Gå til innhold

Merkelig avsluttninger av windows

Anbefalte innlegg

Hei sann!

Håper det er greit jeg legger dette spørsmålet inn her.. fant ikke no annet passende sted..

Problemet er at datan slår seg av helt plutselig, mens jeg holder på med ting. Det er en stasjonær data. Ikke laptop. Har slått alt av dvalmodus og sånn av. Men like vel slår den seg av.. merkelig greier.. Det er også en ukorekt avsluttning siden jeg må kjøre scandisc når jeg starter opp.. Noen som veit hva jeg kan gjøre? Har også vært inne i biosen og slått alt av Power settings på ignore eller av.. skjønner ikke noe jeg.. hmm.. Noen som har vært borti dette før?

mvh Boondocks.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå slo den seg av igjen.. I oppstarten.. En gjenganger at dette skjer før jeg logger inn (trykker enter lissom..) inn i windows.. Nå var det fordi jeg kjørte Ad-Aware før oppstart for å fjærne noe drit.. men rakk ikke kjøre hele før den slo seg av.. Håper det er noen som skjønner hva som skjer her.. for det gjør ikke jeg nå altså.. hmm.. Inne i windows rekker jeg kjøre ad-aware el. men den slår seg ofte av hvis jeg ikke bruker den.. Mens andre ganger slår den seg av selv om jeg bruker den.. ææ.. grønn! help?

Lenke til kommentar

Har du kabinett vifet som funker?

Du kan prøve å legge inn win på ny...

Sjekke at cpu vifta går skikkligt..

koble ut en cdrom, hardisk (ikke den med c: da!) eller annet utstyr som trekker støm. for og se om det blir stabilt..

hvor mange watt er PSU'en?

70 grader idle er litt mye. burde ikke vært mer en 50 ca.

Endret av Blacki
Lenke til kommentar
Stabilt 57 grader nå.. men har også fått fjærnet noe med Ad-Aware.. kan det være noe som har fått gradene til å gå opp?

Til en vis grad kan programmer oppta 100% på cpu bruk, men da ville du merket dette på at maskina ville ha blit sykt treg.

Sjekk dette.

Har du goop mellom cpu og kjøler?

Har kjøler god kontakt med cpu?

Virker vifta på kjøleren?

Lenke til kommentar
goop er den hvite gugga? det har jeg.. kjøleren ligger helt nedtil cpun.. Vifta på kjøleren går, men bare med 2960 .. men den er stor.. så det kan hende det stemmer at den skal gå så sakte.. hmm..

ja det er den hvite gugga. Ta av gugga og ren cpu med isopropanol osv, så har du på ny goop, tynt lag og sørger for god kontakt mellom cpu og kjøler.

Hva mener du med stor vifte? 60mm, 80mm, 90mm eller 120mm?

Endret av teknikeren
Lenke til kommentar

Den er 80.. kanskje ikke så stoooort .. men større en den jeg hadde før.. hehe.. Kjøleribba var helt kald.. var under og kjente nå.. nå er det også bare 54 grader på cpu .. betyr vel at de spy programmene har skylde.. har heller ikke slått seg av siden i sta.. det blir vel over 1 time på nå..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...