randreas69 Skrevet 27. oktober 2004 Del Skrevet 27. oktober 2004 Jeg kjørte en AMD Tb 1.4 GHz på et Asus A7M i tre år. Så gikk Asus HK'et i stykker under strømbrudd, virker/virker ikke/virker, da jeg ikke var hjemme og trakk ut maskinen var det nok noe strømstyring som ble ertet opp her. Gikk etter et MSI K4AV og minnet 512 MB DDR-266 Windbond, mine to Pinnacle PCTV pro og skjermkortet har alle klart seg gjennom, til synes. Men ser jeg på TV samtidig som jeg kopierer store .iso filer fra DVD henger hele maskinen. Jeg kan også se en .avi film under mplayer, trykke pil opp mer enn to sek og maskinen fryser igjen. Jeg kan kjøre en .avi film full skjerm og gjøre nytt forsøk på å hente en .iso fra DVD (Linux Format 54, live distro bonanza) og maskinen henger enda en gang. Setter jeg TV eller film kan jeg fint hente, kopiere og brenne. Jeg bør enten venne meg av med å se filmer eller løse PCI-buss problemet. Jeg håper jeg har gjort noe idiotisk i BIOS som kan løse saken. Kanskje jeg trenger DDR-333 minne? Jeg ville gjerne vært nøye med å kjøpe ny ram og CPU samtidig slik at de passet og at all fartsøkningen kom samtidig. Jeg satte FSB til 133MHz og multiplier til 10.5 men satte disse tilbake igjen, pluss at jeg lastet default igjen. Å, så kjører jeg Slackware 10 med 2.6.7 kjernen i Windowmaker som jeg alltid har gjort. Det er ellers en grepa bra maskin, takler FlightGear manøvrene mine og maskinen virker nøyaktig like rask som på Asus sitt. Dritt at HK røyk akkurat nå, skulle gå 64-bit til våren. Now what? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå