Gå til innhold

Bruke Windows Server 2003 på en "vanlig" pc?

zyleX

Anbefalte innlegg

hei! :)
begynner nå å gå lei windows xp, og derfor tenkte jeg å kanskje prøve windows server 2003.
hvordan funker "vanlige" ting på server 2003 i forhold til xp?
counter-strike, mirc, ventrilo osv fungerer vel på windows server 2003??
åssen er det med maskinvare og drivere? ;) Endret av zyleX
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har kjørt (lisensiert) Windows 2003 Enterprise server som arbeidsstasjon siden den kom ut. Det går faktisk helt fint. Har ikke prøvd å spille Counter Strike, men Anarchy Online, Rainbow Six og Far Cry har gått helt fint. Hardwaremessig har jeg ikke oppdaget noe som ikke funker som forventet. Det eneste jeg ikke har fått til, er å laste over bilder fra Canon Ixus-kamera, men der der det USBdrivere som ikke henger helt med. Har heller ikke fått tak i drivere til Logitech mus og tastatur, men disse fungerer egentlig greit med default drivere.

Kjører 2003 server også på en bærbar. Det går også helt fint. Det største problemet her var skjermdrivere, men etter litt prøving og feiling fant jeg riktige drivere her også. (Ble positivt overrasket ved å se at skjermkortet støttet dual skjerm. :) )

Du må muligens skru på en service for å få lov til å brenne cd'er gjennom Windows explorer, men det er jo greit. Dessuten bruker vel de fleste 3-parts brenneprogram like vel.

Kirikiri

Lenke til kommentar

hei, jeg har kjørt Windows 2003 på en vanlig pc. Workstation? der fungerte den helt fint. uten problemer. likte den faktisk bedre enn XP, men ikke bedre enn Windows 2000 så klart :p iallefall. jeg fikk lagt inn alle drivere på min pc. både til skjermkort. USB osv. prøvde aldri å spille i Win2k3 da dette ikke intresserer meg noe særlig.

når vi snakker om antivirus og brannmur så brukte jeg. NOD32 som antivirus og Outpost Pro som Firewall. disse to funka veldig greit i Win2k3. jeg kjørte også AVG og Sygate sammen på Win2k3 i sin tid, å dette funka også veldig greit og fint :D er ikke helt sikker, men jeg tror jeg la inn Nero på Win2k3 når jeg hadde den. funka fint den.

Lykke til. men for all del ikke betal i dyre dommer bare for å spille CS og andre spill. gå heller for Windows 2000 Pro. da denne er mere stabil enn både Windows 2003 og Windows XP.

har hørt noe greier om Windows Media Center 2005 også. har den liggende her, men har ikke fått prøvd den riktig enda. kanskje denne egner seg til spill. eller er det bare musikk og film?

Lenke til kommentar

Jeg bruker også NOD32.

Kjører ISA-server 2004 som brannmur for hele nettverket, så det har jeg ikke trengt å tenke på lokalt.

Har ikke hatt noe problemer med andre programmer, så vidt jeg kan huske. Jeg bruker også å være User og ikke administrator når jeg bruker maskinen til daglig, så moroa er å teste ut hvilke programmer som ikke fungerer når man ikke har mye rettigheter på maskinen... Men sånn ville det vært i alle OS, så det har ikke noe å si for 2003 kontra XP eller 2000.

Kirikiri

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...