Artistic.Hipster Skrevet 27. oktober 2004 Del Skrevet 27. oktober 2004 (endret) Sitter her å prøver å innstallere invision power board og finner ikke ut hva jeg skal skrive på "SQL Host" Noen som vet hva som ksal skrives inn der? jeg har prøvd med localhost og det funket ikke *Edit, det var SQL "Database Name" jeg trenger å vite hva som skal skrives på Endret 27. oktober 2004 av Gandalf the Grey Lenke til kommentar
Lokaltog Skrevet 27. oktober 2004 Del Skrevet 27. oktober 2004 (endret) 1: Tror denne hører hjemme i det nyopprettede database-forumet. 2: SQL-hosten skal være navnet eller IP'en til serveren hvor du har databasen din. "localhost" skal kun brukes dersom databasen ligger på samme server som websiden din. Edit: Post 1234! Endret 27. oktober 2004 av Lokaltog Lenke til kommentar
Artistic.Hipster Skrevet 27. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2004 (endret) 1: Tror denne hører hjemme i det nyopprettede database-forumet.2: SQL-hosten skal være navnet eller IP'en til serveren hvor du har databasen din. "localhost" skal kun brukes dersom databasen ligger på samme server som websiden din. Edit: Post 1234! Det ligger jo på serveren min, men det funker fortsatt ikke *Edit, det var ikke den som var feilen engang Det var "SQL Database Name" hva skal jeg skrive der da Endret 27. oktober 2004 av Gandalf the Grey Lenke til kommentar
o2mlab Skrevet 27. oktober 2004 Del Skrevet 27. oktober 2004 Navnet på databasen er navnet du gir databasen når du oppretter den... Lager du en database du kaller for db_forum for eksempel, er databasenavnet db_forum... var det noe mer forklarende? Lenke til kommentar
Artistic.Hipster Skrevet 27. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2004 Det er det jeg har gjort, men det resulterer bare i en slik feilmelding: Lenke til kommentar
o2mlab Skrevet 27. oktober 2004 Del Skrevet 27. oktober 2004 Hmm... mange domenehoster har et prefix før databasenavnet. Hvilken host bruker du? Når du oppretter databasen, står det gjerne prefix, for eksempel brukernavn_databasenavn... Databasene på mitt domene heter ikke bare database, men o2mlab_database...Sjekk det jo, mulig det er en liten glipp der bare Lenke til kommentar
Artistic.Hipster Skrevet 27. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2004 Hmm... mange domenehoster har et prefix før databasenavnet. Hvilken host bruker du? Når du oppretter databasen, står det gjerne prefix, for eksempel brukernavn_databasenavn... Databasene på mitt domene heter ikke bare database, men o2mlab_database...Sjekk det jo, mulig det er en liten glipp der bare Jeg bruker lucky(som er kjøpt opp av "webmotell" som ikke er oppe enda Men siden funker fint den, så jeg vet ikke hva jeg skal gjøre, men inne på ftp programmet ser det slik ut, som du kan se så ligger forum mappen som en undermappe av "public_html" men det gjør jo alle mappene Lenke til kommentar
FuLu Skrevet 27. oktober 2004 Del Skrevet 27. oktober 2004 Og du har tilgang til MySQL? phpMyAdmin e.l. verktøy er vanlig på webhotell. Du har opprettet databasen "forum" e.l. der? Lenke til kommentar
Artistic.Hipster Skrevet 27. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2004 (endret) Jippi, jeg fant ut av det Takk til alle som hjalp til *Edit, nå som jeg var så godt igang her så kan jeg vel spørre om hjelp til noe annet også med det samme Hvis noen kunne hjelpet meg med å få lagt til buttonsene på siden min så hadde jeg vært evig takknemlig, alle buttonsene ligger i denne zippen, og så legger jeg til php filen som et vedlegg Ikke bry dere om resten av koden, den ser ikke pen ut news.php Endret 27. oktober 2004 av Gandalf the Grey Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 27. oktober 2004 Del Skrevet 27. oktober 2004 Flyttes til det nyopprettede databaseforumet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå