Christian86 Skrevet 27. oktober 2004 Del Skrevet 27. oktober 2004 Kjøpte meg en ST55 med 150 kroners kontant kort i august. Pga mitt Uniontalk abonnoment så gadd jeg ikke bry meg med kontantkortet før fredag forrige uke. August Navn Mobilnummer xxxx xxxx xxxxx xxx xx xxx Vis detaljer Forbruk Sum (inkl mva) Innholdstjenester 70,00 Totalt forbruk i august 70,00 vel, på forsiden av lappen til kontantkortet står det Når du tar i bruk ditt kontantkort må du registrere deg med navn,adresse og fødselsdato. Du vil bli kontaktet for å utføre denne registreringen eller ring oss på 05053 En annen ting er; hvordan kan jeg ha bestilt tjenesten uten å ha regisrert kortet før i slutten av oktober, og hvordan kan det ha seg at det ikke finnes noe i spesifikasjonen som viser at jeg bestilte tjenesten? Jeg fikk jo 2015 meldinger når jeg slo på telefonen, men jeg kunne ikke forstå hva det var, og de innholdt bare reklame. Oktober: Ringt nr Dato Starttid Varighet Destinasjon Sumxxxxxx 25.10.2004 22:09:54 00:00:00 SMS -0,69 xxxxxx 25.10.2004 22:03:33 00:00:00 SMS -0,69 472223 25.10.2004 18:08:34 00:00:00 SMS -1 25.10.2004 16:39:17 00:00:00 Innholdstjenester -14 25.10.2004 14:52:00 00:00:00 Innholdstjenester -10 472002 25.10.2004 14:51:45 00:00:00 SMS -1 25.10.2004 13:23:56 00:00:00 Ukjent tjeneste 100 xxxxxx 23.10.2004 01:39:52 00:00:00 SMS -0,69 xxxxxxx 23.10.2004 01:38:04 00:00:00 SMS -0,69 11.08.2004 16:29:26 00:00:00 Innholdstjenester -14 09.08.2004 16:22:49 00:00:00 Innholdstjenester -14 06.08.2004 16:37:00 00:00:00 Innholdstjenester -14 04.08.2004 16:27:51 00:00:00 Innholdstjenester -14 02.08.2004 16:23:31 00:00:00 Innholdstjenester -14 30.07.2004 16:25:47 00:00:00 Innholdstjenester -14 Nå kommer problem nummer to; der hvor det står -14 kroner er 2015 tjenesten. Merkverdig nok finnes det ikke noe bestilling på de tjenestene i oversikten. Hvilket betyr at jeg har fått meldinger jeg ikke har bedt om. Dette utgjør snart 200 kroner Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 27. oktober 2004 Del Skrevet 27. oktober 2004 (endret) Hmmmm..dette høres mistenkelig ut som et nr som noen har hatt før, for en stund siden, abonnert på innholdstjenester og så har kontantkortet stoppet å bli brukt. Nr kan så ha godt tilbake til netcom, før det har havnet i en bundle med kontanttelefon. En annen mulighet kan være at du kan ha kjøpt en brukt telefon. Kontantkortet som ligger i pakken skulle uansett vært registrert i ditt navn før du fikk lov til å kjøpe telefonen..så om butikken ikke gjorde det, så har de gjort en bommert. Endret 27. oktober 2004 av Alastor Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 27. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2004 Hmmmm..dette høres mistenkelig ut som et nr som noen har hatt før, for en stund siden, abonnert på innholdstjenester og så har kontantkortet stoppet å bli brukt. Nr kan så ha godt tilbake til netcom, før det har havnet i en bundle med kontanttelefon. En annen mulighet kan være at du kan ha kjøpt en brukt telefon. Kontantkortet som ligger i pakken skulle uansett vært registrert i ditt navn før du fikk lov til å kjøpe telefonen..så om butikken ikke gjorde det, så har de gjort en bommert. som jeg fortalte deg over pm, men glmte å si her. Etter at jeg ringte netcom sin kontantkort avdeling på nytt, så viste det seg å være et resirkulert nummer. Forrige eier har brukt tjenesten, men den ble fortsatt av uvisse grunner. Av en eller annen grunn fikk jeg da et nummer som ble tappet fortløpende mens jeg trodde det var fult. Lenke til kommentar
vidar123 Skrevet 27. oktober 2004 Del Skrevet 27. oktober 2004 Svaret du fikk på denne siden må vel være feil sd nummer til NetComs kundesenter er 05050 og ikke 05053. Lenke til kommentar
tinyworks Skrevet 28. oktober 2004 Del Skrevet 28. oktober 2004 NUmmer til NetCom Kundesenter er riktignok 05050, men det er flere avdelinger: 05050 Privatkunder 05051 Bedriftskunder 05053 Kontantkunder Når det gjelder nye nummer og SMS-tjenester som blir trukket er det mest rolig følgende: Tidl. eier av nummer har meldt på en tjeneste, nummer blir oppsagt og solgt på ny noen måneder senere. Leverandør av tjenesten (i dette tilfellet 2015) har ikke gjort jobben sin og slettet nummeret fra listen, og ny eier blir da trukket for tjenesten. tiny Lenke til kommentar
KAFFEGUD Skrevet 28. oktober 2004 Del Skrevet 28. oktober 2004 Tinyworks har nok rett i denne saken. Det er utsender av sms som har gjort feil. De skal ha slettet ditt nummer fra sin utsendelses liste umiddelbart etter at nummeret bla avsluttet av tidligere eier og er derfor pliktige til å kreditere tilbake hele summen som er trukket. Du kan derfor kontakte Minick som driver 2015 på telefon 800 13686 og be om at de fører tilbake beløp som er urettmessig trukket. Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 30. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2004 Tinyworks har nok rett i denne saken. Det er utsender av sms som har gjort feil. De skal ha slettet ditt nummer fra sin utsendelses liste umiddelbart etter at nummeret bla avsluttet av tidligere eier og er derfor pliktige til å kreditere tilbake hele summen som er trukket. Du kan derfor kontakte Minick som driver 2015 på telefon 800 13686 og be om at de fører tilbake beløp som er urettmessig trukket. det nummeret viser til en helpdesk som ikke hjelper med slikt. klaget saken for Netcom. De har refundert pengene siden det med 100% sansynlighet ikke kan lastes meg overhode. Lenke til kommentar
Crazysteps Skrevet 8. november 2004 Del Skrevet 8. november 2004 Kontantkortet som ligger i pakken skulle uansett vært registrert i ditt navn før du fikk lov til å kjøpe telefonen..så om butikken ikke gjorde det, så har de gjort en bommert. Er fremdeles ikke noe krav om dette. Kontantkortpakkene er forsegla og inntil telefonnummeret som medfølger står trykt på utsiden av pakken, slipper netcombutikkene å registrere navn og nummer for kunden. De har heller gjort det slik at det ikke kommer noen kroner inn på kortet før det er registrert. Lenke til kommentar
[Atomic_Bomberman] Skrevet 9. november 2004 Del Skrevet 9. november 2004 Les litt i DENNE tråden, og legg inn klagen din HER..... Det funker... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå