranti" at de med et tastetrykk kan klokkes opp til 400Mhz (Ultra-hastighet) Hvis man tenker litt lenger enn HL2 så kommer det mange andre bra spill (nevner STALKER for å ta ett) mange av disse kommer til å støtte shader model 3.0. Går rykter om at HL2 etterhvert skal støtte det også Source grafikkmotoren har iallefall mulighet for det, og da er det jo greit synes iallefall jeg og ha et kort som støtter det. XT PE kort er heller ikke lette å oppdrive (er ikke uten grunn de ofte kalles XT Press Edition ) Lenke til kommentar
ExcaliBuR Skrevet 27. oktober 2004 Del Skrevet 27. oktober 2004 når x800pe kjem på komplett er det sikkert komt x880xt Etterhva jeg har forstått så vil R480 bare være shrinked die (0.11) og native PCIe. Vil være hurtigere, som alltid, men hvem sier at ikke disse også vil bli rammet av leveringsproblemer? Hehe... Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 28. oktober 2004 Del Skrevet 28. oktober 2004 Raptor' date='28/10/2004 : 01:50'] Helt enig med deg simalarion! Jeg hadde også mye heller tatt et 6800GT kort, de er iallefall på lager, og Gainward sine Golden Sample har "fabrikkgaranti" at de med et tastetrykk kan klokkes opp til 400Mhz (Ultra-hastighet) Hvis man tenker litt lenger enn HL2 så kommer det mange andre bra spill (nevner STALKER for å ta ett) mange av disse kommer til å støtte shader model 3.0. Går rykter om at HL2 etterhvert skal støtte det også Source grafikkmotoren har iallefall mulighet for det, og da er det jo greit synes iallefall jeg og ha et kort som støtter det. Det er også en del spill som kommer med 3Dc. Faktisk ser det ikke ut som at SM3.0 får så mye mer støtte enn 3Dc i overskuelig fremtid. Uansett er det ikke gitt at f.eks Stalker vil gå nevneverdig bedre med GF6800, det samme gjelder selvfølgelig også 3Dc spill og X800. Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 28. oktober 2004 Del Skrevet 28. oktober 2004 Farcry ser utrolig bra ut med den nye 1.3 patchen (støtte for sh 3.0), ser ingen grunn til at ikke dette skall brukes fremover, mulig du gjør det? Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 28. oktober 2004 Del Skrevet 28. oktober 2004 (endret) SM3.0 er fremtiden og selvfølgelig vil jeg at det skal brukes. Spørsmålet er hvor stor fordel vil dette gi GF6800 iløpet av dens levetid, er det et bra nok argument til å velge GF6800 fremfor X800? Dette er det stor uenighet om, spesielt når X800 gir andre fordeler GF6800 ikke har. I Farcry sitt tilfelle gir ikke SM3.0 noe visuelle forbedringer (FP blending (HDR) er ikke en del av SM3.0) og 1.3 patchen gir også støtte for PS2_x som gir X800 omtrent like stor ytelseforbedring. Endret 28. oktober 2004 av MistaPi Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå