Gå til innhold

Merkelig farge i ca 10 min etter boot


:Francis:

Anbefalte innlegg

Jeg slår av maskina mi om kvelden før jeg legger meg....så står den over natta og når jeg kommer hvem fra skolen slår jeg den på igjen....igår når jeg slo på maskina mi så var hvitfargene i venstre halvdel av skjermen litt gul/oransjeaktige men i de neste 10 minuttene så ble det gradvis mindre til det forsvant helt.......(problemet er også der før du kommer inn i windows så tror ikke windows er problemet) det samme skjedde idag....dette har jeg aldrig hvert ute for før.....det virker nesten som om skjermen eller skjermkortet må varme seg opp først....men som sagt dette har dette aldrig hvert tilfellet.....fargen ligner litt på en skjerm som har hvert utsatt for magnetisme.....men det er ikke noen kilder til magnetisme i nærheten av skjermen, det eneste kunne hvert en forsterker som forøvrig ikke har kontakten i så tror ikke den er syndebukken....imorgen så skal jeg se om det samme skjer igjen oh hvis det gjør det så skal jeg slå av maskina og teste me skjermen til mamma & Co. hvis det blir rare farger er det skjermkortet som lager kluss....ellers må det være skjermen.....

 

BTW....det funker fint selv etter reboot når den har vert i gang i ca 10 min.....prøvde å slå maskinen av og ha vinduet åpent en stund.....rommet var jævlig kaldt og rekner med at pcen var det (kjennte på skjermkortet og det var iskaldt) og alt startet fint.....skjønner ikke noe jeg!!

 

Noen som har hvert ute for noe lignende eller har noen ideer så blir jeg veldig glad!!!

 

Francis:D

 

 

EDIT: Når jeg ser godt etter så ser jeg en anelse gult enda (maskina har vert i gang lenge)...hvis jeg sammenligner vestre side med høre side ser jeg en svak gultone i vestre sia....

 

 

PS: Skjermen er en Samsung 957 MB...kjøpt hos itbutikken.....jeg hadde nettop mamma å deres skjerm oppe hos meg for å teste......såg helt fint ut...DVS at det er skjermen min som trøbler med nidre skjermkortet mitt har for seg at det hater crt skjermer??.....jeg må nok sende den inn tilbake til itbutikken hvis det ikke blir bedre....noen som har erfaring med RMA hos dem. og hvordan pakker man en skjerm for å sende den til danmark uten original eske....den var nemlig MEGA sotr så jeg kastet den for noen uker siden?? :hmm:

Endret av paulinfrancis
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...