mobil_brukeren Skrevet 27. oktober 2004 Del Skrevet 27. oktober 2004 Hei.. Jeg driver og bygger pc for venner og bekjente. Hva synes dere er en grei pris? jeg tar 300-400 kr synes dere det er passe? Eller burde jeg ta times betalt? Takker for svar! Lenke til kommentar
Brusfantomet Skrevet 27. oktober 2004 Del Skrevet 27. oktober 2004 Personelig tar jeg inkke en eneste krone, siden jeg ikke kan har noen garanti på pcenen jeg bygger og fordi jeg nesten ville betalt for og få sette en pc sammen! Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 27. oktober 2004 Del Skrevet 27. oktober 2004 Hvis jeg var kunde ville jeg heller hatt en fast pris, og ikke en timepris. Kommer det med "service" ? Lenke til kommentar
Ulvestad Skrevet 27. oktober 2004 Del Skrevet 27. oktober 2004 Tar aldri betalt. Men eit av svara når kunden/kompisen spør. " Kjøp meg ei pils neste gang vi er på pubben" Funker som fy. Mørke briller. Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 27. oktober 2004 Del Skrevet 27. oktober 2004 Timesbetaling ved bygging av maskin blir jo litt dumt. Om personen som bygger maskinen tar seg ekstremt god tid blir det fort dyrt for vedkommende. Lenke til kommentar
Makky Skrevet 27. oktober 2004 Del Skrevet 27. oktober 2004 Personelig tar jeg inkke en eneste krone, siden jeg ikke kan har noen garanti på pcenen jeg bygger og fordi jeg nesten ville betalt for og få sette en pc sammen! Jepp, enig i den der! Tar heller betalt for "service"-turer Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 27. oktober 2004 Del Skrevet 27. oktober 2004 Hvis det er nære venner og bekjente hadde ikke jeg heller tatt meg betalt for det, kommer an på hvor godt man kjenner vedkomne. Personlig syns jeg det ligger litt prestisje i å bygge en PC, det er ditt verk, så det skulle bare mangle at man ikke tar betalt for det. Ellers går det vel an å runde av en hundrelapp eller to oppover, hvis kunden/kameraten foreslår det. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 27. oktober 2004 Del Skrevet 27. oktober 2004 For venner og kjente er det gratis Lenke til kommentar
abcosv Skrevet 27. oktober 2004 Del Skrevet 27. oktober 2004 Bygger gratis for venner og familie, men ellers ville jeg vel kanskje tatt rundt 200 kr for et komplett system. Tror netshop.no tar 450 kr for å bygge pc-ene, de tar jo nødvendigvis høyere betaling pga diverse kostnader (og en medfølgende garanti), samt at de ønsker en fortjeneste på slikt ekstraarbeid. Jeg syns med andre ord at du er litt dyr.. Men for all del; er man i monopolplassering i nærmiljøet, har man lov. Lenke til kommentar
Seldal Skrevet 27. oktober 2004 Del Skrevet 27. oktober 2004 Får en 1/2l med sprit når jeg fikser naboenes pcer eller 200spenn. Av og til tar en jobb et par timer noen ganger 5-10 min. Men jeg syns det er kjekt å bare få noe. I tillegg får eg jo erfaring Lenke til kommentar
mobil_brukeren Skrevet 27. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2004 men har ikke no jobb så vil jo tjene litt penger Lenke til kommentar
Musty Skrevet 27. oktober 2004 Del Skrevet 27. oktober 2004 kommer helt an på det. hvis det er du som står for alt, utvelging, bestilling, sammensetting og installering, så passer det med alt fra en pils til en flaske vodka. Hvis det er en kompis av en venn som kjenner en som jobber en plass sin maskin kan det jo diskuteres i kr og øre... Lenke til kommentar
Andreaz_ Skrevet 27. oktober 2004 Del Skrevet 27. oktober 2004 (endret) 200kr er jo litt mye for å bygge en PC med tanke på at du ikke trenger mer enn å dobble prisen for å få gjort det samme med garanti... En hundrelapp er vel en grei pris, men selvfølgelig; Aldri krev penger fra venner eller familie. EDIT: Hvis de absolutt skal gi noe, så kunne det vært en tjeneste tilbake Endret 27. oktober 2004 av Dasse Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 27. oktober 2004 Del Skrevet 27. oktober 2004 Pleier å bygge gratis for venner og kjente, men hvis de absolutt vil betale meg, foreslår jeg vanligvis at jeg bare overtar de delene fra den gamle maskinen som ikke kan brukes i den nye. Når jeg så har samlet sammen nok til å bygge en maskin, gir jeg den vanligvis vekk til verdige trengende, som små fettere etc. Det er jo gøy å bygge PC, så jeg ser ikke helt poenget med å ta betalt for det. Lenke til kommentar
knut-eirik Skrevet 27. oktober 2004 Del Skrevet 27. oktober 2004 bruker å ta ca 400-500,- for å monter og det samme pr time i arbeid, dette til alle da jeg driver litt på fritiden.... Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 27. oktober 2004 Del Skrevet 27. oktober 2004 Akkurat dette med at f.eks Netshop tar 450,- for å bygge PC er forståelig at mange velger dette fremfor en de ikke har garanti hos. Men det er nok en del som føler det tryggere å ha en de kjenner som kanskje er lettere tilgjengelig service-messig enn å måtte kontakte den butikken de kjøpte hos, vente på service, evt. betale servicegebyr osv. Den spriten ga meg en idé. Kanskje jeg skal begynne å ta en Famous Grouse for å bygge en PC? Lenke til kommentar
genstian Skrevet 27. oktober 2004 Del Skrevet 27. oktober 2004 (endret) 3-5% av pcen verdi er jo bra jeg fikk 1000kr for en pc til 20000kr og han sparte 8000kr på det kjøpet (uten software)(pris fra en komplett pc med software). jeg fikk pengene og byggde den, og ga noen uloverlige lisenser til os og annet software da //(du vil ikke vite hva ) Endret 27. oktober 2004 av hotstian Lenke til kommentar
vigilante Skrevet 27. oktober 2004 Del Skrevet 27. oktober 2004 (endret) Jeg pleier ta en ca 400.- Som regel må jeg også klargjøre software siden de som ikke kan det ene ofte ikke heller kan det andre...det går fort noen timer. Support kommer helt an på, er det noe i forbindelse med ting jeg har utført er det jo gratis...klusser de til internet tar jeg betalt for det, for det er møkk kjedelig.. Jeg tar det samme fra alle, ellers må jeg liksom sette utrivelige grenser. Jeg ser ikke hvorfor jeg skal jobbe med dette i timesvis bare for å være grei, de som kommer til meg gjør det for å få en BRA maskin, og det gjør de. Det er kun noen av tilfellene som for meg er interessante, bygging av en middels hjemme pc i spareklassen er ikke spesielt givende i mine øyne... Jeg pleier å hjelpe til med vurderingene, bestillingene evt reklamasjon også. / Edit: Familie er selfølgelig "no charge".... Endret 27. oktober 2004 av vigilante Lenke til kommentar
Johnx Skrevet 27. oktober 2004 Del Skrevet 27. oktober 2004 For venner og kjente er det gratis Enig Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 27. oktober 2004 Del Skrevet 27. oktober 2004 Skal man gjøre det i private bedrifter kommer det fort opp i 400-600,- å montere en maskin. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå