Det Dvergiske Kaffebord Skrevet 4. november 2004 Del Skrevet 4. november 2004 Overaskende at jeg kun har sett 66.Men så er jeg heller uenig med den listen (X-Men 2 slår Heat? Pirates of the Caribbean slår Being John Malkovich? Ringenes Herre er med i det hele tatt? Nei, den listen tar jeg ikke alvorlig) imdb er en idiotisk liste som altofor mange "filmfans" følger slavisk... Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 4. november 2004 Del Skrevet 4. november 2004 imdb er en idiotisk liste som altofor mange "filmfans" følger slavisk... "ok" Alle bør ta i betraktning at det er kun stemmene fra regelmessige stemmere som teller. Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 4. november 2004 Del Skrevet 4. november 2004 imdb er en idiotisk liste som altofor mange "filmfans" følger slavisk... "ok" Alle bør ta i betraktning at det er kun stemmene fra regelmessige stemmere som teller. Flertallet har alltid rett. :!: Jeg stiller meg et sted mellom dere to, jeg vil ikke kalle imdb sin oversikt over de 250 beste filmene noensinne laget en korrekt liste, fordi det er en god del av de beste filmene laget som regelmessige stemmere ikke har sett. Lenke til kommentar
Juleniss1 Skrevet 4. november 2004 Del Skrevet 4. november 2004 (endret) imdb's liste er ikke idiotisk. Den gir en ganske god ide om hva folk liker generelt. ..og det finnes ingen korrekt liste her Steffy Endret 4. november 2004 av _Julenissen_ Lenke til kommentar
Shulgin Skrevet 4. november 2004 Del Skrevet 4. november 2004 IMDb er et veldig fint sted å begynne for nye filmfanatikere tror jeg. Jeg begynte der selv, og fikk sopet med meg en god del variasjon med listen som utgangspunkt. Filmer fra Fellini, Kurosawa og Bergman finner man til og med blant alle blockbusterne og mafiathrillerne. Legger man merke til litt navn, kan man f.eks. finne ut at Bergman er ti ganger god som Darabont og forlate verdenen av IMDb-lister og tre inn i en ny en av ikke-amerikanske særegenheter. Forlate den igjen om man vil. Jeg er egentlig litt imponert over variasjonen for å være helt ærlig, selv om amerikansk mainstream er litt for dominerende etter min smak. Dog fin som veiledning av og til. Leder deg til veldig mange av klassikerne som alle egentlig bør få med seg etter hvert, uansett hvilken del av filmverdenen du henger i. Nå som denne tråden dukket opp, ble jeg påminnet om at det er en haug av klassiske filmbomber som jeg ikke rakk å se før jeg ble en sånn særing. Prøver å gjøre noe med det nå da. Balansere inntaket litt i hvert fall. Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 4. november 2004 Del Skrevet 4. november 2004 (endret) imdb's liste er ikke idiotisk. Den gir en ganske god ide om hva folk liker generelt.Folk, sånn generelt, er idioter...og det finnes ingen korrekt liste her Steffy Det stemmer. Endret 4. november 2004 av SteffyBoy Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 6. november 2004 Del Skrevet 6. november 2004 (endret) Er film anmelder så dette kan kanskje bli litt flaut. Men er stolt over ikke å ha sett Matrix 3 (nekter å betale for den) Eller her er noen fra IMDb top 250 liste som jeg ikke har sett: (går ikke å husker på slikt) -Casablanca -Dr. Strangelove -A Wonderful Life -A Clockwork Orange (gadd ikke se ferdig) -Trainspotting -Lock Stock and Two Smoking Barrels -Passion of the Christ Ikke noe av Bergman styrer unna Von Trier (han ødelegger film) Hadde vært mye lettere å ramse opp hvem film jeg hater av filmer som folk liker (se første film nevnt) EDIT: har sett 143 av topp 250, og har yttligere 15-20+ av dem liggende klare på DVD, har ikke rukket over enda. Endret 6. november 2004 av AndersT2 Lenke til kommentar
CurSe Skrevet 6. november 2004 Del Skrevet 6. november 2004 Jeg må være den eneste i verden som ikke synes at Matrix 3 er dårlig. Hva er det jeg har gått glipp av som alle andre i verden har fått med seg? Lenke til kommentar
Mushaboom Skrevet 6. november 2004 Del Skrevet 6. november 2004 Jeg må være den eneste i verden som ikke synes at Matrix 3 er dårlig. Hva er det jeg har gått glipp av som alle andre i verden har fått med seg? Handlingen? Lenke til kommentar
Spedalsk Skrevet 6. november 2004 Del Skrevet 6. november 2004 (endret) Synest det blir tullete å vere stolt av å ikke ha sett en film, synest Matrix Revolutions er en helt ok og underholdene action film. Er film anmelder..... Hadde vært mye lettere å ramse opp hvem film jeg hater av filmer som folk liker (se første film nevnt) Trodde filmanmeldere hadde noelunde kontroll på rettskrivingen. Endret 6. november 2004 av Spedalsk Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 6. november 2004 Del Skrevet 6. november 2004 The Matrix Revolutions er konge. Det er den virkelig! Lenke til kommentar
slackerjack Skrevet 6. november 2004 Del Skrevet 6. november 2004 Here i go: The Godfather-trilogien Das Boot Aliens Alien 3 Blade Runner Shawshank Redemption Boondock Saints Se7en Lock, Stock and Two Smoking Barrels (skal ses i løpet av helga) Braveheart (skal også ses i løpet av helga) Pulp Fiction Battle Royale Battle Royale 2 Goodfellas Monthy Python and the Holy Grail The life of Brian The Derr Hunter Ble litt mange det Lenke til kommentar
Zemeckis Skrevet 6. november 2004 Del Skrevet 6. november 2004 Se7en Bare gled deg. Fantastisk bra film! Lenke til kommentar
Petrvs Romanvs Skrevet 6. november 2004 Del Skrevet 6. november 2004 Phantom Lady (1944) Kiss Me Deadly (1955) Written on the Wind (1956) Suddenly, Last Summer (1959) Splendor in the Grass (1961) What Ever Happened to Baby Jane? (1962) The Naked Kiss (1964) Har ikke sett noen filmer av Pier Paolo Pasolini, ellers må jeg få sett flere filmer av Orson Welles og Alfred Hitchcock. Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 6. november 2004 Del Skrevet 6. november 2004 Synest det blir tullete å vere stolt av å ikke ha sett en film, synest Matrix Revolutions er en helt ok og underholdene action film. Er film anmelder..... Hadde vært mye lettere å ramse opp hvem film jeg hater av filmer som folk liker (se første film nevnt) Trodde filmanmeldere hadde noelunde kontroll på rettskrivingen. hva har man redaktører til Lenke til kommentar
So|o Skrevet 7. november 2004 Del Skrevet 7. november 2004 Shawshank RedemptionSe7en Disse er absolutt verdt å se. Lenke til kommentar
slackerjack Skrevet 7. november 2004 Del Skrevet 7. november 2004 Har hørt det ja, må skaffe de filmene Har jo faktisk sett litt av se7en, men den var midt i når jeg fikk med meg at den gikk på tv, så heller se hele fra begynnelsen Lenke til kommentar
Shulgin Skrevet 7. november 2004 Del Skrevet 7. november 2004 styrer unna Von Trier (han ødelegger film) Vafforno? Hva er det du har sett da? Sikker på at det ikke var filmen som ødela deg? Lenke til kommentar
b-real Skrevet 8. november 2004 Del Skrevet 8. november 2004 The Exorsist filmene. Har ikke sett noen av de :\ Lenke til kommentar
tigerdip Skrevet 8. november 2004 Del Skrevet 8. november 2004 Av de 50 første på imdb top 250 mangler jeg disse: Schindler's List (1993) - Denne er prioritert på nivå med Titanic Dr. Strangelove - ops! på tide å se den snart North by Northwest (1959) (?) It's a Wonderful Life (1946) - kan ha sett den, husker ikke helt Sunset Blvd. (1950) To Kill a Mockingbird (1962) Eternal Sunshine of the Spotless Mind (2004) Pianist, The (2002) - Denne er prioritert på nivå med Titanic Third Man, The (1949) Paths of Glory (1957) Double Indemnity (1944) M (1931) Den gode nyheten er jo at dette er filmer jeg har veldig lyst til å se (unntakene er kommentert) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå