Gå til innhold

Shamelist - dine usette filmer

Gjest Slettet+9817234daf

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvorfor vil du ikke se Schindler's Liste eller Pianisten, tigerdip? Jeg liker ingen av dem jeg heller; eller Pianisten var kanskje ikke helt... på samme høytidelige oppkastnivå som Schindler's Liste. Dog, hvor får du fordommene fra? Er ikke Polanski litt respektert... i motsetning til Spielberg?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
The Matrix Revolutions er konge. Det er den virkelig!

La oss håpe det var ironi... :p

Nope, The Matrix-filmene er elskverdige.

Hvorfor vil du ikke se Schindler's Liste eller Pianisten, tigerdip? Jeg liker ingen av dem jeg heller; eller Pianisten var kanskje ikke helt... på samme høytidelige oppkastnivå som Schindler's Liste. Dog, hvor får du fordommene fra? Er ikke Polanski litt respektert... i motsetning til Spielberg?

Sånne ting er jeg dritlei av. Hvorfor skal Polanski være mer respektert i forhold til Spielberg. Det er da ingen tvil hvem den mest suksessrike regissøren av de to er? Å nei, Spielberg appellerer til mengden. *cool to hate*

Lenke til kommentar

Kan si meg enig i at den første Matrix filmen var genial. De to siste var etter min mening helt på trynet.

Det kan ikke bare være meg som ikke liker oppfølgerne eller? Jaja man vet aldri på dette forumet.. :D

Endret av Ø.B.
Lenke til kommentar

Sånne ting er jeg dritlei av. Hvorfor skal Polanski være mer respektert i forhold til Spielberg. Det er da ingen tvil hvem den mest suksessrike regissøren av de to er? Å nei, Spielberg appellerer til mengden. *cool to hate*

Den dagen du blir den rette kar til å bedømme om regissørhat kommer fra popularitet eller egen oppfatning skal jeg sende deg en PM.

Det var dessuten mer ment som en gjetning på hva tigerdip mente siden han prioriterte to store historiske krigsfilmer så lavt. Jeg får faktisk inntrykk av at Polanski er mer respektert blant filmelskere enn Spielberg. Om mangelen på Spielberg-respekt fra den allmenne filmelsker kommer fra kulhet eller egen erfaring skal jeg dog ikke uttale meg om. Jeg liker veldig mange av Spielbergs filmer. Jeg elsker A.I. Jeg hater ham ikke.

Endret av sanoj_20
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Den dagen du blir den rette kar til å bedømme om regissørhat kommer fra popularitet eller egen oppfatning skal jeg sende deg en PM.

Den dagen du faktisk klarer å kalle en spade for en spade skal jeg sende deg en pm.

Jeg får faktisk inntrykk av at Polanski er mer respektert blant filmelskere enn Spielberg.

Hvorfor det? Forklar deg da, gutt.

Om mangelen på Spielberg-respekt fra den allmenne filmelsker kommer fra kulhet eller egen erfaring skal jeg dog ikke uttale meg om.

Er det noen forskjell på en "allmen" filmelsker og en "vanlig" filmelsker eller fant du bare enda et vektløst ord å putte inn? Jeg skjønner ikke hvor du har vanket når du presterer å si at Spielberg faktisk lider av en mangel på "respekt" fra "allmenne" filmelskere.

Fyren ble nettopp betegnet som den minst forutsigbare regissøren i Hollywood. Ja, jeg er klar over at det sier en ting og tre om byen, men det sier også noe om hvordan denne mannen klarer å innfri til forventningene som stilles både av produsenter som har budsjetter å holde inntakt, kinoer som skal fylle salene og den "allmenne" filmelsker.

Lenke til kommentar

wh1te, i majoriteten av kranglene jeg har hatt her på forumet, har du vært innblandet. Verden blir ikke noe bedre av en intetsigende serie kverulantskapte innlegg, ikke vel? Gjorde jeg i det hele tatt noe feil i å spørre om tigerdip hadde litt mer respekt for Polanski enn Spielberg?

Er ikke Polanski litt respektert... i motsetning til Spielberg?

Det var bare et spørsmål med en uskyldig prognose rørt inn i midten, sant?

Jeg liker ikke å krangle over bordene til folk. Ta det på PM om du har tenkt til å fortsette lenge. Jeg liker Spielberg og Polanski, okei? Jeg har respekt for begge gutta.

Lenke til kommentar

Det gjelder ikke i så stor grad regissørene, selv om det er noen ting jeg kunne sagt om enkelte av Spielbergs filmer, men heller denne litt politisk korrekte sippingen over en katastrofe som er gammel nok til at den er "trygg". Det er allerede blitt bestemt hva "vi" skal mene om nazister og holocaust så risikoen ved å lage sippete heltehistorier om enkeltskjebner i denne perioden er omtrent på null.

For å gjøre en kort forklaring kortere: Det er lagd så mange gode filmer (også med samme tematikk) at å se disse to vil være meningsløst.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Verden blir ikke noe bedre av en intetsigende serie kverulantskapte innlegg, ikke vel?

Nei, det blir den ikke. Det har jeg da heller aldri påstått eller i det minste insinuert. Jeg tror innleggene ovenfor kan bidra til opplysning, jeg prøver i alle fall ikke å kverulere. Er ikke du også sånn når noen sier noe du er totalt uenig i om noe du interesserer deg ekstremt for?

Gjorde jeg i det hele tatt noe feil i å spørre om tigerdip hadde litt mer respekt for Polanski enn Spielberg?

Nei, det var måten du gjorde det på. Du tenkte høyt med en fryktelig løs formulering:

Er ikke Polanski litt respektert... i motsetning til Spielberg?

Om mangelen på Spielberg-respekt fra den allmenne filmelsker (...)

Du får det bare som å virke som at ditt ord er lov.

Dessuten krangler jeg ikke, jeg diskuterer. For min del så elsker jeg å diskutere film. Om du foretrekker å krangle får det være din sak. Jeg sier ikke at du gjør det.

Sunn diskusjon!

Lenke til kommentar
For min del så elsker jeg å diskutere film.

Jeg og. Jeg er bare dønn lei av å diskutere dine inntrykk av mine formuleringer. Mine ord er ikke lov. Jeg har aldri forsøkt å gi det inntrykket. Jeg er ikke dum. Beklager om du har oppfattet meg sånn.

Om mangelen på Spielberg-respekt fra den allmenne filmelsker (...)

Ta hele setningen med så får jeg inntrykk av at betydningen blir den motsatte.

Jeg elsker deg.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
For min del så elsker jeg å diskutere film.

Jeg og. Jeg er bare dønn lei av å diskutere dine inntrykk av mine formuleringer. Mine ord er ikke lov. Jeg har aldri forsøkt å gi det inntrykket. Jeg er ikke dum. Beklager om du har oppfattet meg sånn.

Nei, du er smart :thumbup:

Lenke til kommentar

wh1te vs. sanoj_20...

Jeg elsker deg.
Nei, du er smart

Err, Stockholm-syndromet?

Jeg får uansett gjort noe med Requiem for a Dream straks som kjent. Kommer i posten. Jeg har lovet meg selv å ta med én film fra IMDb's Top 250 på hver Play.com-bestilling. Radikal vending det!

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...
Overaskende at jeg kun har sett 66.

Men så er jeg heller uenig med den listen (X-Men 2 slår Heat? Pirates of the Caribbean slår Being John Malkovich? Ringenes Herre er med i det hele tatt? Nei, den listen tar jeg ikke alvorlig)

imdb er en idiotisk liste som altofor mange "filmfans" følger slavisk...

Jeg kjørte en slags test av imdb over tid. Når jeg hadde sett en film forsøkte jeg å gi en karakter og deretter sjekket jeg imdb. I over 90% av tilfellene var jeg så og si enig med imdb scoren. Derfor føler jeg nå at det er en grei måte å sjekke filmer på og gjerne lese litt mer info om skuespillere dersom det er interessant.

Lenke til kommentar

Enig med deg. Spielberg er etter mitt syn bedre enn Polanski til det meste (utenom å knulle 13 åringer). Polanski har laget greie ting men alvorlig talt. Spielberg er fantastisk. Hvis den meningen får meg til å ikke være en skikkelig filmelsker so be it.

Lenke til kommentar

Jeg tror jeg har sett alle filmer som får terningkast 1-4 og som er enten action/grøsser/thriller/komedie/sci-fi/adventure. Også har jeg ikke sett en eneste film som har fått 5-6, som ikke er action/grøsser/thriller/komedie/sci-fi/adventure.

Dvs. alle filmer som blir snakket om er så bra så bra, som f.eks:

-The Aviator

-Hawaii Oslo

-The Butterfly Effect

-Scarface

-Gudfaren (alle)

-Requiem for a Dream

-Apocalyose Now

-Million Dollar Baby

-Braveheart

Og på imdb, så har jeg:

sett: 30

ikke sett: 220 :blush:

men det er ikke så rart, jeg kan ikke fordra drama/romance etc. og mange av filmene der er nettop det. Gamle filmer fra 1920-1970 gidder jeg heller ikke å se.

Lenke til kommentar

- Gudfaren triologien

- Predatorfilmene

- Alien filmene (har sett alien vs. predator)

- Scarface

- Once upon a time in america

- The good the bad the ugly

- Taxi Driver

- King Kong

- Molholand Drive

- Lost Highway

- Eternal Sunshine of the Spotless Mind

- 2001-A space oddusey

- Magnolia

- Ed Wood

- One Flew Over the Cuckoo's Nest

- To Kill a Mockingbird

-pluss mange andre

- Nesten alt av klassiske "må se" filmer har gått meg hus forbi, men de står på ventelista.

Mange av de nevnte der står i dvd hylla og venter på rette tidspunkt til å bli sett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...