Superchez Skrevet 27. oktober 2004 Del Skrevet 27. oktober 2004 Får ikke pc-en til å starte opp. Jeg hadde nettopp formatert og reinstallert Windows XP da systemet plutselig hang seg i desktopen. Jeg reboota systemet og gikk inn i BIOS. Der oppdaget jeg at CPU-temperaturen min var hele 80*C. Jeg skrudde så av CPU-vifta for å "støvsuge" den fri for støv. Deretter skrudde jeg av pc-en og forsøkte å skru den på igjen, men den ville ikke boote. Jeg mistenkte at CPU-en hadde gått, og foretok derfor litt feilsøking. Først prøvde jeg å boote med en annen CPU, men pc-en ville fortsatt ikke boote. Jeg prøvde så med annet skjermkort og minnebrikke. Har prøvd mye nå; til og med prøvd å ta ut en del komponenter, men til ingen nytte. Pc-en booter ikke lenger. Hva gjør jeg nå? Kan hovedkortet ha gått muligens? Lenke til kommentar
FosFat Skrevet 27. oktober 2004 Del Skrevet 27. oktober 2004 Hmm, høres ut som en stygg sak. Kan det være at tuppen på støvsugeren var av jern? Og du eventuellt var borti hk'et med tuppen? Hvis det var akkurat dette du gjorde så kan det være at det har oppstått statisk elektrisitet, og den lille ladningen kan ha ødelagt noen kretser på hovedkortet. Lenke til kommentar
PcT Skrevet 27. oktober 2004 Del Skrevet 27. oktober 2004 Ikke ta sorgene på forskudd kan hende at du bare rørte noe i bios eller noe! å resette CMOS funker alltid Lenke til kommentar
Superchez Skrevet 28. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2004 (endret) Jeg prøvde å nullstille CMOS, men det hjalp ikke. Endret 28. oktober 2004 av Superchez Lenke til kommentar
MEtzen Skrevet 28. oktober 2004 Del Skrevet 28. oktober 2004 Altså hovedkortet e sikkert kjørt. Starter maskinen men det sjer ikke noe så er det hovedkortet det var det iallefall hos meg Lenke til kommentar
Ulvestad Skrevet 28. oktober 2004 Del Skrevet 28. oktober 2004 Jeg skrudde så av CPU-vifta for å "støvsuge" den fri for støv. Deretter skrudde jeg av pc-en og forsøkte å skru den på igjen, men den ville ikke boote. ? Meiner du det du skriver her eller er det ein liten leif? Lenke til kommentar
brazir Skrevet 28. oktober 2004 Del Skrevet 28. oktober 2004 Skrudde du av vifta mens PC'n stod på? Lenke til kommentar
Superchez Skrevet 7. november 2004 Forfatter Del Skrevet 7. november 2004 Jeg skrudde så av CPU-vifta for å "støvsuge" den fri for støv. Deretter skrudde jeg av pc-en og forsøkte å skru den på igjen, men den ville ikke boote. ? Meiner du det du skriver her eller er det ein liten leif? Err ... skrudde av pc-en først, ja (Er ikke min pc; er en venn av meg sin pc. Han bestilte nytt hovedkort i stedet -- under garanti) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå