Gå til innhold

Forskjellen mellom AMD og Intel?

salah

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg bare rett og slett lurer på hva forskjellen mellom AMD og Intel's prossesorer er?

Hva er best til hva?

Jeg føler av AMD er best.

Men hvilken er egentlig det? Jeg driver med lyd og videoredigering, spiller Battlefield 1942 (mods) og sitter for det meste og elsker å gro MSN mens jeg surfer på Internett.

Hvilken passer for meg?

Hvilken er best til hva?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Intel greier å gjøre flere operasjoner samtidig (HT-teknologi, en fysisk og en psykisk cpu)

det er nettop slike kommentarer som gjør disse Amd vers Intel trådene til farser.

(min kommentar kan da selvfølgelig regnes med i farsen :roll: )

Lenke til kommentar
Siden du bruker pc'en til litt forskjellig (annet enn å spille) vil jeg anbefale Intel. Ikke at det er så stor forskjell mellom Amd og Intel, men Intel greier å gjøre flere operasjoner samtidig (HT-teknologi, en fysisk og en psykisk cpu)

Ikke si det engang. Dette er et minefelt, og det finnes nok av triggerhappy fjortiser som koker over av sinne om noen sier noe negativt/ufordelaktig om prosessorfabrikanten de sverger evig troskap til :no:

Lenke til kommentar
Intel greier å gjøre flere operasjoner samtidig (HT-teknologi, en fysisk og en psykisk cpu)

Nei, den starter på to instruksjoner samtidig, men hver tråd blir da prosessert av 50% av CPU'en. Det er én fysisk CPU, men OS'et gjenkjenner den som to (virituelle).

Man må også ta med i beregningen at Intel er litt dyrere enn A64 på samme ytelse (ihvertfall rundt middel-området).

Lenke til kommentar

Nei, den starter på to instruksjoner samtidig, men hver tråd blir da prosessert av 50% av CPU'en. Det er én fysisk CPU, men OS'et gjenkjenner den som to (virituelle).

Man må også ta med i beregningen at Intel er litt dyrere enn A64 på samme ytelse (ihvertfall rundt middel-området).

Det er jo det FosFat sier.. :roll:

Lenke til kommentar

pavlion, et slikt spørsmål er som å slippe en bombe her på forumet. Og de fleste av slike tråder ender opp som sperret av moderatorer fordi folk krangler tastaturet sitt i stykker om hva som er best.

Et lite råd: Sjekk litt tester av forskjellige prosessorer, både her på test-kategorien til hw.no, og andre hardware/PC-nettsteder. Da kan du gjøre opp din egne personlige mening om hva som er best til ditt bruk.

Og pris/tilgjengelighet bør også være viktig, viktigere enn hvilken prosessor som får 1 poeng/fps mer enn den andre i en liten test. Velg det som passer deg best hva pris angår.

Så får vi HÅPE at folk ikke det kommer så mange flere kommentarer som fra FosFat, for da er krangelen i gang!

Lenke til kommentar
Siden du bruker pc'en til litt forskjellig (annet enn å spille) vil jeg anbefale Intel. Ikke at det er så stor forskjell mellom Amd og Intel, men Intel greier å gjøre flere operasjoner samtidig (HT-teknologi, en fysisk og en psykisk cpu)

Ikke si det engang. Dette er et minefelt, og det finnes nok av triggerhappy fjortiser som koker over av sinne om noen sier noe negativt/ufordelaktig om prosessorfabrikanten de sverger evig troskap til :no:

Hehe, jess :p Skal holde munn. Men synes det er dumt at hvis det eventuellt startes en amd vs. Intel diskusjon (krangel) så er det folk som ikke greier å holde seg saklige, derfor går det jo ikke an å ha diskusjoner om det. Men 'punktum' akkurat her, (.) trådstarter har fått svar på det han/hun trenger å vite.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...