tom-ass Skrevet 27. oktober 2004 Del Skrevet 27. oktober 2004 Siden det ser ut som det er et vanlig tema her, så kan dere godt gi meg ris og ros angående min side også. http://www.amundsenweb.com/ Lenke til kommentar
Lokaltog Skrevet 27. oktober 2004 Del Skrevet 27. oktober 2004 Åh, huttetu! - Ikke mindre enn 359 valideringsfeil. - <meta name=Generator content="Microsoft Word 11"> - Ikke alle i hele verden har Copperplate Gothic (eller hva nå den fonten heter) installert. Agh! Før jeg gir mer kritikk - er dette en template i Word? Kikket på kilden, og den ser forferdelig templateaktig ut. Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 27. oktober 2004 Del Skrevet 27. oktober 2004 - Det første jeg tenkte var at du har brukt en serif-font (TnR?) på nesten hele siden. Det blir for meg totalt feil. Utenom visse serif-fonter er det groteske fonter, slik som er i høyre kolonne - som gjør seg på web. - Videre mangler padding på hovedfeltet, altså en margin fra teksten til boksen. Dette er gjennomgående over hele siden. - Hvorfor har ikke innholdsboksen border til venstre? (FF0.10PR) - Header kunne vært grei nok, om bildene hadde hatt ordentlig kvalitet. Er dog usikker på hvor fint det da hadde vært, et ansikt på hver side er liksom ikke veldig spennende. - Fargene var greie, men personlig hadde jeg slengt inn et par til, slik at det ikke bare ble blåttblåttblått. Kontraster gjør seg, om det er gjort riktig. - Animert gif i footer? Uansett hvor viktig det er, er det ikke grunnlag for å bruke det syns jeg. Dessuten skriker den litt med resten av designet og dets farger. - Åpning av egne linker i nytt vindu er vel også ganske unødvendig. Dette ble ganske mye negativt, men det er mye å ta tak i. Over til koden: Jeg ser du bruker tabeller, inline CSS og alt mulig om hverandre. Har du hørt om ekstern CSS og ordentlig strukturbasert HTML? » Kast tabellane! » http://www.hotdesign.com/seybold/index.html » Grunnleggande CSS » Enkle Pseudoklassar Ellers er www.htmldog.com og www.w3schools.com gode ressurser, om du ønsker å lære deg å kode ordentlig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå