Gå til innhold

Kontantkort tappet uten brukers godkjennelse


Anbefalte innlegg

Kjøpte meg en ST55 med 150 kroners kontant kort i august. Pga mitt Uniontalk abonnoment så gadd jeg ikke bry meg med kontantkortet før fredag forrige uke.

 

August   

 

     

Navn Mobilnummer

xxxx xxxx  xxxxx  xxx xx xxx

 

 

  Vis detaljer

 

 

Forbruk  Sum (inkl mva)

Innholdstjenester  70,00

Totalt forbruk i august  70,00

 

 

 

vel, på forsiden av lappen til kontantkortet står det

 

Når du tar i bruk ditt kontantkort må du registrere deg med navn,adresse og fødselsdato. Du vil bli kontaktet for å utføre denne registreringen eller ring oss på 05053

 

En annen ting er; hvordan kan jeg ha bestilt tjenesten uten å ha regisrert kortet før i slutten av oktober, og hvordan kan det ha seg at det ikke finnes noe i spesifikasjonen som viser at jeg bestilte tjenesten?

 

 

Jeg fikk jo 2015 meldinger når jeg slo på telefonen, men jeg kunne ikke forstå hva det var, og de innholdt bare reklame.

 

Oktober:

Ringt nr Dato Starttid Varighet Destinasjon Sum

xxxxxx 25.10.2004 22:09:54 00:00:00 SMS -0,69

xxxxxx 25.10.2004 22:03:33 00:00:00 SMS -0,69

472223 25.10.2004 18:08:34 00:00:00 SMS -1

25.10.2004 16:39:17 00:00:00 Innholdstjenester -14

25.10.2004 14:52:00 00:00:00 Innholdstjenester -10

472002 25.10.2004 14:51:45 00:00:00 SMS -1

25.10.2004 13:23:56 00:00:00 Ukjent tjeneste 100

xxxxxx 23.10.2004 01:39:52 00:00:00 SMS -0,69

xxxxxxx 23.10.2004 01:38:04 00:00:00 SMS -0,69

11.08.2004 16:29:26 00:00:00 Innholdstjenester -14

09.08.2004 16:22:49 00:00:00 Innholdstjenester -14

06.08.2004 16:37:00 00:00:00 Innholdstjenester -14

04.08.2004 16:27:51 00:00:00 Innholdstjenester -14

02.08.2004 16:23:31 00:00:00 Innholdstjenester -14

30.07.2004 16:25:47 00:00:00 Innholdstjenester -14

 

Nå kommer problem nummer to; der hvor det står -14 kroner er 2015 tjenesten. Merkverdig nok finnes det ikke noe bestilling på de tjenestene i oversikten. Hvilket betyr at jeg har fått meldinger jeg ikke har bedt om.

 

Dette utgjør snart 200 kroner

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmmmm..dette høres mistenkelig ut som et nr som noen har hatt før, for en stund siden, abonnert på innholdstjenester og så har kontantkortet stoppet å bli brukt. Nr kan så ha godt tilbake til netcom, før det har havnet i en bundle med kontanttelefon.

En annen mulighet kan være at du kan ha kjøpt en brukt telefon.

 

Kontantkortet som ligger i pakken skulle uansett vært registrert i ditt navn før du fikk lov til å kjøpe telefonen..så om butikken ikke gjorde det, så har de gjort en bommert.

Endret av Alastor
Lenke til kommentar
Hmmmm..dette høres mistenkelig ut som et nr som noen har hatt før, for en stund siden, abonnert på innholdstjenester og så har kontantkortet stoppet å bli brukt. Nr kan så ha godt tilbake til netcom, før det har havnet i en bundle med kontanttelefon.

En annen mulighet kan være at du kan ha kjøpt en brukt telefon.

 

Kontantkortet som ligger i pakken skulle uansett vært registrert i ditt navn før du fikk lov til å kjøpe telefonen..så om butikken ikke gjorde det, så har de gjort en bommert.

som jeg fortalte deg over pm, men glmte å si her.

 

Etter at jeg ringte netcom sin kontantkort avdeling på nytt, så viste det seg å være et resirkulert nummer. Forrige eier har brukt tjenesten, men den ble fortsatt av uvisse grunner.

 

Av en eller annen grunn fikk jeg da et nummer som ble tappet fortløpende mens jeg trodde det var fult.

Lenke til kommentar

NUmmer til NetCom Kundesenter er riktignok 05050, men det er flere avdelinger:

 

05050 Privatkunder

05051 Bedriftskunder

05053 Kontantkunder

 

Når det gjelder nye nummer og SMS-tjenester som blir trukket er det mest rolig følgende:

 

Tidl. eier av nummer har meldt på en tjeneste, nummer blir oppsagt og solgt på ny noen måneder senere. Leverandør av tjenesten (i dette tilfellet 2015) har ikke gjort jobben sin og slettet nummeret fra listen, og ny eier blir da trukket for tjenesten.

 

tiny

Lenke til kommentar

Tinyworks har nok rett i denne saken.

 

Det er utsender av sms som har gjort feil. De skal ha slettet ditt nummer fra sin utsendelses liste umiddelbart etter at nummeret bla avsluttet av tidligere eier og er derfor pliktige til å kreditere tilbake hele summen som er trukket.

 

Du kan derfor kontakte Minick som driver 2015 på telefon 800 13686 og be om at de fører tilbake beløp som er urettmessig trukket.

Lenke til kommentar
Tinyworks har nok rett i denne saken.

 

Det er utsender av sms som har gjort feil. De skal ha slettet ditt nummer fra sin utsendelses liste umiddelbart etter at nummeret bla avsluttet av tidligere eier og er derfor pliktige til å kreditere tilbake hele summen som er trukket.

 

Du kan derfor kontakte Minick som driver 2015 på telefon 800 13686 og be om at de fører tilbake beløp som er urettmessig trukket.

det nummeret viser til en helpdesk som ikke hjelper med slikt.

 

klaget saken for Netcom. De har refundert pengene siden det med 100% sansynlighet ikke kan lastes meg overhode.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Kontantkortet som ligger i pakken skulle uansett vært registrert i ditt navn før du fikk lov til å kjøpe telefonen..så om butikken ikke gjorde det, så har de gjort en bommert.

Er fremdeles ikke noe krav om dette. Kontantkortpakkene er forsegla og inntil telefonnummeret som medfølger står trykt på utsiden av pakken, slipper netcombutikkene å registrere navn og nummer for kunden.

 

De har heller gjort det slik at det ikke kommer noen kroner inn på kortet før det er registrert.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...