Gå til innhold

Pc-en booter ikke lenger

Superchez

Anbefalte innlegg

Får ikke pc-en til å starte opp.

Jeg hadde nettopp formatert og reinstallert Windows XP da systemet plutselig hang seg i desktopen. Jeg reboota systemet og gikk inn i BIOS. Der oppdaget jeg at CPU-temperaturen min var hele 80*C. Jeg skrudde så av CPU-vifta for å "støvsuge" den fri for støv. Deretter skrudde jeg av pc-en og forsøkte å skru den på igjen, men den ville ikke boote. Jeg mistenkte at CPU-en hadde gått, og foretok derfor litt feilsøking. Først prøvde jeg å boote med en annen CPU, men pc-en ville fortsatt ikke boote. Jeg prøvde så med annet skjermkort og minnebrikke. Har prøvd mye nå; til og med prøvd å ta ut en del komponenter, men til ingen nytte.

Pc-en booter ikke lenger.

Hva gjør jeg nå? Kan hovedkortet ha gått muligens?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmm, høres ut som en stygg sak. Kan det være at tuppen på støvsugeren var av jern? Og du eventuellt var borti hk'et med tuppen? Hvis det var akkurat dette du gjorde så kan det være at det har oppstått statisk elektrisitet, og den lille ladningen kan ha ødelagt noen kretser på hovedkortet.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Jeg skrudde så av CPU-vifta for å "støvsuge" den fri for støv.  Deretter skrudde jeg av pc-en og forsøkte å skru den på igjen, men den ville ikke boote. ?

Meiner du det du skriver her eller er det ein liten leif? :hmm:

Err ... skrudde av pc-en først, ja :p

(Er ikke min pc; er en venn av meg sin pc. Han bestilte nytt hovedkort i stedet -- under garanti)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...