Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Feil med vg.no?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
De har sperret for utlendinger. Det sier vel litt om både Bush og hans utenrikspolitikk...

Det sier vel mer om fjortiser i utlandet (altså ikke USA) som mener de har rett til å blande seg inn i et lands valg ved å sabotere enkelte kandidaters nettsider / servere ved ulike typer serverangrep f.eks.

 

Tror ikke saken - i verste fall - er mer mysisk og utenlandsfiendtlig enn det.

 

Eller rett og slett noe så enkelt som at serveren har begrenset kapasitet (den får nok et enormt antall treff nå som valget er rett rundt hjørnet) og at de dermed vil prioritere å gi informasjonen til de som faktisk skal stemme.

 

Bush selv har vel ikke en anelse om at dette blir gjort engang, så jeg synes enkelte ser spøkelser på høylys dag her. Men alt for å slenge litt dritt om USA og de dumme innbyggerne der såklart... Det er jo deilig å ha noen å hate.

Endret av Shimano
Lenke til kommentar
De har sperret for utlendinger. Det sier vel litt om både Bush og hans utenrikspolitikk...

Det sier vel mer om fjortiser i utlandet (altså ikke USA) som mener de har rett til å blande seg inn i et lands valg ved å sabotere enkelte kandidaters nettsider / servere ved ulike typer serverangrep f.eks.

 

Tror ikke saken - i verste fall - er mer mysisk og utenlandsfiendtlig enn det.

 

Eller rett og slett noe så enkelt som at serveren har begrenset kapasitet (den får nok et enormt antall treff nå som valget er rett rundt hjørnet) og at de dermed vil prioritere å gi informasjonen til de som faktisk skal stemme.

 

Bush selv har vel ikke en anelse om at dette blir gjort engang, så jeg synes enkelte ser spøkelser på høylys dag her. Men alt for å slenge litt dritt om USA og de dumme innbyggerne der såklart... Det er jo deilig å ha noen å hate.

Hvordan har du tenkt til å stoppe ett serverangrep med denne typen utestengelse, tror knapt den mest inkompetenete script-kiddie lar seg stoppe av slikt.

 

I tillegg generer jo denne saken masse oppmerksomhet, og trafikk, og vil antakelig øke iveren etter å lagge kødd.

 

Se forresten http://elvis.netmar.com/~will/electionsites/ :)

 

AtW

Lenke til kommentar

Shimano har uten tvil det mest meningsfulle innlegget her...

 

Hvordan har du tenkt til å stoppe ett serverangrep med denne typen utestengelse, tror knapt den mest inkompetenete script-kiddie lar seg stoppe av slikt.

Hvis du tenker realistisk så vil blokkeringen fungere på minst 98% av alle som prøver å besøke nettsiden.
Lenke til kommentar
Shimano har uten tvil det mest meningsfulle innlegget her...

 

Hvordan har du tenkt til å stoppe ett serverangrep med denne typen utestengelse, tror knapt den mest inkompetenete script-kiddie lar seg stoppe av slikt.

Hvis du tenker realistisk så vil blokkeringen fungere på minst 98% av alle som prøver å besøke nettsiden.

1. Det vil neppe stoppe noen angrep.

 

2. Denne saken har jo genereert så mye oppmerksomhet at jeg er sikker på at besøkene fra utlandet er mangedoblet.

 

Hvis du tenker rent teoretisk vil den stopp 95% (USA er vel ca 5% av verdens befolkning). I praksis vil det antakelig øke trafikken.

 

AtW

Endret av ATWindsor
Lenke til kommentar

Hele denne greia skremmer meg nesten, Bush sitt korstog har jo gjort mye skade i Irak på de sivile(selv om målet var terrorister), og når det korstoget snur, og han setter fokus på USA, og begynner å rydde for "syndere" som homofile, lesber andre "open-minded" folk, da er det ikke greit å være amerikaner...

Lenke til kommentar
ATWindsor: 1. Nå snakket jo Shimano om noe angrep - men vanlig besøk/traffikk. Og det setter sperren en meget effektiv stopper for.

 

2. Det kunne ikke de vite da de la inn sperren... (dvs, de kunne kanskje ha tenkt tanken).

1. Jo angrep ble også nevnt. (fjotisser i utlandet, serverangrep osv).

 

2. De kunne definitivt tenkt tanken, faktisk ganske teit å ikke gjøre det.

 

AtW

Lenke til kommentar
http://www.killhim.nu/

 

Er riktig nok litt drøyt å skyte ham da...men kan vi skylde på nødvergeparagrafen?

Nødverge hjelper nok ikke, da du må bevise/sannsynliggjøre at han ville skadet deg, mye mulig det stemmer nå som du har linket til den siden :D .

OOoops linken er i mitt innlegg og :innocent: ...

 

Nødrett blir da mer anvendelig i et eventuelt forsvar da det gir deg "tilgivelse" for å gjøre noe du normalt ikke har lov til, hvis det er viktige hensyn til andres liv og helse. F.eks kan du, uten førerkort, kjøre et skadet menneske til sykehus hvis det ikke er ambulanser eller andre sjåfører å oppdrive.

Lenke til kommentar
herregud syt over det? Er hele dette forumet mot Bush og eller? Sikkert mange som ikke har peiling i det hele tatt!!!!! Er så latterlig å si "LOL hva driver USA" osv da.

 

Hva skal vi på den siden uansett? Info om det Amerikanske valget om man er interessert kan man finne andre steder... det er da for faen ikke noe galt i at vi ikke kommer inn der om dem ikke vil det. Som regel kommer det vel ikke noe særlig konstruktiv kritikk fra folk utenfor USA. Blir så irritert! :realmad:

 

Tydeligvis mange som tror det er "kult" å være anti-bush bare fordi Michael Moore er det. Vel, det er det IKKE, må bare le igjen..

Syntes den holdingen er litt komisk.

Grunnen til at folk regarer på dette er at dette er idiotisk og unødvendig. Feks. ville vært det samme som om Kjell magne bondevik skulle bandet alle Indiske Iper fra sin fan side..

Hadde vært komisk.

 

Virker ikke som du ser humoren i dette, du sier " at det virker som alle syntes det er kult å være anti bush". Snakker for meg selv, jeg er "anti-bush" men mener ikke at jeg er kul forde. Og tror heller ikke det er fordi jeg er "anti-bush" at jeg syntes det er morsomt. Tror det handler om humor, ikke politikk. Ville vært det samme for meg hvis Kerry hadde gjort det. Morsomt anyway.

 

Btw du burde sjekke den siden, så kan du kanskje forstå litt forhvor jeg mener at George W Bush ikke burde vært verdens mektiske man 4 år til.Bush sine utalser gjennom 5år.

 

Og du kan vel ærlig talt ikke klage over andres meninger?Trodde vi levde i demokrati :ermm: Det virker hvertfall latterlig("LOL") og som syting. Og når du sier at det ikke kommer noe konstruktiv kritikk fra ut siden av USA så er det enda en helt udemokratisk ting å si.

Stopper her, vil ikke gå mere offtopic.

Lenke til kommentar
De har sperret for utlendinger. Det sier vel litt om både Bush og hans utenrikspolitikk...

Det sier vel mer om fjortiser i utlandet (altså ikke USA) som mener de har rett til å blande seg inn i et lands valg ved å sabotere enkelte kandidaters nettsider / servere ved ulike typer serverangrep f.eks.

 

Tror ikke saken - i verste fall - er mer mysisk og utenlandsfiendtlig enn det.

 

Eller rett og slett noe så enkelt som at serveren har begrenset kapasitet (den får nok et enormt antall treff nå som valget er rett rundt hjørnet) og at de dermed vil prioritere å gi informasjonen til de som faktisk skal stemme.

 

Bush selv har vel ikke en anelse om at dette blir gjort engang, så jeg synes enkelte ser spøkelser på høylys dag her. Men alt for å slenge litt dritt om USA og de dumme innbyggerne der såklart... Det er jo deilig å ha noen å hate.

Jeg ville si at uansett det er generaliserende og idotisk og bane en verdens del fra en server...

Og jeg begynner å bli lei av at "fjortisene" får skylden hele tiden på dette forumet.

Hvis grunnen til at Hele europa er bannet var 5 "fjortiser" ville dette blir enda mere komsik. Hvis du ser antallet "Fjortiser" i USA og Europa, så forstår jeg ikke hvorfor bush ikke har bannet amerikanske iper... Det er vel like mange ikke stemmebertigete "Fjortis hackere" i USA som europa. :ermm:

 

Jeg over driver så klart i det jeg skriver men vil bare gjøre det tydelig at du kanskje har litt feil argumenter.

 

Og at du sier at han/de har begrenset kapasitet på serverne er jp også litt rart. Verdens rikeste parti må tenke økonomisk og bande en verdens del. Selv om iper fra den verdens delen sjelden kobler seg opp. Kan jo alle i denne verdens delen koble seg på servern og laste ned ting sammtidig... :ermm:

Tror heller ikke det er derfor de har bannet europere...

 

og BTW les mitt forige inlegg så slipper jeg og quote deg på "det er godt å ha noen å hate i en ny post.

Lenke til kommentar

Vet Sovjet var veldig hypp på å ta Europa etter 2. verdenskrig. USA var vell det eneste landet eneste som var store nok til å true dem. Vet ikke hvor morsomt det hadde vært å hatt komunistisk styre i Norge.

hmm du har et poeng men hva har dette med at bush ikke lar utlendinger få se internett siden hans?

 

tror ikke det er noen som har noe imot usa i det generele men den nåverende utenrisk politiken deres er det ikke alle som liker...

Lenke til kommentar
Tror heller ikke det er derfor de har bannet europere...

Det er forøvrig lurvete journalistikk fra VG sin side - det er ikke kun europeere som ikke kommer inn, som det også står lenger ned i artikkelen som du tydeligvis ikke har lest siden du hele tiden nevner europeere.

 

Men hva er din teori da - kanskje noe slik som dette:

 

At de gjør radikalt om på nettsiden sin de siste få dagene før valget (den har jo vært åpen for for alle frem til nå nylig) og juger de besøkende huden full for å vinne valget med falsk informasjon. De ønsker selvfølgelig å skjule dette for resten av verden. Og så gjør de om til den gamle siden når valget er over slik at ingen skjønner hva som har hendt. :!:

 

Vær nå snill...

 

Apropos fjortiser (voksne folk med respekt for andre driver ikke med sånt som det jeg refererer under - å være fjortis er mer en mental tilstand enn alder i min definisjon da):

 

''In early October a so-called "denial of service" attack was mounted on the site that bombarded it with data from thousands of PCs. The attack made the site unusable for about five hours.''

 

Attack prompts Bush website block

 

Mer om det på Cnet:

 

Republican Web sites downed by mystery outage

Endret av Shimano
Lenke til kommentar
Men hva er din teori da - kanskje noe slik som dette:

 

At de gjør radikalt om på nettsiden sin de siste få dagene før valget (den har jo vært åpen for for alle frem til nå nylig) og juger de besøkende huden full for å vinne valget med falsk informasjon. De ønsker selvfølgelig å skjule dette for resten av verden. Og så gjør de om til den gamle siden når valget er over slik at ingen skjønner hva som har hendt

 

som sagt, jeg mener ikke noe i den dur... alt jeg sier at det er helt idiotisk og blokke (jeg trodde dett bare var europere) verdens deler fra en side. Og hvis du leser mitt eksempel med Kjell magne bondevik så forstår du kanskje litt mere av min menning. Det er bare det symbolske... som blir så ekstremt dumt.

Lenke til kommentar
... alt jeg sier at det er helt idiotisk og blokke (jeg trodde dett bare var europere) verdens deler fra en side.

Joda, men jeg synes ikke det er rart at de gjør det i denne situasjonen.

 

DOS-angrep er straffbare og ingen vil dermed tørre å gjøre det innenfra USA siden de da har større mulighet til bli tatt. Med andre ord har denne trusselen langt på vei blitt eliminert og eventuelt forhåndsinnstilte 'bomber' mot adressen spredd via f.eks. virus eller spyware vil ikke fungere nå.

 

I tillegg så slipper de å bruke ekstra penger på eventuelle oppgraderinger av infrastrukturen sin for å ta unna ekstra besøk en såpass kort periode som det faktisk er igjen til valget. Dette er nok en site som har besøk i såpass skala at det faktisk må fysiske utbedringer til for å øke kapasiteten; en telefon til ISP'en med beskjed om å øke antall samtidige connections med mange titusener sånn over natta holder neppe.

 

Etter valget vil jo besøket droppe til et forholdsvis lavt nivå, så å bruke mye penger for å tåle et massivt besøk i en uke kontra det forholdsvis enkle grepet det er å utestenge folk fra andre land i en kortere periode høres ut som en rasjonell løsning i mine ører.

 

Og nei; jeg er ikke en Bush-mann (!) :)

Endret av Shimano
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...